Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2021

Viestejä
4,130
Vertailun vuoksi Koplan pelkän miesten superin joukkueen kokonaispalkkakulut 2019 olivat n. 500 000 €. Tieto löytyy täältä.
Väärin tulkittu. Jutussa kerrotaan, että Koplan pelaajabudjetti oli hieman alle 300 000 euroa vuonna 2019. Palkoista kerrottiin, että ne jäävät n. 500 000 euroon. KPL:ssä on muitakin palkollisia kuin pelaajat.
 
Viestejä
1,001
Väärin tulkittu. Jutussa kerrotaan, että Koplan pelaajabudjetti oli hieman alle 300 000 euroa vuonna 2019. Palkoista kerrottiin, että ne jäävät n. 500 000 euroon. KPL:ssä on muitakin palkollisia kuin pelaajat.
Hyviä tarkennuksia. En tiedä tarkkaa lukua mutta veikkaan että seurasta on saanut palkkaa tai siihen rinnastettavaa korvausta lähemmäs 30 ihmistä. Eli onhan sielä käsiä ojossa vaikka valtavasti tehdään hommia talkoilla joten kaikki varmasti ymmärtää talkootyön merkityksen. Ilman sitä ei olisi seuraakaan
 
Viestejä
12
Jos olet kiinnostunut saamaan tietoa Mansesta tai ihan mistä tahansa urheilujoukkueesta, kannattaa alkaa seuraamaan heitä Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa ja Twitterissä. Nämä ovat lähes kaikkien urheilujoukkueiden päätiedotuskanavat faneille ja muulle yleisölle.
Kiitos täysin nollatason vastauksesta.

Jos kausikorttilaisen ainut kanava saada tietoa on yllä mainitut sosiaalisen median kanavat, sanoisin että joku on todella pahasti pielessä. Sähköpostilla tai kirjeellä lähetetty tervehdys / tiedotus on ainakin omaan silmään aika paljon parempi tapa sitouttaa jo asiakaskunnassa olevia kuluttajia kuin geneerinen päivitys muutenkin täyteen someen.

Ja tiedoksi, en ole mielestäni kauhean vanha ja seuraan Mansea useassa some-kanavassa.
 
Viestejä
1,027
Kiitos täysin nollatason vastauksesta.

Jos kausikorttilaisen ainut kanava saada tietoa on yllä mainitut sosiaalisen median kanavat, sanoisin että joku on todella pahasti pielessä. Sähköpostilla tai kirjeellä lähetetty tervehdys / tiedotus on ainakin omaan silmään aika paljon parempi tapa sitouttaa jo asiakaskunnassa olevia kuluttajia kuin geneerinen päivitys muutenkin täyteen someen.

Ja tiedoksi, en ole mielestäni kauhean vanha ja seuraan Mansea useassa some-kanavassa.

Nollatason vastaus? Tuolta se informaatio kuitenkin kaikille tulee. Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
 
Viestejä
203
Onko muita viime kesän kausikorttilaisia lähestytty mitenkään kausikortin uusimisasioissa. Huomasin tänään, että ilmeisesti kausikortit on tullut myyntiin, mutta mitään infoa siitä ei ole tullut vaikka kausikortti viime kesänä olikin. Tai keväästä ennen koronan aiheuttamia muutoksia. Voisin kuvitella, että olisi järkevää joku viesti laittaa että uusithan kausikorttisi. Nämä ovat kuitenkin niitä kanta-asiakkaita, joista ainakin itse pitäisin kiinni kynsin ja hampain.
Eihän viime kesänä ollu kausikortteja... Ennen koronaa ostetut kausikortit piti tavalla tai toisella vaihtaa irtolipuiksi/fanituotteiksi...
 

1+3

Viestejä
68
Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
No vaikka juuri sinulle on tullut sähköpostiin kutsu, niin ihan kaikille ei kuitenkaan ole tullut. Kuten ei tännekään ole. Ja kyllä siellä pitäisi olla seuralla ajan tasalla olevat tiedot käytettävissä.
 
Viestejä
1,027
No vaikka juuri sinulle on tullut sähköpostiin kutsu, niin ihan kaikille ei kuitenkaan ole tullut. Kuten ei tännekään ole. Ja kyllä siellä pitäisi olla seuralla ajan tasalla olevat tiedot käytettävissä.

Syy siihen miksi sinulle ei kutsua lähetetty on tietenkin se, ettei Mansella ollut yhteystietojasi. Kannattaa antaa se meiliosoite jos haluaa saada viestintää.
 

1+3

Viestejä
68
Syy siihen miksi sinulle ei kutsua lähetetty on tietenkin se, ettei Mansella ollut yhteystietojasi. Kannattaa antaa se meiliosoite jos haluaa saada viestintää.
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää luettua? Kyllä se Helimo viime keväänä kovinkin tiiviisti otti yhteyttä sähköpostin välityksellä.
 
Viestejä
12
Nollatason vastaus? Tuolta se informaatio kuitenkin kaikille tulee. Itselleni tuli myös sähköpostilla kutsu joulupuurolle, et ole ilmeisesti omaa sähköpostiasi Manselle antanut, tuskin heillä mitään syytä on olla lähettämättä sinulle kutsua. Kutsu tuli myös kauden päätöstilaisuuteen syksyllä. Ps. tarkista roskapostikansio.
Edelleen, penään tässö nimenomaan henkilökohtaisempaa lähestymistapaa kuin pelkät some-kanavat. Ja aivan kuin 1+3 tuossa yllä toteaa, Helimon viestit tavoittivat minutkin erinomaisen hyvin. Tähän peilaten tuntuukin todella oudolta, että informaatio joulupuuroista ja kauden päättäjäisistä ei ole minua tavoittanut.
 
Viestejä
1,027
Edelleen, penään tässö nimenomaan henkilökohtaisempaa lähestymistapaa kuin pelkät some-kanavat. Ja aivan kuin 1+3 tuossa yllä toteaa, Helimon viestit tavoittivat minutkin erinomaisen hyvin. Tähän peilaten tuntuukin todella oudolta, että informaatio joulupuuroista ja kauden päättäjäisistä ei ole minua tavoittanut.

Harvalla on pokeria vaatia vapaaehtoisvoimin johdetulta pesisjoukkueelta henkilökohtaista viestintää. Siihen pitää ehkä tilata muutakin kuin yksi kausikortti. Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
 
Viestejä
1,822
Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mansen tiedottaminen on kaiken kaikkiaan ala-arvoisella tasolla ollakseen Superpesisseura. Organisaatio on ymmärrettävistä syistä ohut, kun kuntosali- ja E-peliyritysten sekä parin vuoden takaisen toiminnanjohtajan (Inga Ä) virhearvioiden vuoksi tuli aika rajusti takkiin. Nyt olisi aika korjata tilanne.
 
Viestejä
137
Harvalla on pokeria vaatia vapaaehtoisvoimin johdetulta pesisjoukkueelta henkilökohtaista viestintää. Siihen pitää ehkä tilata muutakin kuin yksi kausikortti. Ikävän asenteesi takia voi olla ihan hyväkin, että et ole ollut tai tule em. tilaisuuksiin rähjäämään.

Vaatia? Kuka tässä mitään vaatii, kunhan useampi esittää täysin aiheellista kritiikkiä koska a) henkilökohtainen viestintä on tehokkaampaa, b) se tuo seuralle enemmän rahaa, c) se sitouttaa paremmin ja d) se on aivan yhtä nopea automatisoida kuin geneerinenkin viesti.

Ja kyllä, kuulun myös porukkaan joka ei kauden jälkeen ensimmäistäkään viestiä ole saanut vaikka keväällä viestit tavoittivat hyvinkin tehokkaasti.

Ja nyt sitten ilmainen vinkki siihen kausikorttimyyntiin: esim. Puhtimäki voisi soitella kaikki vanhat kausikorttilaiset henkilökohtaisesti läpi ja tuoda uudet kausikortit Tampereen alueella kotiin niin tuollakin hinnalla saattaa myyntiä tulla. Olisi lisäksi tyylikästä ja sitä toivottua extraa mitä et (periaatteessa) rahalla saa.

Toinen vinkki: viime kauden kausikorttilaisille (kyllä, maksoin pyydetyn lisähinnan ennen kauden alkua jotta sain varman irtolipun joka peliin) olisi voinut tarjota tulevan kauden hallipelit kaupan päälle.

Kappas, eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Kannattaa muistaa markkinoinnin perustotuus: vanhan asiakkaan pitäminen on AINA halvempaa kuin uuden hankkiminen.
 
Viestejä
1,027
Vaatia? Kuka tässä mitään vaatii, kunhan useampi esittää täysin aiheellista kritiikkiä koska a) henkilökohtainen viestintä on tehokkaampaa, b) se tuo seuralle enemmän rahaa, c) se sitouttaa paremmin ja d) se on aivan yhtä nopea automatisoida kuin geneerinenkin viesti.

Ja kyllä, kuulun myös porukkaan joka ei kauden jälkeen ensimmäistäkään viestiä ole saanut vaikka keväällä viestit tavoittivat hyvinkin tehokkaasti.

Ja nyt sitten ilmainen vinkki siihen kausikorttimyyntiin: esim. Puhtimäki voisi soitella kaikki vanhat kausikorttilaiset henkilökohtaisesti läpi ja tuoda uudet kausikortit Tampereen alueella kotiin niin tuollakin hinnalla saattaa myyntiä tulla. Olisi lisäksi tyylikästä ja sitä toivottua extraa mitä et (periaatteessa) rahalla saa.

Toinen vinkki: viime kauden kausikorttilaisille (kyllä, maksoin pyydetyn lisähinnan ennen kauden alkua jotta sain varman irtolipun joka peliin) olisi voinut tarjota tulevan kauden hallipelit kaupan päälle.

Kappas, eihän se niin vaikeaa ollutkaan. Kannattaa muistaa markkinoinnin perustotuus: vanhan asiakkaan pitäminen on AINA halvempaa kuin uuden hankkiminen.

Pyydän Juhaa soittamaan jos tapaan hänet puurolautasen äärellä. Lähetä vaikka Manselle puhelinnumerosi.
 
Viestejä
1,431
Jonkun markkinointikykyisen nimekkään pelaajan soitto kausikorttiasiassa on hyvä ja toimiva idea. Tätä on käytetty ainakin eräässä toisessa lajissa. Se tuntuu aika mukavan henkilökohtaiselta tällaisen puhelun saanti! Nykyään vaan ns. kanta-asiakas saa vähän joka tuotteen kohdalla huonompia tarjouksia kuin satunnaisostaja. Täytys kyllä pyrkiä pitään vaki ostajista kiinni kaikella mahdollisella tavalla. Kestetään kaverin erilaista mielipidettä, sitä on hyvä keskustelu.
 
Viestejä
137
Pyydän Juhaa soittamaan jos tapaan hänet puurolautasen äärellä. Lähetä vaikka Manselle puhelinnumerosi.

Toivottavasti Mansen toimistolla sisälukutaito on hieman parempi kuin sinulla: siellä on minun ja monen muun yhteystiedot (ml. puhelinnumero ja sähköposti). Niitä ei kuitenkaan selkeästi ole kerätty samaan, yhteiseen tietokantaan, koska joku saa viestintää ja toinen ei.

Ja kiitos jalosta eleestäsi, mutta ei tarvitse pyytää Puhtimäkeä soittamaan minulle; voin myös itse tehdä saman halutessani. Halusin ainoastaan tarjota seuralle jotain työkaluja perustellakseen selkeästi kaikkia muita seuroja korkeamman hinnoittelun.

Toivon olevani väärässä mutta en yksinkertaisesti ole keksinyt ainoatakaan syytä ostaa kausikortti keskellä (alku)talvea. Keksitkö sinä? Muut seurat ovat käyttäneet jos jonkinlaista markkinointikeinoa tuodakseen rahaa kassaan myös talvella mutta Mansessa uskotaan ilmeisesti kaupan käyvän kun ollaan oltu pari kuukautta (sitten) lehdessä ja kerrottu että reilun puolen vuoden päästä aletaan (ehkä) pelata Suomen mestaruudesta. Näiden lisäksi on julkaistu pari (sinällään kyllä kivaa) videoa somessa. Hienoa jos nämä toimenpiteet riittävät ja tuulipukukatsojan huoleni suosikkiseurani taloudellisesta menestyksestä on aiheeton.

Pelillisen puolen uskon jo videoiden perusteella olevan aidosti parasta A-luokkaa mutta monta vuotta Superia ja menestystä odottaneena/toivoneena en kuitenkaan välittäisi nähdä tästä yhden kauden ihmettä.

Kritiikkini tarkoitus oli auttaa asianosaisia myymään lisää ja paremmin mutta nähtävästi homma on tavoitteiden ja toiveiden mukaisesti hanskassa joten parempi vaieta takaisin talviunille.
 
Viestejä
371
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää luettua? Kyllä se Helimo viime keväänä kovinkin tiiviisti otti yhteyttä sähköpostin välityksellä.

Sama täällä. Keväällä vaikeuksien keskellä tuli kyllä Helimolta useampikin sähköposti (”Hyvä tamperelaisen pesäpallon ystävä...”, ”Arvoisa tamperelaisen pesäpallon ystävä...”), mutta nyt ei ole kuulunut mitään.
Kutsu aikaisemmin tuohon kauden päätöstilaisuuteen ja nyt tuolle joulupuurolle on lähetetty pelkästään yhteistyökumppaneille tai heidän edustajille. Tavallisilla kausikortin ostajalla ei ole mitään asiaa noihin kekkereihin.
Itsellä jää nyt kyllä kausikortit ostamatta. Peleissä tulee kesällä taatusti edelleen käytyä, mutta huomattavasti valikoidummin vastustaja ja keli huomioon ottaen. Eli osaltani seura ei tule tienaamaan niin paljon kuin aikaisempina kesinä, koska vähempien pelien takia en tule myöskään kantamaan niin paljon rahaa kioskeihin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös