Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2024

Lähetys antoi ainakin itselleni vakuuttavan kuvan Toivolan kyvyistä. Tietysti puheet ovat puheita ja teot ovat tekoja aikaansaamisista puhumattakaan. Kokonaisnäkemys tärkeistä asioista KPL:n kannalta oli hyvä. Myyntityöstä Toivola totesi tulevansa Pyöriän tueksi ja lisäresurssiksi.
Puheet ovat puheita.

Simo voi oikeasti olla melko hankalasti korvattava ainakin lyhyellä aikavälillä tilanteessa, jossa sponsorirajojen saaminen muutenkin voi hankaloitua, kun taantuma uhkaa painaa päälle.

Erittäin hankala. Monta yrittäjää tuossa oli ennen Pyöriää ja ei siitä oikein tullut mitään. Jos Toivola koittaa myyntiä hoitaa etänä Hämeenlinnasta niin siitä ei tule yhtään mitään. Varsinkaan, kun Toivolalla ei ole kontakteja eikä kokemusta myynnistä.

Simo teki nöyrästi töitä, häneen oli helppo olla yhteydessä ja hän teki myös hyviä kauppaa. Luulen, että kun faktat tulevat tietoon Simon lähdöstä niin kovin moni ei tunne sympatiaa Koplaa kohtaan ja aika moni yhteistyösopimus päättyy. Olen kyllä erittäin pettynyt Koplan hallituksen toimintaan tämän syksyn aikana.

Toivola valittiin toiminnanjohtajaksi. Eli organisoimaan ja johtamaan ja rakentamaan koko seuran toimintaa eteenpäin. Tietääkseni Toivola ei hoida pestiä "etänä". Tällaiset kommentit eivät ole paikkansa pitäviä. Simon pesti on täysin erilainen, joten vertailu on turhaa. Annetaan Toivolalle rauha ja katsotaan miten asiat lähtee. KPL on ja pysyy ja toivottavasti menee seurana nyt eteenpäin.

Miksi Mika Toivolan palkkaus aiheutti tällaisen reaktion? Hakiko Simo myös toiminnanjohtajan paikkaa ja kun ei tullut valituksi niin päätti lähteä? Vai tunteeko Simo entuudestaan Toivolan ja tietää jotain, mitä muut ei?
Simo haki sitä samaa toiminnanjohtajan paikkaa ja kun ei tullut valituksi, teki omat johtopäätöksensä.

Toivola valittiin toiminnanjohtajaksi. Eli organisoimaan ja johtamaan ja rakentamaan koko seuran toimintaa eteenpäin. Tietääkseni Toivola ei hoida pestiä "etänä". Tällaiset kommentit eivät ole paikkansa pitäviä. Simon pesti on täysin erilainen, joten vertailu on turhaa. Annetaan Toivolalle rauha ja katsotaan miten asiat lähtee. KPL on ja pysyy ja toivottavasti menee seurana nyt eteenpäin.

Kukas Koplan rahan keruun hoitaa jatkossa?

Itse en uskaltaisi kikkailuilla tarkemmin spekuloida, ellei ole varmaa tietoa taustalla. Menee helposti kunnianloukkauksen puolelle.

Kenen kunniaa tässä loukataan, ja kuka tässä kikkailee? Kouvolan Pallonlyöjät ry:n?Tuskin Petri Tuuvalla olisi mitään sitä vastaan, että Kopla olisi aloittanut hänen työsuhteen esim. marraskuun alusta. Hyvin todennäköisesti juurisyy tässä on, että Koplan kuluva tilikausi ei näytä hyvältä ja siksi tällainen ”järjestely” on tehty.

Jos asiaa spekuloidaan niin on minusta kyseenalaista, että Petri Tuuva on treeneissä Koplan asusteissa, mutta ei ole työsuhteessa seuran kanssa. Tulee sellainen olo, että ollaan vähän harmaalla alueella, mutta jääkööt se muiden tulkittavaksi. Toivottavasti ei tule seuraamuksia jälkikäteen.

Olen minäkin ollut KPL:n treeneissä seuran väreissä. Eikä ollut sopparia seuran kanssa. Olinkohan minäkin harmalla alueella? Ettei nyt vaan tehdä kärpäsestä härkästä, saahan tässä maassa ihminen tehdä omalla ajallaan mitä haluaa. No kohtahan nuo hallipelit alkaa niin tulee muutakin juteltavaa.

Eli kaikki on hyvin. Pyöriä vaan totesi että vuodet tuli täyteen ja koplan johtoryhmä on toiminut superhienosti eikä Toivolan palkkauksella ole mitään yhtäläisyyttä Simon lähtöön. Koska kaikki on vaan hyvin. Tosi hyvin.

Eli kaikki on hyvin. Pyöriä vaan totesi että vuodet tuli täyteen ja koplan johtoryhmä on toiminut superhienosti eikä Toivolan palkkauksella ole mitään yhtäläisyyttä Simon lähtöön. Koska kaikki on vaan hyvin. Tosi hyvin.

Taustoja tietämättä ja niistä piittaamatta pitää se kuitenkin todeta että ei 92-vuotias organisaatio voi ikinä henkilöityä yhteen tekijään liikaa ja arjen on jatkuttava oli tuleva tai lähtevä työntekijä ihan kuka vain.

KPL:n ympärillä toimii paljon kouvolalaisia liikemiehiä/-naisia ja muita innokkaita faneja joilla on omat suhteensa eri suuntiin, tuskinpa asia niin menee että Pyöriä lähtee ja vie rolodexin mukanaan jonka jälkeen 30 vuotta (tai kauemmin) pesiskatsomossa istuneet Kouvolan yrittäjät alkavat sponssaamaan kostoksi Sotkamon Jymyä.

Taustoja tietämättä ja niistä piittaamatta pitää se kuitenkin todeta että ei 92-vuotias organisaatio voi ikinä henkilöityä yhteen tekijään liikaa ja arjen on jatkuttava oli tuleva tai lähtevä työntekijä ihan kuka vain.

KPL:n ympärillä toimii paljon kouvolalaisia liikemiehiä/-naisia ja muita innokkaita faneja joilla on omat suhteensa eri suuntiin, tuskinpa asia niin menee että Pyöriä lähtee ja vie rolodexin mukanaan jonka jälkeen 30 vuotta (tai kauemmin) pesiskatsomossa istuneet Kouvolan yrittäjät alkavat sponssaamaan kostoksi Sotkamon Jymyä.
Eli kaikki on hyvin. Tukijat jatkaa taustoilla vaikka isoin myyjä lähtee. Ei hätää, kaikki hyvin. Hajaantukaa.

Mä oon vaan ymmärtänyt täällä foorumilla monien pikkupaikkakunnista (kuten Kouvola) tulevien jutuista että joku seura voi henkilöityä yhteen tekijään. Vaikkei se tekijä olis edes oikeesti ja virallisesti mikään tekijä.

Eli kaikki on hyvin. Tukijat jatkaa taustoilla vaikka isoin myyjä lähtee. Ei hätää, kaikki hyvin. Hajaantukaa.

Mä oon vaan ymmärtänyt täällä foorumilla monien pikkupaikkakunnista (kuten Kouvola) tulevien jutuista että joku seura voi henkilöityä yhteen tekijään. Vaikkei se tekijä olis edes oikeesti ja virallisesti mikään tekijä.

Eiköhän KPL ne 100-vuotisjuhlatkin pääse viettämään, olkaa levollisin mielin siellä metropolissa. Tuli juuri uusi pääyhteistyökumppanikin niin ei ne ihan kaikki tukijat selvästi lyö luuria korvaan vaikka myyjä vaihtuukin.

Mä oon vaan ymmärtänyt täällä foorumilla monien pikkupaikkakunnista (kuten Kouvola) tulevien jutuista

Kun Kouvola on pikkupaikkakunta niin Suomessa on siis kymmenkunta paikkakuntaa ja sitten loput ovat pikkupaikkakuntia kun Kouvola on asukasluvun mukaan järjestettäessä Suomen 11. suurin paikkakunta.

jutuista että joku seura voi henkilöityä yhteen tekijään.

Näin voi varmaan käydä ihan kunnan ja seuran koosta riippumatta. Mitä tulee Koplaan niin en osaa tunnistaa Koplan merkittävästi henkilöityneen yhteenkään tekijää vaikka melko läheltä naapurista sen tekemisiä kuikuilenkin. Mitä tulee seuran johonkin osatoimintoon vaikka se varainhankinta näin melko varmasti kuitenkin on kun ei pesäpalloseuran liikevaihdoilla ne organisaatiot massiivisia ole.

Tekijän lähtö kirpaisee lähes aina ja notkauttaa tekemistä mutta ei se saa tehdä organisaatiota toimintakyvyttömäksi. Näyttää tuo IPV:kin kuitenkin toipuvan Valkeapään lähdöstä vaikka siellä oli ulospäin selvästi tunnistettava henkilöitymä. Ja tuskin se henkilöityminen on seuralle tavoiteltava olotila.

Viimeksi muokattu:
Urheiluseuran henkilöitymisestä yhteen henkilöön tulee ihan ekaksi mieleen Helsingin Jokerit ja Hjallis Harkimo.

Että ei se henkilöityminen ole paikkakunnasta kiinni.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.