Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Superpesis 2025

Puhtaalla mutulla ennen kuin saadaan Talvisuperista osviittaa – miten uskotte joukkueiden voimasuhteiden muuttuvan tulevalla kaudella, kenellä on potentiaalia nostaa tasoaan? Oma veikkaukseni on että Manse vahvistaa asemiaan entisestään verrattuna muuhun kärkipäähän, KiPan nouseva trendi jatkuu ja kamppailee 5-6 sijasta runkosarjassa ja Alajärvi ottaa sellaisen askeleen mikä otettavissa on, eli pesee Pattun ja Imatran Haminan lisäksi.

Puhtaalla mutulla ennen kuin saadaan Talvisuperista osviittaa – miten uskotte joukkueiden voimasuhteiden muuttuvan tulevalla kaudella, kenellä on potentiaalia nostaa tasoaan? Oma veikkaukseni on että Manse vahvistaa asemiaan entisestään verrattuna muuhun kärkipäähän, KiPan nouseva trendi jatkuu ja kamppailee 5-6 sijasta runkosarjassa ja Alajärvi ottaa sellaisen askeleen mikä otettavissa on, eli pesee Pattun ja Imatran Haminan lisäksi.
Aika selvä kolmijako joukkueiden kesken:

Taistelee mestaruudesta: Manse, ViVe, SoJy, KPL

Keskikasti: Joma, KeKi, KiPa, Tahko

Parhaimmillaan puolivälierissä, pahimmillaan putoaa sarjasta: AA, PattU, IPV, HP

Aika selvä kolmijako joukkueiden kesken:

Taistelee mestaruudesta: Manse, ViVe, SoJy, KPL

Keskikasti: Joma, KeKi, KiPa, Tahko

Parhaimmillaan puolivälierissä, pahimmillaan putoaa sarjasta: AA, PattU, IPV, HP
Paperilla kolmijako ehkä noin, mutta käytännössä ei. Joka vuosi joku joukkue yllättää positiivisesti ja toinen puolestaan alisuorittaa. Lisäksi talvisuper korreloi aika kehnosti kesän menestykseen, esim. viime kaudella Joma voitti talvella, mutta menestys ei jatkunut kesällä.

Paperilla kolmijako ehkä noin, mutta käytännössä ei. Joka vuosi joku joukkue yllättää positiivisesti ja toinen puolestaan alisuorittaa. Lisäksi talvisuper korreloi aika kehnosti kesän menestykseen, esim. viime kaudella Joma voitti talvella, mutta menestys ei jatkunut kesällä.
Samaa mieltä, etenkin tuon talvisuperin osalta. Kesälle on tulossa niin kova määrä pelejä, että mestarisuosikit ei paljoa herkistele tai muuta harjoitteluaan talvikauden takia vaan panostavat kaiken siihen, että kunto tapissa ja pelaajat mahdollisimman terveinä syksyllä.

Itse olen mietiskellyt sitä mitkä tavoitteet itse seuroilla mahtaa olla. Viime kesän finaalijoukkueille kelvantee tietysti vain mestaruus. Samoin lienee odotukset Vimpelissä. Eiköhän myös KPL jahdanne sitä kauan odotettua mestaruutta. Jomassakin kuulemma on kovat odotukset ja olisikohan vähintäin finaalipaikka, mikä siellä tyydyttäisi. No ehkä mitalikin samoin kuin Kempeleessä. Tahko ja Kipa mielivät neljän parhaan joukkoon. Pattu ja IPV hamuanevat pudotuspeleihin ja Hamina ja Alajärvi yrittävät välttyä putoamiselta. Luulen, että sarjasta tulee yllätyksellinen ja ei ole mahdoton ajatus, että (noilla itse asettamilla tavoitteilla) syksyllä on vain yksi tyytyväinen joukkue. Eikä tuohon taideta kovin suurta yllätyksellisyyttä edes tarvita.

Ankkureilla ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen ennakkoon näin hyvää joukkuetta. En olisi Haminaa, Imatraa ja Pattijokea Ankkureiden edelle laittamassa.

Ankkureilla ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen ennakkoon näin hyvää joukkuetta. En olisi Haminaa, Imatraa ja Pattijokea Ankkureiden edelle laittamassa.
Mitkä ja ketkä on ne tasapainoa muuttavat tekijät mielestäsi jolla AA nousee IPVn ja Pattun ohi viime kesästä?

Pattijoki on ollut 15 ja 12 pistettä Alajärven edellä kahdella edellisellä kaudella.

Alajärvi olisi tarvinnut 57% ja 100% enemmän pisteitä edellisinä kausina ohittaakseen Pattijoen.

Se ero on ollut VALTAVA!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.