Vs: Lapuan Virkiä 2017
Rännärillä sanoi:
Olen usein miettinyt että miksi tähän vähemmistöön suhtaudutaan kun spitaalisiin tai pieniin vihreisiin olioihin.Minunkin tyttöni asuu toisen naisen kanssa enkä pidä sitä mitenkään taivaalisen ihmeellisenä asiana,joitakin se asia näytti alussa vaivaavan.Eräs sukulainen sanoi että minun pitäisi hylätä tyttöni koska hän on lesbo!Voi pyhä jysäys hylätä oma tyttö.No siinä kävi niin että minä hylkäsi ko.sukulaisen on hän pyydellyt anteeksi mutta en ole leppynyt vieläkään,koska tunnen hänet hyvin eikä hän ole tosissaan pahoillaan.Tytöt ovat tervetulleita aina käymään meillä he ovat tosi ulospäin suuntautuneita ja puheilijaita.Kyllä heille saa monesti nauraa kun ovat lähdössä sanovat että `Alappa homppeli joutua pitää mökki siivota`.Eivät he lesboutta mainosta mutta eivät myöskään peittele.Ja lopuksi vielä kaikille kentällä ja kentän ulkopuolella ei heitä tarvitse pelätä ja pilkata samanlaisia ihmisinä he ovat kuin muutkin.
Totta! Asiaa puhut! Kanssasi 110% samaa mieltä. Oma jälkikasvu sen verran nuorta vielä, ettei ole seurustellu kummankaan sukupuolen kanssa, aikaa näyttää, mutta suhtautuisin siihenkin asiaan täysin samoin....
Kyllähän tässä on paljon edetty avoimmuuteen ihan viime vuosina. Se kumpuaa vielä tuolta lähihistoriasta vaan, kun sillon nää oli tabuja. Käsittääkseni homoseksuaalisuus ollu Suomessakin lailla kielletty, jopa vankeustuomion uhalla, ihan vielä mun vanhempien nuoruudessa... En niin tarkkaan ole perehtyny, mutta kait vielä 60- 70-luvullakin?
Siinä mielessä siis tavallaan ymmärrettävää vanhemman sukupuolen käsitykset/asenteet, mutta kuten sanottua, onhan nää asenteet muuttuneet ja nythän avioliitotkin laillistuivat. Toki siinäkin Kirkossa vielä jakaudutaan kahteen koulukuntaan, varmaan vielä pitkään....
Ja oli mullakin aikoinaan duunikaveri, joka oli ihan avoimesti homo. Usein nauroi kans että "eihän tätä kestä vanha hinurikaan"
Sama kuin yks ghanalainen kaveri nauroi usein itseään neekeriks. Se on tässäkin ne toistensa puolesta mielensä pahoittajat, kun ovat usein äänekkäimpiä...
Mut ei muuta kun viikon alkuja kaikille!