Supervuoro Verkkolehti »

makkara 2015

Vs: makkara 2015

Mää kun olen raa´asti pihvin ja lihan ystävä, ja syön aika vähän makkaraa ylipäätään... Mutta muutama kesässä tulee vedettyä, ja ehrottomasti paras viime vuosien aikan on Raumalla naatittu Kivikylän tuhti! En kyllä tainnu viime kesänä missään muualla makkarroo naattiakaan... :) Kunnon mediumia rilli-kassleria kun sais, niin á vot! Ja Kokemäen raveissa on maan parhaat rillatut kanat! Niitäkin voisin nauttia 3 per peli!

Mites avataanko kahville ja oluelle omat ketjut? ;)

Kyllä! Semmonen mikä siis on kypsä kuitenkin, mutta ei ns. korpuksi paistettu, kuten monilla on tapana! Pikkasen punertaa keskeltä, siihen juustoa, tabascoa ja Heinzin ketsuppia, vo la! :)

Tikka sanoi:
Kyllä! Semmonen mikä siis on kypsä kuitenkin, mutta ei ns. korpuksi paistettu, kuten monilla on tapana! Pikkasen punertaa keskeltä, siihen juustoa, tabascoa ja Heinzin ketsuppia, voi la! :)

Medium ja kypsä on hiukan eri asia ;) mutta kyllä moni tuppaa kärventämään porsasta, kanaa ja muitakin lihoja aivan yli kypsäksi..

No joo, tarkotin juuri tota, argumentoin erheellisesti :D Kohta joku jo kysyy miten lihan paisto-ajat liittyy pesispelien makkaroihin?

Ja lopun kaiken halvemmalla pääsis kaiken kaikkiaan, kun sen pelin tosiaan seurais TXT-TV:stä ja makkaran/kasslerin sijaa naattis hernekeittoa! Oluet vois korvata perunakiljulla, tai lasolilla ;D

Pyöreän kirkon poika sanoi:
Medium porsaan kassler? Minä syön medium-pihvit mieluusti nautana. Raakaa porsasta en kyllä vedä.

Iberico-porsasta voi vetää mediumina. Ja oikeastaan kannattaa/pitääkin. Suosittelen kokeilemaan, jos satut löytämään. Itse bongasin tämän viime kesänä Citymarketin lihatiskiltä. Sama vinkki myös Tikalle.

Elk

masa sanoi:
Kiteellä loistavaa sinappia,jotain kotitekoista ilmeisesti ja vahvaa.

Kotitekoista ja vahvaa... hmm, olisko tuohon sekoitettu sitä erästä perinteistä kiteeläistä tuotetta...

jussi jymynen

Mua kiinnostaa kyllä eniten itse GAME kun tuo makkara--mutta mielipiteensähän saa kertoa--ja sen nyt tein.

Minua kiinnostaa kokonaisuus. Jo päivää ennen alkavan hehkutuksen, game dayn aamun, itse kliimaksin ja jälkipelit päälle. Siitä koostuu otteluTAPAHTUMA.

Pyöreän kirkon poika sanoi:
Minua kiinnostaa kokonaisuus. Jo päivää ennen alkavan hehkutuksen, game dayn aamun, itse kliimaksin ja jälkipelit päälle. Siitä koostuu otteluTAPAHTUMA.

Makkaralla tai ylipäätään syömisellä tai juomisella on minulle hyvin vähäinen merkitys ottelutapahtumassa. Kahvi tauolla riittää.

Minulle ja monelle muulle makkara tai pari tauolla on itsestäänselvyys ja melkein pakollinen rituaali. Maistuu se niin hyvältä ulkona ja esim. Saarikentällä osataan makkara paistaa todella hyvin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.