Supervuoro Verkkolehti »

KPL - JoMa, finaalit 2018

Viestejä
941
Kyllähän tähän tekis mieli sanoo et mitä mä sanoin. Näin alkaa Koplalle käymään kun vastustaja ei häplää pallon kanssa liiemmin. Mut en sano vielä, sanon vasta jos Joma voittaa mestaruuden.
 
Viestejä
100
Joensuu on pelannut koko kauden sarjan parasta ulkopeliä. Joensuu päästi runkosarjassa selkeästi vähiten juoksuja ja nyt myös sisäpelissä on huomattavasti enemmän laajuutta Puhtimäen muodossa. Luulen myös, että Puhtimäen tulo toi myös paljon joukkueen pukukoppiin sillä on todella räväkkä ja henkisesti vahvan oloinen persoona. Mestaruus on aika lähellä jo huomena.
 
Viestejä
1,205
Rehellisyyden nimimissä tämä kyllä tiedettiin varmaan kaikkialla muualla paitsi kouvolassa. Ei kopla saa tilannetta kun pomppu on poissa. Joma vie nämä finaalit aivan pystyyn.

Koplan sisäpeli tänään sakkasi nimenomaan pelaajiin Toikka ja Laakso, jotka eivät muutenkaan käytä pomppua. Kärki meni riittävän hyvin kentälle ja ei tämä Lammilan ykköstilanteen purkuun (4/7) kaatunut.
 
Viestejä
1,250
En ymmärrä tätä negatiivisuutta Kouvolan ja muilta ystäviltä, ehkä kun yleensä olen itse niin positiivinen.

Ei ollut paljosta kiinni tänäänkään että olisi superiin menty. Ja kun Kopla huomenna pomputtaa kaikki sekaisin niin taas on ensi lauantaina kokonaan uusi tilanne.

Runkosarjan voittaja ansaitsee aina kunnioituksen!
 
Viestejä
1,589
Tänään ei epäselvyyttä paremmasta. Ei onnistunut Koplalla sisällä juuri mikään. Toki Joma oli myös loistava ulkona. Huomenna uusi koitos ja toivottavasti saadaan kerran vielä näyttää, että osataan pelata pomputontakin peliä..


Kyllähän tähän tekis mieli sanoo et mitä mä sanoin. Näin alkaa Koplalle käymään kun vastustaja ei häplää pallon kanssa liiemmin. Mut en sano vielä, sanon vasta jos Joma voittaa mestaruuden.

Niin eli Kopla pääsi finaaleihin ihan vaan koska vastustaja meille juoksuja antoi?
 
Viestejä
424
Joma:n ei tarvinnut tänään edes yrittää, koska Kopla jäätyi täysin. Peli oli "tasainen" mutta jos Jomalla olisi jotain järkeä kotiuttamisessa, niin homma olisi ollut toisellakin jaksolla yhtä maalia. Kuinka monta palotonta tai yhden palon ajoa voi yksi peejii kusta ottamalla aina väärään aikaan ja väärällä merkillä miestä kotiin. Jos Iivarinen olisi Joensuun peejii ei tässä tarvitsisi edes näin tiukkoja pelejä pelata. Toivottavasti kopla parantaa huomenna ja nähdään vielä ensi viikolla pesistä!

Vaikka tuli äsken nähtyä elämän ensimmäinen finaaliottelu katsomossa näiden katsojavuosikymmenten jälkeen, on pakko todeta, että yllä olevassa on hieman perää. Pennaselle on annettava mahtava tunnustus ulkopelin kehittäjänä, mutta sisäpelin johtaminen ei ole samaa tasoa. Varsinkin ottelun alussa kärkeä sai siirtää läpäriyrityksillä, vaikka joissakin peleissä on jo nähty, että nöyrät vaihtolyönnit toimivat paremmin. Kotiutuksissa ihmetyttää esim. jatkuva Litmasen käyttö, vaikka enää ei kulje. Saarikentän pelin ratkaisemisessa taisi tulla ulospuhallus. Palottomissa joo, mutta Niemi jäi liian vähälle käytölle ja Allu lyö yllättävän usein juoksunsa ratkaiseviin kohtiin, vaikka olisi muuten kuutamolla. Onneksi Jomalla on porukassa tämän hetken kuumin pesäpalloilija! Kaikesta huolimatta: ensimmäistä kertaa pessimististäkin tuntuu, että Joman henkinen kantti riittää nyt pojan nostoon.
 
Viestejä
941
Niin eli Kopla pääsi finaaleihin ihan vaan koska vastustaja meille juoksuja antoi?
En mä sitä. Hyvin on Kopla pelannu ja ansainnu finaalipaikkansa. Oon vaan ollu koko kauden sitä mieltä että Koplalla ei paukut riitä päätyyn asti. Kieltämättä yllätti kun Jymyn laittovat pronssipeliin
 
Viestejä
1,589
En mä sitä. Hyvin on Kopla pelannu ja ansainnu finaalipaikkansa. Oon vaan ollu koko kauden sitä mieltä että Koplalla ei paukut riitä päätyyn asti. Kieltämättä yllätti kun Jymyn laittovat pronssipeliin

Toivottavasti Kopla yllättää sinut vielä uudestaan (ja mieluusti tällä kaudella) ;)
 

Käsi

Vaikka tuli äsken nähtyä elämän ensimmäinen finaaliottelu katsomossa näiden katsojavuosikymmenten jälkeen, on pakko todeta, että yllä olevassa on hieman perää. Pennaselle on annettava mahtava tunnustus ulkopelin kehittäjänä, mutta sisäpelin johtaminen ei ole samaa tasoa. Varsinkin ottelun alussa kärkeä sai siirtää läpäriyrityksillä, vaikka joissakin peleissä on jo nähty, että nöyrät vaihtolyönnit toimivat paremmin. Kotiutuksissa ihmetyttää esim. jatkuva Litmasen käyttö, vaikka enää ei kulje. Saarikentän pelin ratkaisemisessa taisi tulla ulospuhallus. Palottomissa joo, mutta Niemi jäi liian vähälle käytölle ja Allu lyö yllättävän usein juoksunsa ratkaiseviin kohtiin, vaikka olisi muuten kuutamolla. Onneksi Jomalla on porukassa tämän hetken kuumin pesäpalloilija! Kaikesta huolimatta: ensimmäistä kertaa pessimististäkin tuntuu, että Joman henkinen kantti riittää nyt pojan nostoon.

Joman suurin vahvuus on huikeat yksilöt ulkokentällä , höysettynä yhteen pelaamisella. Toki Penillä osa tässä palapelissä muuta isompi sisäpelin puolella. Lyöntipeliin pelinjohtajalla suuri vaikutus ja ulkopeliin pienempi.

Jussila , Kuosa ja Kemppainen Mikko ( sarjan paras ulkopelaaja) muodostavat tappavan triplan . Lisäksi Puhtimäki , Jonne K ja Kettunen hyviä pelaajia , toki Pekkis , Litti ja Kivimäki myös hyviä.
 
Viestejä
697
Ensiksi pyydän anteeksi Koplan Leideiltä käyttäytymistäni edellisessä Kouvola- pelissä. Olin siis kaverini kanssa saanut VIP-katsomossa paikan koska Joma -katsomossa ei ollut enää paikkoja. Katsomossa ei ollut kukaan Leideistä. Erehdyimme ottamaan katsomossa pienistä jägermeisterpulloista muutaman ryypyn, jonka takia järjestymies takavarikoi 4 cl pullon. Koska olen aina herrasmies tällainen käytös ei olisi ollut suotavaa ja varsinkin, kun viereisessä katsomossa ollut Leidi huomasi asian. Sain tänään Leideiltä niin paljon palautetta , että en tule toistamaan virhettäni.

Yksi hienoista Leideistä antoi palautetta tänään myös omille kannattajille heikosta kannustamisesta. Itse en tähän yhdy ihan kokonaan. Aurinkokatsomon KPL kannattajat kyllä kannustivat omiaan, mutta toki se hyytyi toisella puoliajalla. KPL:n suorittaminen ei toki auttanut kovaa kannustamista. Meidän selkämme takana aurinkobaarissa oli kaksi hienoa nuorta naista, jotka eli pelissä koko ajan Kouvolan puolella. Tuli perkelettä ja muuta , mutta noin pitää elää täysillä. Myöhemmin selvisi, että kyseessä oli kaksi Joensuussa asuvaa kannattajaa.

No huomenna taas Kouvolassa. Toivotaan, että peli olisi tasaista, mitä se tänään ei ollut. Ja Leidit ei hirttäisi minua, jos Joma voittaa pelin.
 

Talousmies

Jos minä olisin Pennanen, en pistäisi sarjaa katki vielä huomenna, vaan siirtäisin riskillä ratkaisun kotipeliin. Yksi loppuunmyyty kotiottelu Kerubilla tuottaisi oheismyynteineen helposti 70.000 euroa, mikä on turkasen iso summa haalittaaksi sponsoreilta.
 
Viestejä
134
Nonii... 2-0 sarja! Kouvola oli pelissä mukana aina Puhtimäen läpilyöntiin asti. Sen jälkeen ulkona tuli pari häpläystä ja JoMa kiitti. Paljon sai Kopla myös tilanteita, mutta Joensuun hehkutettu ulkopeli on vaan rautaa edelleen. Kouvolan tasoinen joukkue jää 0 juoksuun ja Vimpelin tasoinen 1 juoksuun kotona pudotuspelissä! Tähän vielä kun sisäpeli on tukkoista, mutta kuitenkin on pelejä voitettu myös vieraissa, lupaa hyvää huomiselle.

Huomenna taas pomputetaan ja saa nähdä mitä JoMa keksii. Kaikki paineet on Kouvolalla ja Jomalla samoin henki päällä. Hauska nähdä miten joukkueet käsittelee homman. Ensimmäinen jakso on Kouvolalle tärkeä. Jos siiinä pääsee läpäreillä eteen, niin hurmos on taattu. Jos Joma vie jakson, niin pahalta näyttää. Toki tämä jaksopeli vaikuttaa myös päinvastoin. :)

202+muut fanit on tulossa huomenna katsomaan kenties superpesis kauden päätöstä.. Siellä nähdään!
 
Viestejä
941
Joma on pudotuspeleissä päästänyt yhteensä 9 juoksua kotikentällään Seinäjokea, Vimpeliä ja Kouvolaa vastaan. Näistä 8 Seinäjokea vastaan ensimmäisessä pelissä. Viimesessä kolmessa pudotuspelissä Joensuussa vastustaja on päässyt herkuttelemaan yhteensä tasan yhden juoksun. Kai toi nyt muutakin on ku vastustajan huonoutta.
 
Viestejä
2,107
Vaikka huomenna pelattaneen taas pomppua, on JoMan tekemisen meininki / henki niin vahvan oloista,
että sekin voi omaa sisäpeliään parantaa.
Mm. Sotkamo voitti Kouvolassa kahdesti , JoMa kerran, joten ei Kopla voi missään nimessä pelkästään pomppuunsa luottaa ottelua voittaakseen.
Sarja voi hyvin mennä poikki , kuin myös jatkua huomisen jälkeen.
 

Pallo muuntajalle

Näköjään hieman jähmeät pohjoiskarjalaisetkin saavat äänijänteitään auottua tosipaikassa :)

 
Viestejä
807
Ennen tämän päivän peliä olin sitä mieltä, ettei finaalit ratkea kolmessa pelissä. Nyt olen toista mieltä. JoMa on nyt sellaisissa liekeissä, ettei sitä pidättele mikään. Ja mielellään mestaruuden suo Puttelle, Tumelle ja Nisulle, ja toki muillekin Joensuun pelaajille ja tietysti Pennaselle, joka viimeistään nyt on osoittanut olevansa huippu niin pelinjohtajana kuin valmentajana. Ja nyt jo voidaan julistaa vuoden paras pesäpalloilija: Juha Puhtimäki. Harvoin on yksi pelaaja niin ratkaiseva kuin mitä Putte nyt on JoMalle.
Se on käynyt myös selväksi, että koplalla on vielä matkaa mestariksi, niin paljon joukkue tekee virheitä alinomaa.
JoMa on mestaruutensa ansainnut, ja pesiksen kannalta on vain hyvä, että mestari vaihtuu.
Saapa nähdä ennakoinko nyt väärin, mutta paljon pitää muuttua yhdessä yössä, jos pelit vielä jatkuvat huomisen jälkeen.
 
Viestejä
1,418
Hienosti saa upea pesäpallofinaali julkisuutta valtakunnankin mediassa. Ilta-Sanomissa oli kuuden rivin juttu ottelun tuloksesta.

Jääkiekon SM-liigan toisesta kierroksesta oli vain 11 erillistä juttua.
 
Viestejä
458
No niin, uusi päivä ja uudet kujeet! Eilinen on nollattu, ihan kirjaimellisesti. Tänään on sitten jännä ottelu tiedossa. Monihan aina sanoo, että se kolmannen ottelun voittaminen, olisi urheilussa vaikeinta. No, itse en nää asiaa näin, koska kyllä sillä toisella joukkueellakin on paineita. Tänään nähdään varmasti kova KPL. En tiedä, että miten paljon sää vaikuttaa pallon nopeuteen, mutta ei varmaan niin lujaa liiku, mitä kovilla helteillä. Tänään nähdään, että kumpi on palautunut paremmin eilisestä ottelusta. En vedä ranteita auki, vaikka tänään JoMa häviäisi. Toki toivotaan voittoa!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös