Vai Lippoa sinä oletkin auttamassa kirjoituksillasi, ei ihan hevillä uskoisi. Itse vielä kitisit että nyt ei ole "omaa" joukkuetta jolloin päätin helpottaa tuskaasi, että perusta sellainen. Jos et siihen pysty niin oma on murheesi.
Ei konkurssiin mennyt Lippokaan ollut mikään kultakaivos rahoittajilleen. Mestaruuksia ostettiin rahalla ja lopputuloksena päärahoittaja jäi kaipaamaan yli miljoonaa omia sijoituksiaan. Voihan sitä taas joku miljonääri yrittää ostaa mestaruuksia Ouluun.
Minä kaipaan Ouluun ykköspesikseen joukkuetta ensikaudella. Jos se on Lippo Pesis niin ok, jos ei ole niin ei sillä ole minulle mitään väliä. Saattaahan sitä joku saada suuriakin kiksejä vinkuessaan Liposta ja sen toiminnasta päivästä toiseen. Minä en ole minkään joukkueen nimeen rakastunut.
Missä olen sanonut, että olen auttamassa Lippoa? En liity Lippoon millään tavalla, mutta kai keskustelupalstalla saa oman näkemyksensä esittää, vaikka se olisi kriittinenkin?
En oikein ymmärrä, miten Lippoa voisi edes auttaa kirjoittamalla keskustelupalstalle? Tuskin voi mitään haittaakaan aiheuttaa sen koommin.
En tarkoittanut kirjaimellisesti omaa, se oli juuri lainausmerkkien tarkoitus. Sinä ymmärsit, että haluan omistaa pesisjoukkueen, joten ymmärrän nyt miksi käskit sellaisen perustaa.
Ei, en halua, mutta Lippo on ollut se seura mitä olen kannattanut pitkiä aikoja, eli lainausmerkeissä se "oma". Sanotaan näin, että sellainen kenen on toivonut pärjäävän ja kenen pelejä on paikan päällä katsonut. Mutta en tarkoita omistussuhdetta. En ehkä osaa selittää tätä ymmärrettävästi. Mutta samanlaisia ajatuksia on ollut joillain jääkiekkojoukkue Bluesin kannattajilla liigan puolella. Ei ole enää sitä "omaa" joukkuetta ketä kannattaa. Voisivathan nuokin kyllä perustaa sitten oman joukkueen ja ostaa Kärpistä, Tapparasta ja IFK:sta parhaat sinne, niin ei tarvisi "märistä" kun seura on ajettu tuhoon.
Konkurssiin mennyt Lippokaan ei tosiaan ollut menestystarina vaan veronmaksajien piikkinhän siinä viulut jäi.
Eiköhän jatkossa Oulussa vielä ykkösen porukka pelaa. Mitään järkeä ei minun mielestäni Lipon velkataakalla ole ykköstä pelata. Siellä tulot putoavat entisestään ja menoja kuitenkin riittää, näin ollen uskomattoman vaikeaa olisi taloutta tervehdyttää.
Vaikuttaa, että sinun kantasi on sellainen, että jos Liposta sanoo jotain negatiivista niin hyökkäät kärkkäästi omien tulkintojesi kanssa. Kyllä se keskustelupalstalle kuuluu kritiikkikin, ei voi olla niin että "älä kitise, perusta oma seura tai lähde menee".