Tommia väitän äärimmäisen motivoituneeksi pelaajaksi joka yritti kivuistaan huolimatta viimeiseen asti
onhan se aika irvokasta sitten jälkikäteen foorumeilla höpöttää että KPL oli kusetusmeiningillä liikenteessä.
Uskomattomia nämä muutamat nimimerkit, jotka jaksavat jauhaa selvästä asiasta tuomatta yhtään mitään uutta keskusteluun.
Asiahan olisi selvä, ja siitä ei enää tarvetta jauhaa olisi, jos ei väitettäisi mustaa valkoiseksi Koplan kannattajien taholta. Faktat ovat hyvin simppelit ja kaikki on todettavissa ottelun tallenteelta.
- 2J2A Mäentausta tulee lyömään. Ensimmäinen lyönti on näpy laittomaksi, mikä ei tietysti kylkeen ota. Toinen lyönti on kakkosrajaan. Mäentausta välittömästi pitelee kylkeään ja Tokkari kommentoi, että pelaaja on "tuskaisen näköinen" ja häntä on kylki vaivannut jo aiemmin ottelussa.
- Puhtimäki pysähtyy, kysyy Mäentaustan vointia ja syöttää hänelle korkean tolpan sijaan
herrasmiesmäisesti n. 150 cm korkean keskelle lautaa helpoimman mahdollisen syötön kopitettavaksi.
- 2J3A nähdään kun Mäentausta ennen vuoron alkua juttelee Haimin kanssa. Kopla jättää kaksi välistä, eikä vaihda ketään Mäentaustan tilalle, joten tämän lyöntivuorolla aloitetaan.
- Ensimmäisestä lyönnistä ei tule yhtään mitään. Pystärin yrityksestä ei tule mitään muuta kuin sirvahdus, kun Mäentausta ei pysty kunnolla lyöntiä edes yrittämään.
- Mäentausta sanoo kovaäänisesti Haimin suuntaan katsoen "Mähän sanoin, että mä en pysty!" ja on erittäin turhautuneen / vittuuntuneen näköinen.
* Mäentausta
EI loukkaantunut kolmannen vuoron 1. lyönnillään.
* Mäentausta oli loukkaantunut aiemmin ja pelikyvytön kolmannen vuoron lyöntivuorollaan.
* Mäentausta oli kertonut pelinjohdolle hyvin selvästi, että hän on pelikyvytön.
* Koplan pelinjohto laittoi tietoisesti loukkaantuneen pelaajan jatkamaan. Syitä tähän voidaan spekuloida; ainakin varmasti Haimi ei halunnut tuossa ratkaisevassa kohtaa yhtäkään jokeria käytettävistään menettää.
* Mäentaustan lyömään laittamisessa ei järkeä ollut ja mikä virhe siinä kävi, sitä on mahdoton sanoa ihmisten päiden sisälle menemättä.
Vaikutus ottelun lopputulokseen tällä koko tapahtumasarjalla oli ~0.
Sen sijaan ainakin minä hieman peräänkuuluttaisin - jos Koplan kannattaja olisin - keskustelua siitä, että onko ihan ok laittaa tietoisesti loukkaantuneita ja pelikyvyttömiä pelaajia kentälle, vielä vastoin heidän omaa tahtoaan.
Jos pesäpallon sääntöjä voisi säveltää lennosta, itse ainakin myös olisin syöttärinä valmis tuomitsemaan välittömän palon siitä, jos pelinjohtaja laittaa lyömään pelaajan, joka jo kotipesään tullessaan on pelikyvytön.
Mutta kun nyt kolme päivää ottelun jälkeenkin yhä jatketaan objektiivisesti todellisuudesta irrallaan olevan asiankulun toistoa Kopla-kirjoittajien toimesta, niin en minä ainakaan vain hyväksy tätä
fake newsiä vain koska sitä toistetaan riittävästi.