Hieno topic! Pesiksessä on aika suuri määrä sanastoa missä suorastaan leikitellään meidän kauniilla kielellä. Yksi ei ole osunut silmään (myönnetään että Kontiolan yksinpuhelut jäi lukematta) - Kopsu. Eli pystäri/viistari mikä putoaa syvälle jatkeelle, oikeakätisellä lyöjällä 3-jatkeelle. Käytettiin ennen riskittömissä vaihtotilanteissa, parempi ratkaisu kuin "koppi-väli".
Aiemmin oli puhetta merkkipelistä ja sikalento on ihan huippu. Tässä kohtaa kannattaa avartaa ajatusmaailmaa perinteisestä "lento-vääräpois" ajattelusta, on olemassa aika monta eri tasoa miten lähdöt otetaan. Sikalento on se röyhkein, melkeinpä varastus - lukkari saa "nyppäämällä" etenijän irti kolmoselta. Lentomerkillä ei saisi nykäisyyn mennä mutta linkkuun palaa. Mutta sitten on näitä vaihtoehtoja melko laajasti, riippuen pelinjohtajasta. On lentomerkkiä missä pitää näyttää etenemishalu (=koitetaan kaivaa väärää alle), lentomerkki missä ei saa näyttää että on etenemässä, nopeavääräpois-merkkiä useampaa sorttia, kulmamailamerkkiä (=kulmamaila kaarella vedetään jos ei tule linkkua ja lähdöt siitä) yms. Tuo lento-vääräpois jako on jäänyt lähinnä alasarjoihin missä ei tarvitse ihan joka senttiä ja sekuntia hioa pois. Mutta tuo nopeavääräpois-merkki yleistyy jokapaikassa, etenkin vaihtotilanteissa, on tavallaan aika typerää pelata jossain alasarjan 2-3 vaihdossa puhdasta lentoa, etenijä kerkeää kyllä vetämään liinat kiinni jos väärähuuto tulee nopeasti. Tai pitäisi pystyä. Lukkarit ei tuolla heitä kuitenkaan niin rajusti niin kärpäsen vaara on melko pieni