Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2025

Kovin pienisieluista ajattelua. Tällaisilla otteluilla on tarkoitus tehdä superpesistä tunnetuksi myös sellaisilla seuduilla, jos sarjaa ja lajia ei niin tunneta. Tutkin tilastoista, että Valkeakosken Haka on kyllä ammoisina aikoina pelannut pesistäkin. Tunnetuin pelaaja oli varmaan Veikko Hakulinen, joka tunnettiin aivan toisen lajin edustajana - jopa olympiavoittajana.

Nämä jalkapallostadion ottelut (pois lukien Fugen pelit) eivät ole ikinä olleet mikään menestys yleisömäärien tai otteluntason suhteen, enkä usko että tälläkään kertaa tapahtuu poikkeusta. Veikkaan että katsojia on paikalla 1024 (joista oikeista läsnä vähän yli puolet). Tätä on kokeiltu nyt useana vuonna ja en jaksa uskoa että yksikään seura olisi näillä tehnyt rahaa ellei yhteistyökumppanit ole tätä lystiä kustantaneet joten siltäkään puolelta ei löydy syytä näille.

Pesistä voidaan välillä pelata eri paikkakunnilla kuin joukkueen oma kotikaupunki, mutta pelattais sit edes pesäpallokentällä. Itse toki mieluummin katson Koplan kotipelit ihan omalla kotikentällä.

Valkeakosken Tehtaan kentän ja Kaupin väli on vajaat 40 kilometriä. Kyllä ne valkeakoskiset, jotka pesistä haluavat livenä nähdä, pääsevät yhdelle Suomen komeimmista pesisstadioneista halutessaan. Siellä pelin tasokin on hieman erilaista kuin ahtaalla jalkapallokentällä.

Täysin järjetön tempaus viedä peli Valkeakoskelle.

Hyvinkäätä vastaan peli
Kovin pienisieluista ajattelua. Tällaisilla otteluilla on tarkoitus tehdä superpesistä tunnetuksi myös sellaisilla seuduilla, jos sarjaa ja lajia ei niin tunneta. Tutkin tilastoista, että Valkeakosken Haka on kyllä ammoisina aikoina pelannut pesistäkin. Tunnetuin pelaaja oli varmaan Veikko Hakulinen, joka tunnettiin aivan toisen lajin edustajana - jopa olympiavoittajana.
Valkeakoskelta on parikymmentä kilsaa Tampereelle pelejä katsomaan, eli kyllä siellä seudulla pesistä pääsee katsomaan ihan oikealle pesiskentällekin. Ihan pelkkää paskaa tälläiset pelit, toivottavasti kopla ei lähde koskaan näihin.

Hyvinkäätä vastaan peli

Valkeakoskelta on parikymmentä kilsaa Tampereelle pelejä katsomaan, eli kyllä siellä seudulla pesistä pääsee katsomaan ihan oikealle pesiskentällekin. Ihan pelkkää paskaa tälläiset pelit, toivottavasti kopla ei lähde koskaan näihin.
On se välimatka Tehtaan kenttä - Kaupin pesistadion kuitenkin lähes 40 kuin 20 km. Mutta kuitenkin lyhyempi kuin Vallikenttä - KSS Energia Areena.

Promoamispelit on kyllä kaksipiippuinen juttu, mutta jotain tuollaista pitää varmaan tehdä. Ja kun pesiksen näkyvyys on niin valiettavan pientä niin melkein se superin joukkueita sitten pitää olla.

Viimeksi muokattu:
Nämä jalkapallostadion ottelut (pois lukien Fugen pelit) eivät ole ikinä olleet mikään menestys yleisömäärien tai otteluntason suhteen, enkä usko että tälläkään kertaa tapahtuu poikkeusta. Veikkaan että katsojia on paikalla 1024 (joista oikeista läsnä vähän yli puolet). Tätä on kokeiltu nyt useana vuonna ja en jaksa uskoa että yksikään seura olisi näillä tehnyt rahaa ellei yhteistyökumppanit ole tätä lystiä kustantaneet joten siltäkään puolelta ei löydy syytä näille.

Pesistä voidaan välillä pelata eri paikkakunnilla kuin joukkueen oma kotikaupunki, mutta pelattais sit edes pesäpallokentällä. Itse toki mieluummin katson Koplan kotipelit ihan omalla kotikentällä.
Tuhat katsojaa joista puolet Hyvinkääläisiä jotka joutuu kotiotteluun matkustamaan, ja sitten 100 Kouvolalaista joiden matka piteni ja joutuvat vielä katsomaan peliä surkeissa olosuhteissa hienon Hyvinkään kentän sijaan. Itse ole aina käynyt jokaisen pelin Hyvinkäällä katsomassa, mutta tuonne en viitsi lähteä.

Näyttää tulevan sade sunnuntaille. Toivottavasti löytyy nappulakenkiä Koplan pelaajien kaapeista. Muistan edelleen pelin Sotkamoa vastaan Töölössä, kun väärillä jalkineilla peliin lähteneet pelaajat liukastelivat sateisella keinonurmella. Se peli muistutti lähinnä komediaesitystä eikä pesäpalloa.

Näyttää tulevan sade sunnuntaille. Toivottavasti löytyy nappulakenkiä Koplan pelaajien kaapeista. Muistan edelleen pelin Sotkamoa vastaan Töölössä, kun väärillä jalkineilla peliin lähteneet pelaajat liukastelivat sateisella keinonurmella. Se peli muistutti lähinnä komediaesitystä eikä pesäpalloa.
Taisin olla tuota samaa peliä katsomassa, aivan hirveää peliä joka ei todellakaan muistuttanut pesistä millään tavalla. Todennäköisesti ruudustakaan ei hahmota edes missä ne kentän rajat kulkee, eli taidan jättää pelin katsomatta tuostakaan. Ihme ettei liitto määritä tiukasti millaisella alustalla ja kentällä ottelutapahtumia saa järjestää.

Onneksi Koplan tarvii vaan pelata siellä, suurin hikoilu käydään Tahkon toimistolla kun katsojaluvut saapuvat.

Ihme ettei liitto määritä tiukasti millaisella alustalla ja kentällä ottelutapahtumia saa järjestää.

Määrittäähän ne kilpailumääräyksissä. Mutta sitten niistä näemmä saa poikkeamalupia kun promotaan lajia.

Kuinkahan monta sellasta yksi seura saisi yhdelle kaudelle 🤔

Tuhat katsojaa joista puolet Hyvinkääläisiä jotka joutuu kotiotteluun matkustamaan, ja sitten 100 Kouvolalaista joiden matka piteni ja joutuvat vielä katsomaan peliä surkeissa olosuhteissa hienon Hyvinkään kentän sijaan. Itse ole aina käynyt jokaisen pelin Hyvinkäällä katsomassa, mutta tuonne en viitsi lähteä.
Saattaa 100 kouvolalaista olla tiukassa. Perinteisesti Hyvinkää viikonloppuna on heittämällä 50 hengen fanibussi täynnä. Nyt ei kannattanut bussia järjestää.

Onko tietoa, että onko Nikkanen jatkamassa myös tulevina vuosina Kouvolassa. Vai onko jatkamassa uraansa muualla.
Itse olen pohtinut että tarvitaanko Nikkasta enää ensikaudella? Ei kuitenkaan ole varmaan niitä halvimpia pelaajia joukkueessa. Omissa nuorissa on potentiaalisia joukueeseen nousijoita enemmänkin tarjolla, ja Latvala voisi hyvin vielä jatkaa jokeripaidassa muutaman kauden.. Ulkokentälle Nikkasta tuskin enää tarvittaisi.

Itse olen pohtinut että tarvitaanko Nikkasta enää ensikaudella? Ei kuitenkaan ole varmaan niitä halvimpia pelaajia joukkueessa. Omissa nuorissa on potentiaalisia joukueeseen nousijoita enemmänkin tarjolla, ja Latvala voisi hyvin vielä jatkaa jokeripaidassa muutaman kauden.. Ulkokentälle Nikkasta tuskin enää tarvittaisi.
Niin paljon kuin Latvalaa arvostan ja fanitankin, niin itse uskon Nikkasen olevan jokerina Latvalaa arvokkaampi, ja voi siinä hommassa vielä kehittyäkin, jos ulkopelivastuu jäisi kokonaan pois ja pääsisi harjoittelemaan koko talven pelkkää lyöntipeliä. Ottaisin Nikkasen parin vuoden jatkopaperin ilolla vastaan. Toki tämä edellyttää seuralta riittävästi taalaa tiskiin.

Jos mestaruus tällä kaudella tulee niin Latvala lopettaa uransa. Epäilen myös, että sama koskee Mäentaustaa. Jos Nikkanen lähtee kauden päätteeksi pois. Pitää hommata uusi jokeri. Itse epäilen, että Aapo Hiltunen Tahkosta voi olla parhain korvaaja Nikkaselle. Ellei Jukkista Kouvolaan hommata.

Jos mestaruus tällä kaudella tulee niin Latvala lopettaa uransa. Epäilen myös, että sama koskee Mäentaustaa. Jos Nikkanen lähtee kauden päätteeksi pois. Pitää hommata uusi jokeri. Itse epäilen, että Aapo Hiltunen Tahkosta voi olla parhain korvaaja Nikkaselle. Ellei Jukkista Kouvolaan hommata.
Olikos Mäentausta vasta 34v? Pelivuosia vielä paljon edessä, tuskin lopettaa jos kroppa vaan kunnossa on.

Helpotettu etenemisrooli on selvästi sopinut Mäentaustalle. Ihan OK kautta on pelannut sekä ulkona että sisällä. Kun laatukoppareitakaan ei käsittääkseni ole hirveästi tarjolla eikä omistakaan ole oikein ketään Tommin veroista kopparia nostaa edustukseen, uskon että Mäentausta jatkaa vielä vuoden tai pari.

Nikkasesta ja Latvalasta on vaikea sanoa mitään. Matin motivaatioon varmaan voi vaikuttaa jo edellä mainittu mestaruuden tuleminen. Nikkasen osalta jatkoon vaikuttaa sekin saataisiinko jostain parempaa jokeria, ei välttämättä ole ihan helppo löytää. Nikkasella on ollut viime aikoina vaikeaa, mutta on hänellä kauden mittaan ollut välillä todella hyviäkin siivuja. Ja ei 21 lyötyä ihan huonosti ole, kun on käytännössä koko ajan "soittanut toista tai kolmatta viulua". Kopla ei oikein kestäisi sitä, jos Latvala ja Nikkanen molemmat lähtisivät eikä tilalle tulisi ketään uutta hyvää mailamiestä.

Viimeksi muokattu:
Itä-Länsi kyllä hyvin esillä kaupungissa eri paikoissa, ja ainakin toistaiseksi lupaa 23-24 astetta viikonlopulle.

italansi.jpg

• Tykkää
Reaktiot: vti
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.