Harvalla on pokeria vaatia vapaaehtoisvoimin johdetulta pesisjoukkueelta henkilökohtaista viestintää. Siihen pitää ehkä tilata muutakin kuin yksi kausikortti. Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
Vaatia? Kuka tässä mitään vaatii, kunhan useampi esittää täysin aiheellista kritiikkiä koska a) henkilökohtainen viestintä on tehokkaampaa, b) se tuo seuralle enemmän rahaa, c) se sitouttaa paremmin ja d) se on aivan yhtä nopea automatisoida kuin geneerinenkin viesti.
Ja kyllä, kuulun myös porukkaan joka ei kauden jälkeen ensimmäistäkään viestiä ole saanut vaikka keväällä viestit tavoittivat hyvinkin tehokkaasti.
Ja nyt sitten ilmainen vinkki siihen kausikorttimyyntiin: esim. Puhtimäki voisi soitella kaikki vanhat kausikorttilaiset henkilökohtaisesti läpi ja tuoda uudet kausikortit Tampereen alueella kotiin niin tuollakin hinnalla saattaa myyntiä tulla. Olisi lisäksi tyylikästä ja sitä toivottua extraa mitä et (periaatteessa) rahalla saa.
Toinen vinkki: viime kauden kausikorttilaisille (kyllä, maksoin pyydetyn lisähinnan ennen kauden alkua jotta sain varman irtolipun joka peliin) olisi voinut tarjota tulevan kauden hallipelit kaupan päälle.
Kappas, eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Kannattaa muistaa markkinoinnin perustotuus: vanhan asiakkaan pitäminen on AINA halvempaa kuin uuden hankkiminen.