Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Ykköspesis 2013

Vs: Miesten Ykköspesis 2013

Sama se on, mitä ihmiset puhuu. Kommentoin nyt vaan tuota asiaa, keskustelupalstalla kun ollaan. Kuten sanoin, niin jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa ja mistä näkökulmasta haluaa.

Näin on, mutta oishan se makeaa aina näpäyttää jos epäilijöitä riittää. Hieno kausi ollut, sitä ei pidä väheksyä.

Veikko "Vepa" Lavi, läheltä Haminaa muuten, laulo aikanaan: ota löysin rantein..... ;)

Mua itteeni tossa ykkösessä jännittää kaikkein eniten nyt se, onnistuuko IPV kampeemaan neljän sakkiin? Toivottavasti siis juuri äsken alkanu Ylivieska - Oulu päättyisi kotivoittoon, ainaki YV vois napata pinnan ees.... Eihän tuota meijän Koplaakaan juuri kukaan noteeraa minään missään, mutta me ei luovuteta!!!

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee :)

Moneen kertaan yritin sanoa, että en minä sitä pahalla ota, että Kuopiota ei noteerattu kärkitaistossa käytännössä Haminan kaltaisista otteista huolimatta. Kunhan vain ihmettelin asiaa. Aika lailla löysin rantein tässä on otettu, mutta ehkä se ei vaan sitten muista siltä kuulosta.

Jeps, minun kommentti pelkkää huulenheittoa äsken! Jummarsin kyl! Mutta paras tapa tulla väärin ymmäretyks on juurikin tekstillinen viestintä! Ohan se täälläki nähty ja itteki karvaasti kokenu.... mutta hymiöhän pelastaa kaiken!! siis haistakaapa kaik paska :)

Meinaa oulu vei ekan jakson.....

Ensimmäinen jakso meni avausvuoron 3 juoksulla puhtaasti Oululle 3-0.

Ainoat, jotka voi vielä 4 sakin ulkopuolelta sinne kiriä, on Imatra ja Ulvila. Eroa on 4 pistettä ja otteluita on 5 jäljellä. Lisäksi molempia rasittaa vain 3 kolmen pisteen voittoa, ne kun ratkaisee tasatilanteessa. Kempeleellä on 6 kolmen pisteen voittoa. Sanoisin, että erittäin kova on urakka, mutta kaiken natsatessa mahdollinen. Veikkaisin silti, että 4:n kärki on nuo, ketkä siellä nytkin ovat.

Kuopiolla on ensi lauantaina mahdollisuus nousta sarjan kärkeen. Uskon, että joukkue tekeekin sen ja toivottavasti täydellä pistepotilla (6). Näin tapahtuessa se olisi hyvää paineen luomista Haminan suuntaan sunnuntaina pelattavaa Haminan seuraavaa peliä varten. Puhumattakaan sen jälkeen lähestyvää keskinäistä ottelua, josta on sanalla sanoen tulossa hurja ja ratkaiseva.

Hamina:

28.07.2013 17.00 Hamina - Seinäjoki
31.07.2013 18.00 Kuopio - Hamina
04.08.2013 17.00 Hamina - Ulvila
07.08.2013 18.00 Sotkamo - Hamina

Kuopio:

24.07.2013 18.00 Kuopio - Sotkamo
27.07.2013 15.00 Ylivieska - Kuopio
31.07.2013 18.00 Kuopio - Hamina
04.08.2013 17.00 Oulu - Kuopio
07.08.2013 18.00 Kuopio - Imatra

Toinen jakso oli peilikuva ensimmäisestä. Ylivieska vei ensimmäisen tasoittavan 2 juoksulla jakson 2-0. Superiin menee, katsotaan kummalleko kääntyy.

Edit. Supervuoro 0-0, joten kotiutuskisa vuorossa.

Oulu kotiutti 3/5.

Ja Ylivieska 2/5 eli lisäpiste Oululle.

Perhanan binääritaivaat, pitkä kommentti katosi.

No lyhyesti. Mua ei palloilulajeissa kiinnosta kuin vanhan Kymen Läänin jengit. Pesiksessä seuraan lähes kaikkia, pesis kiinnostaa kyllä muuten tasapuolisesti mutta en fanita.

Pisin suhde mulla on HP:hen jonka jäsen olin kolmattakymmentä vuotta 70-luvulta alkaen joten seuraan kesäisin erityisesti HP:ta.

HP onpelannun erittäin hyän kauden, avauskokoonpanotason kaverit J. suurnäkki, Heikilä ja Sarkkinen ovat olleet yhteensä sivussa yli 30stä ottelusta ja silti ohutrosterisilla jengillä sarjajohto. Huikea kausi tai ykköspesiksen surkeaa tasoa valitettvasti kait molempia.

PuPehan on koko kauden ollut Oulun ja Kempeleen ykköshaastaja on sitä yhä. En ole vain koskaan nähnyt yhtään PuPen sarjapeliä ja kun en ole koskaan ollut mikään Puli-fani niin en koe mitään syytä hehkuttaa PuPea, hehkuttakoon ne jotka syytä näkevät.

HP on kauden tavoitteessaan, nyt alkavat sitten tosipelit ja toisaalta vakava pohdinta seurassa riittääkö rahkeet jos noustaisiin superiin.

Niin, itse olen pesäpallon satunnaisseuraaja. Yhden PuPen pelin olen tällä kaudella käynyt paikan päällä seuraamassa. Useimmat olen sitten seurannut tulospalvelun kautta. Monet asiat vaikuttaa siihen paikan päälle lähtemiseen, mm. sää. Satunnaisseuraaja kun olen.

Henkilökohtaisesti urheilu kiinnostaa monipuolisesti ja pesäpallo on näin kesällä ykköslaji nykyään. Kuopiosta kun olen, niin PuPe on luonnollinen valinta. Se ei riipu siitä, millä tasolla PuPe pelaa. Tai noin ainakin voin sanoa, kun mielestäni Ykköspesis on riittävän hyvää tasoltaan, josta joskus jotain maksaa.

MieVaan sanoi:
PuPehan on koko kauden ollut Oulun ja Kempeleen ykköshaastaja on sitä yhä. En ole vain koskaan nähnyt yhtään PuPen sarjapeliä ja kun en ole koskaan ollut mikään Puli-fani niin en koe mitään syytä hehkuttaa PuPea, hehkuttakoon ne jotka syytä näkevät.

No en tiedä hehkuttamisesta, mutta totesinhan itsekin kertaakaan Haminaa näkemättä, että joukkue on pelannut hienon kauden. En oikein ymmärrä viimeistä kommettiasi, mutta ehkä minun ei pidäkään.

Itse olen yrittänyt aina tuoda sellaista ilmapiiriä omalta osaltani, että myös vastustajalle voi antaa tunnustusta hyvistä otteista, vaikka ei olisikaan nähnyt joukkueen pelaavan tai ei seuraisi niin paljoa muita joukkueita.

Kerran pari olen käynyt sitä Ylen palstaa lukemassa ja ei suoraan sanottuna kiinnosta sellainen vittuiluilmapiiri. Sitä on riittävästi muillakin palstoilla. Täällä ei ole ja siksi tämä on omasta mielestäni hyvä palsta. Mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.

MieVaan sanoi:
HP on kauden tavoitteessaan, nyt alkavat sitten tosipelit ja toisaalta vakava pohdinta seurassa riittääkö rahkeet jos noustaisiin superiin.

No eiköhän tämä ole kaikkien neljän sakkiin selviävien aihe. Ihan yhtälailla niitä rahkeita joudutaan miettimään Kuopiossa, Oulussa ja Kempeleellä. Muista haastajista puhumattakaan.

No mä olen fatalisti joten ottelun voittaja on kyllä musta yksiselitteisesti parempi ja toivoakseni olen sen aina kös tunnustanut.

johtuneeko sitten tuomaroinitaustasta, että en ole koskaan nähnyt yhtään tuomarin ratkaisemaa ottelua pesäpallossa, mutta kaikki ovat olleet tuomarin tuomitsemia :) hyvässä ja pahassa.

Tarkoitin hehkuttamisella sitä, että mä hehkutan niitä jengejä joita diggaan enkä muita. Sitten mulla on paha tapa analysoida näkemäni pelejä jopa netissä, tapa josta pitäisi pääsä irti. Mutta puhtaan sarjasijoituksen ja tilastojen perusteella tehtäätanalyysit ovat sitten enempi tai vähempi metadataa.

Yritän siis sanoa, että jos PuPe ei ole susta tarpeksi esillä niin nosta se esille, täällä tuskin kukaan katsoo juttuja värittömien lasien läpi.

Mitä tulee Ylen keskusteluthreadeihin niin nehän ovat suht normaalia nettikamaa ja tarvitsevat mielestäni seurantaan siis netisordiinon. Sen rankenteeseen kuluu arvaamattomuus. Tällä palstalla on niin vähän käyttäjiä että moista ei niin paljoa esiinny.

MieVaan sanoi:
Tarkoitin hehkuttamisella sitä, että mä hehkutan niitä jengejä joita diggaan enkä muita. Sitten mulla on paha tapa analysoida näkemäni pelejä jopa netissä, tapa josta pitäisi pääsä irti. Mutta puhtaan sarjasijoituksen ja tilastojen perusteella tehtäätanalyysit ovat sitten enempi tai vähempi metadataa.

Yritän siis sanoa, että jos PuPe ei ole susta tarpeksi esillä niin nosta se esille, täällä tuskin kukaan katsoo juttuja värittömien lasien läpi.

En ole sitä mieltä, mitä viimeisessä lauseessasi sanot. Jos luet aikaisemmat keskustelut tästä ketjusta, niin huomaat, että minulle on sama, mitä PuPesta kirjoitetaan tai mitä jätetään kirjoittamatta. Se oli vain huomio, minkä tein sillä toisella palstalla vieraillessani.

Ei ole kysymys lasien väristä. Kysymys on vain siitä, että kun Ykköspesiksen keskusteluissa (myös Ylen palstalla) on niin vähän keskustelijoita, niin tärkeintä olisi, että jokainen kantaisi oman kortensa kekoon. Ykköspesis kiinnostaa ja Haminasta on vaikea saada tietoa, ellei joku siitä tietävä kerro sitä palstalla. Sinä vastaat tiedollasi siihen tarpeeseen ja minä omallani PuPen osalta, teen sen kyllä, kiinnosti se muita tai ei.

Se lienee selvää, että katsomme asiaa aivan eri kantilta. Ehkä se ei siitä tule muuttumaan, niin tuskin kannattaa jatkaa.

Yhdyn tuohon, eli se "vittuiluilmapiiri" on masentavaa, ja sitähän esiityy Ylen palstalla, aina saa väliin hymyillä, että miten nuo jaksaakin moista....

Tää on siitä hyvä, että laatu korvaa määrän! :)

Tiedä siitä laadusta, mutta jokainenhan me sitä yritetään nostaa omalla tekemisellämme. Jos tämä olisi jääkiekon SM-Liiga, niin kaikki ottelut olisi nähtävissä ja ei tarvitsisi keskustella mistään? Kun kaikki näkee kaikki pelit? Kun näitä ei näytetä missään ja silti kiinnostaa, niin silloin toimivan keskustelupalstan idea on, että jokainen pelin nähnyt kirjoittaa näkemyksensä ja keskustelu etenee. Ja vaikka pelejä ei näkisikään, niin tulospalvelun kautta niistä saa aika hyvän kuvan, toisin kuin teksti-tv-aikana. Jos ei voi paikan päälle mennä, niin tulospalvelu on jo nykyisellään erittäin hyvä. Ja tämähän on vain minun näkemys asiasta.

Kyllä tämä hyvä sivusto on, vaikka keskustelijoita ei paljoo oo, niin kyllä täällä asiantuntevaa tekstiä on. Itse nyt oikeastaan moneen vuoteen seuraan pesäpalloa, kun asuin poissa Kuopiosta, lähinnä se seuraaminen oli kesäloma reissuilla Kuopion pelit ja just tekstitv:n välityksellä. Kyllä mä sanon että näitä juttuja lukiessa on päässyt paremmin mukaan taas lajiin sisään. Peleissä kyllä käyn, mutta välttämättä suurempaa raporttia en osaa sieltä kertoa, toisinkuin te. Mutta roikutellaan nyt mukana, ja heitetään väliin sananen jos toinenkin.

jeps, jeps! Toki "roikut" mukana! Oli mullakin muuten pesiksen seurannassa muutaman vuoden tauko tuossa... Lopetin oman "aktiiviurani" näissä alasarjoissa 2006, ja siinä jotenki herpaantu sitte myös seuraaminen muutamaks kaudeks. Toki nyt pari peliä paikan päälllä, KPL:n finaalit ja muut kliimaksit kattelin. Sitte 2011 taas tein comebackin, kentille kuin katsomoonki, ja nythän onki ennätys tulossa varmaan sitte junnujen pesispassivuosien! Tuo lauantainen LMV - NeNU oli tän vuoden 27. peli paikan päällä... :) Jussilla varmaan ainaki enemmän, ku mieshän käy parhaimmillaan 3 peliä päivässä kattomassa! :D

jees, ja tänää IPV-Loimaa. Molemmilla oikeestaan pakkovoiton paikka! Loimaa tarttee pisteitä sarjapaikkaan, ja välttääkseen karsinnan. Tosin Haapajärvi jo 8 pisteen päässä, eli suoralta putoomiselta lähes turvassa. IPV:lla ei kyllä olis varaa hävitä pistettäkään, eli 3p voitto ainoa vaihtoehto, jos mielii 4 joukkoon! Varmasti siis Linnalassa hyvä peli tiedossa!

Superissa IPV:lle 1-0, molemmat jaksot tasan, siis hetkinen, saikos Loimaa nyt kuitenkaan pistettäkään? Ipv sai 2, ja hankalaks menee pääsy neljän joukkoon, taitaa melkein olla taputeltu....

Kuopiolle melkoinen rutiinivoitto Sotkamosta 2-0 (1-0, 10-2). Ensimmäinen jakso oli nihkeä, mutta neljännen tasoittavalla Korhonen sai vaaditun juoksun lyötyä, kotiin tuli Huotari. Toinen jakso oli odotetusti selkeästi PuPen. Kolmannen aloittavalla Lukkari tempaisi kunnarin ajolahtöön. Neljännen aloittavalla oli Samu Vainikaisen vuoro tempaista kunnari, siitä tuli 1+2 lyötyä. Myös Sotkamon Markus Tuikka löi kunnarin, sillä kertaa tyhjään kenttään.

Kuopion rästipeli on takana ja jossain vaiheessa jo melko suureksi revennyt Haminan sarjajohto on kuivunut kasaan. PuPelle 10. voitto putkeen ja joukkueet on nyt tasapisteissä, kun molemmilla on 4 ottelua jäljellä. Kuopio pääsee yrittämään sarjajohtoon lauantaina Ylivieskan vieraana. Haminan tasoittava peli on vuorossa sunnuntaina kotona Seinäjokea vastaan. Ensi viikon keskiviikkona on sitten Kuopiossa keskinäinen peli.

Oululle ei vieläkään 3 pisteen voittoa, kun ensimmäinen jakso Ulvilassa päättyi 1-1. Joukkueella on kasassa 18 ottelusta 4 kolmen pisteen voittoa, jota voi pitää ennakko-odotuksiin nähden todella surkeana suorituksena.

Lyöjätilasto alkaa olla taputeltu Lukkarille. Viittanen löi Oululle 1+4, mutta Lukkari vastasi samoilla lukemilla.

Edit. Oululla siis 4 kolmen pisteen voittoa, ei kolme. Näppäilyvirhe.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.