Miten olen nyt itse ymmärtänyt asian; paikalliset voivat korjata, jos olen väärässä.
- Kouvolassa järjestettiin kaupungin toimesta virallinen Pride-liputus, mutta tätä vastustettiin niin poliittisesti kuin lippuja varastamalla ja polttamalla.
- Vihreiden kaupunginvaltuutettu yksityishenkilönä pyysi ja sai luvan liputtaa kaupungin lipputangoissa. Paikallisen Pride-yhdistyksen toiminta on hiipunut.
- Ko. henkilö lähetti paikallisille urheiluseuroille kutsun osallistua omilla lipuillaan Pride-viikon liputuksen yhteydessä.
- Henkilö oli tehnyt totaalisen neutraaleja some-päivityksiä aiheesta, jotka olivat sitten täyttyneet täysin ala-arvoisesta kuonasta homofoobikkojen kommenttien myötä.
- Mistään en löytänyt mitään viitteitä tai pohjaa sille, että Pride Kouvolassa olisi jotenkin politisoitunut, eikä olisikaan sukupuoli- ja seksuaalivähemmistön tasa-arvon tukemiseen liittyvä asia.
Jos jollakin on tosiaan tietoa tästä enemmän, kertokaa ihmeessä.
Toistaiseksi tämä näyttäytyy juuri tällaisena "homosaatio pysäytettävä, menkää takaisin kaappiin!" menona Lehdon taholta.
(Ja jos ei halua osallistua, sen voi tehdä toki vain olemalla osallistumatta, eikä mahdollisimman näkyvästi kuuluttaen kuinka emme tällaista politiikkaa kannata.)