Supervuoro Verkkolehti »

METSÄRATIO 1. kausi 2023-2024

Mr. Orange

Tervehdys kaikki foorumikollegat!

Tässä alusta Supervuorossa esiinnousevien pesäpallon ulkopuolisten asioiden käsittelyyn, jos vain herrasväelle passaa ja mikä jottei passais! Ehkä.

Kuluneella kaudella on tullut useasti mieleen, että meillä täällä foorumilla vaikuttaa useita erittäin kiintoisia kirjoittajia, filosofeja ja yksityisajattelijoita, joiden tekstit ansaitsisivat viimeinkin löytää ihan ikiomaan ja oikeaan foorumilankaan josta ne olisi helppo löytää ja jossa ne hyvin säilyisivät. Siksi tämän threadin perustaminen.

Ei ole lainkaan tietoa siitä onko tälle langalle mitään tarvetta - se jääköön nähtäväksi - mutta jelpatakseen sitä että foorumin kirjoittajilla esim. poliittisia- tai ulkourheilullisia hajatelmia ja älyväläyksiä nolisi syytä päästä julkaisemaan, ajattelin että tämä Metsäratio-lanka voisi olla sellaisille mahdollisesti oikean tyyppinen osoite. Siis ehkä ja vain ja ainoastaan, tarpeen niin vaatiessa. Ok?

Kuten ehkä jotkin meistä taitavat jo arvatakin, langalle pitkien pohdintojen jälkeen keksitty Metsäratio -nimi juontaa muinaisesta, likilegendaarisen lahtelaisen Sleepy Sleepers -yhtyeen albumista vuodelta 1980. Tuosta albumista ei tässä sen enempää vielä tässä kohden, sen verran kowaa oli toiminta ja tykitys Lahden business-cityn suunnalla noihin aikoihin.

En voi edes arvella josko tälle keskustelulangalle ikinä saattaisi olla olla täällä Supervuorossa käyttöä. Ehkäpä ei, se jääköön nähtäväksi.

Siitä huolimatta ajattelin että ehkäpä näillekin pöhköille, varmasti meidän kaikkien silloin tällöin tykönämme, hellimillemme ajatuksille olisi hyvä löytää täällä Supervuorossa ihan oma lokero.

Tässä sellainen nyt olisi.

Siis, rakkaat siskot ja foorumiveljet: sana ole vapaa jos sydämessä painaa!

Kyllä kansa tietää!

Ei vain! 😰

(y)

🥳🤩😖😱🫣😛🥸😎😡🥱😈👻😵😂😀😊🤘👍
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mr. Orange

@Metsäratio -nimen käytön kaikki oikeudet kuuluvat Sleepy Sleepers -yhtyeen tekijänoikeuksien piiriin kuuluville tahoille. :oops:
 
Viestejä
1,017
Olen pelannut metsässä pesäpalloa. Tai ainakin melkein.
Metsä ei ollut melkein metsä mutta peli oli vain melkein pesäpalloa jos edes sitä. Vaelluksella kaverin kanssa iltatoimia tehdessä löydettiin joku kepakko ja vuorotellen syötettiin käpyjä ja toinen löi niitä kepakolla. Kisa oli siitä kumpi lyö kauemmas. Muistaakseni hävisin.
 
Viestejä
12,861
Mä olen pelannut täysikasvuisessa männikössä metsäpesäpalloa tennispallolla ja pesismailalla, rajat oli muistaakseni merkkausnauhalla puissa ja pallon piti osua maahan rajojen sisällä, kenttä oli aika tiivis ja pelaajia ja pesiäkin taisi olla vähemmin. Tennispallolla saa aikaan aivan jäätäviä pomppuja puista…

Sinolipullorugby järven jäällä jossa 40 cm lunta on myös hyvä ylimääräisen tarmon purkaja 15 vuotiaista.
 

Mr. Orange

Mä olen pelannut täysikasvuisessa männikössä metsäpesäpalloa tennispallolla ja pesismailalla, rajat oli muistaakseni merkkausnauhalla puissa ja pallon piti osua maahan rajojen sisällä, kenttä oli aika tiivis ja pelaajia ja pesiäkin taisi olla vähemmin. Tennispallolla saa aikaan aivan jäätäviä pomppuja puista…

Sinolipullorugby järven jäällä jossa 40 cm lunta on myös hyvä ylimääräisen tarmon purkaja 15 vuotiaista.
Jotenkin muuten kuullostavat tutuilta puuhilta, jopa toi metsäpesis. Tennispalloista oli muuten moneksi. Toimivat myös pihalätkässä eri hyvin. Maalivahti kiittää ainakin!
 

Mr. Orange

Olen pelannut metsässä pesäpalloa. Tai ainakin melkein.
Metsä ei ollut melkein metsä mutta peli oli vain melkein pesäpalloa jos edes sitä. Vaelluksella kaverin kanssa iltatoimia tehdessä löydettiin joku kepakko ja vuorotellen syötettiin käpyjä ja toinen löi niitä kepakolla. Kisa oli siitä kumpi lyö kauemmas. Muistaakseni hävisin.
Veli @zala onkin ehkä enemmin ulkopelaajia. Rankka, mutta luotettava kolmosvahti. Jollei peräti kopparismies. En nyt muista mille paikalle veljeä soviteltiin taannoisessa Supervuoron dreamteam -langassa pari vuotta sitten, mutta taisi kyllä pelata numerolla. Ja vieläpä kelpo lailla!(y)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
1,950
Mä olen pelannut täysikasvuisessa männikössä metsäpesäpalloa tennispallolla ja pesismailalla, rajat oli muistaakseni merkkausnauhalla puissa ja pallon piti osua maahan rajojen sisällä, kenttä oli aika tiivis ja pelaajia ja pesiäkin taisi olla vähemmin. Tennispallolla saa aikaan aivan jäätäviä pomppuja puista…
Itse harjoittelin lapsena yksikseni niin, että minulla oli oikeassa kädessä tennismaila ja vasemmassa räpylä. Löin tennispalloja autotallin seinään ja yritin ottaa räpylällä kiinni kimmonneen pallon. Kun seinä ja piha eivät olleet ihan tasaisia, tuli monesti jänniä pomppuja, joten mielestäni aika opettava harjoitus. Välillä intouduin pelaamaan kuviteltuja pesäpallo-otteluita, joissa löin tennismailalla seinään erilaisia lyöntejä sen mukaan oliko kyseessä kentällemeno, vaihto vai kotiutustilanne ja se kuinka hyvin sain pallon kiinni, ratkaisi tuliko eteneminen (kolmostilanteessa juoksu), haava vai palo. Voi olla, että tuli vähän fuskattua tilanteissa, joissa KPL oli tappiolla ;).
 

Mr. Orange

Itse harjoittelin lapsena yksikseni niin, että minulla oli oikeassa kädessä tennismaila ja vasemmassa räpylä. Löin tennispalloja autotallin seinään ja yritin ottaa räpylällä kiinni kimmonneen pallon. Kun seinä ja piha eivät olleet ihan tasaisia, tuli monesti jänniä pomppuja, joten mielestäni aika opettava harjoitus. Välillä intouduin pelaamaan kuviteltuja pesäpallo-otteluita, joissa löin tennismailalla seinään erilaisia lyöntejä sen mukaan oliko kyseessä kentällemeno, vaihto vai kotiutustilanne ja se kuinka hyvin sain pallon kiinni, ratkaisi tuliko eteneminen (kolmostilanteessa juoksu), haava vai palo. Voi olla, että tuli vähän fuskattua tilanteissa, joissa KPL oli tappiolla ;).
Aivan erittäin hyvä harjoitus! Itse pelasin Wimpledonia seinää vasten. Kyllä toimi. Hyvä reeni!

Tuollaistahan voisi suositella vaikka nykytreeneihin jopa Supertasolle. Ennen kaikkea tuo lievästi epätasainen pallon kimmahduskohta on erit ok varmasti. Opettaa nöyräksi ulkopelaajaa kyllä - haaste pallon vastaanottajalle on usein arvaamattoman kova. Täysin arvaamaton, toisin kuin jotkin vaihto-/läpilyöjäsankareista itse todellisessa ruudussa livenä...vaan useinhan se painuu vaan maisemiin siitäkin huolimatta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mr. Orange

Oli nekin aikoja silloin kun Sliipparit noita levyjään julkaisivat. Siellähän oli melko rouheaakin huumoria menossa ja puheissa mukana. Nykyään moinen ei kyllä oikein taitaisi mennä läpi (?). Ei ainakaan täällä pesispiireissä. 😂

Mieleen on jäänyt ko. huumoriorkesterista esim. On se niin väärin -styke, Alma-Tädin Illuusio -albumi ja naislaulaja nimeltä Heinäsirkka, joka jaksoi revohkan mukana peräti vuosia. Myös Voikkaa ja huikkaa-biisi.

Oliko hyvä meininki? No, siihen voisi vastata hiukan sliipparityyliin, että se on makuasia sano kissa ku jäätelöään nuoli. Ei ollut ehkä allekirjoittaneen kuppi teetä, mutta hällä väli.

Mutta se oli todellakin juu silloin kerran ja Sakelle ja Matolle iso kiitos muinaisen Cantina West -ravintolan sisustuksen suunnittelusta perin viihtyisäksi, kuten myös esiintymisestä legendaarisessa Calamari Union -elokuvassa juurikin tuolloin 80-luvulla. Ja erityisesti Pullakuskit radio-ohjelmasta Radio Citylle. Se oli todella hyvää settiä Lahden johnnyiltä.
 

Mr. Orange

Vaan nyt kun Metsäratio on langan nimikin, niin älkää unohtako Tiina Tiikeriä.
Hyvä veli @LBC , on muuten myönnettävä että välittömästi viestin kirjoitettuani nousi viattomaan mieleeni, että olihan siellä todella myös tuo upea brunette, juurikin hän, Miss Tiina Tiikeri.

Huh huh mikä laulajatar.

Eri hyvä huomio. Oli kyllä melkoinen pakkaus sliippareilla siellä Ja kuten sanottua, ei vain hyvässä tai pahassa, mutta noin muutenkin. Kyllähän siinä käsityskykyä ja myös sietoa paikoin koeteltiin kun metsäratio pauhas kuin huomista ei olisi.

Mutta joo, makuasioita. Ei meikäläiselle. Mutta jäi mieleen. Ja myös antoi osansa keskusteluun ilmaisun- ja sananvapauden kysymyksistä noin yhteiskunnallisella tasolla. Se kai siinä sivussa oli joidenkin fiksumpien sliippareitten ajatuskin. Siis ehkä. 😂

🐯 ❤️❤️❤️
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mr. Orange

Sliippareista on vielä mainittava Kaljaa kioskeihin-styke. Nyt on hyvä muistaa, että on ollut aika jolloin kioskeissa ei kaljaa ollut myynnissä, ja Sliipparithan ne olivat kun alkoivat sitä sinne sinne vaatia tuonkin mestariteoksen muodossa.

No nyt löytyy kaljaa kioskeista.(y)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mr. Orange

Onko usko lahtelaiseen pesäpalloon koetuksella? Toki Lahessa on ainakin yksi pesisjengi, legnedaarinen sellainen AKA Lahden Mailaveikot. Mutta saattaa lahtelaisilla olla muitakin pesäpallojoukkueita
Aah, ok. Missäs hunsvottisarjassa tämä lahtelaispumppu vatkaa? Onko tekijämiehiä taustoilla vai aivan puulaakia vain?

-- -- jeps, klikkasinkin sisään tuosta laittamastasi linkistä. Dänks. Taas viisastuu. (y)
 

Mr. Orange

Vau...Lahden Mailaveikot on kuulemma "pesäpallon erikoisseura jo vuodesta -29".

Enpä suoraan sanoen olisi arvannut.

Sarjataso ei kyllä ihan ykkösellä noilta sivuilta selvinnyt. Täytynee tihrustaa mistä Lahes tuulee.
 
Viestejä
12,861
Vau...Lahden Mailaveikot on kuulemma "pesäpallon erikoisseura jo vuodesta -29".

Enpä suoraan sanoen olisi arvannut.

Sarjataso ei kyllä ihan ykkösellä noilta sivuilta selvinnyt. Täytynee tihrustaa mistä Lahes tuulee.

Nyt olen kyllä pettynyt @Mr. Orange

Lahden Mailaveikot
  • kahdeksan miesten SM kultaa, ja edeltäjällään Lahden suojeluskunnalla yksi
  • kolme miesten SM hopeaa, Lahden Suojeluskunnalla yksi
  • Kolme miesten SM pronssia, Lahden Suojeluskunnalla yksi
  • Yksi naisten SM kulta
  • Yksi naisten SM hopea
  • Yksi naisten SM pronssi

Nykyään ei aikuisssa tuule juuri mistään, muutama vuosi sitten vielä kolkutteli Koplan avuilla ykköspesistä.
 

Mr. Orange

Nyt olen kyllä pettynyt @Mr. Orange

Lahden Mailaveikot
  • kahdeksan miesten SM kultaa, ja edeltäjällään Lahden suojeluskunnalla yksi
  • kolme miesten SM hopeaa, Lahden Suojeluskunnalla yksi
  • Kolme miesten SM pronssia, Lahden Suojeluskunnalla yksi
  • Yksi naisten SM kulta
  • Yksi naisten SM hopea
  • Yksi naisten SM pronssi

Nykyään ei aikuisssa tuule juuri mistään, muutama vuosi sitten vielä kolkutteli Koplan avuilla ykköspesistä.
Oh, vautsi vau!

Pahoitteluni tietämättömyydestä! Melkoinen rivi ansioita, täytyypä tutustua lähemmin @MieVaan !

Kiitosta sivistämisestä! Jälleen kerran! ;)
 

Mr. Orange

Kaikkihan vaikuttaa viittaavan siihen, että Lahden kaupungissa on vaikuttanut Sleepy Sleepersin, rokujen, Kuusysin, Kuningas Litmasen, business cityn gurujen ja mäkihyppääjien ohella myös jonkinmoinen pesäpallo-osasto. Tosin ehkä hieman em. tahojen varjoon vuosikymmenten saatossa jääden (?).

Eikö myös taitoluistelija Mila Kajas, Tehosekoitin ja Laura 'Addicted to you' Voutilainen ole Lahesta lähtöisin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös