Yleisömääristä kun puhutaan, niin uskon Kouvolan hyvien lukujen johtuvan monesta seikasta. Näitä ovat mm. perinteet, Joukkueen menestys, kiinnostavat pelaajat, haastattelut, some, Koplaradio, lehtijutut paikallislehdessä, mutta ennen kaikkea ottelutapahtuma. Koplan peli on tuote. Siihen kuuluvat kuuluttaja, oheismyynnin laajuus ja monipuolisuus, mangusti donitseineen, tauon "junnushow" ym. Ottelutapahtumasta on tullut miellyttävä, jännittävä ja voimaannuttava yhteinen kokemus pelaajien ja yleisön kesken. Yleensä peleistä lähtee pois hyvillä mielin.
Laaksonen pitää yleisön mukana ja fiilistä yllä. Nostaisin hänen lisäkseen esille pari muuta henkilöä: Irene Mäki-Paakkasen ja Harri Liekolan. Irenen tuntevat kaikki Koplan kenttämyynnin avainhenkilönä, jonka huuto katsomoa kiertäessään on tuttu: "Jäätelöä myynnissä". Harri Liekola on Koplalle arvokas. Tietääkseni hän oli joskus jopa mangustina. Nyt hän paitsi juontaa Koplaradiota ja tekee paljon muutakin, niin ottelutauolla hän juontaa "junnushown". Siinä Koplan pienimmät juniorit pelaavat - mikähän tuon minipesiksen nimi olikaan - eli lyövät vuorollaan vanhemman juniorin helpoista syötöistä muiden juostessa ja syöksyessä laumana kotiin. Liekola tekee koko jutusta mielenkiintoisen ja lapsiin ja heidän vanhempiinsa vetoavan innokkaalla selostuksellaan (mm. lyöjien nimet mainitaan), jolla hän saa katsomon jopa taputtamaan. Junnujen taukopeli lisää ottelutapahtuman luonnetta koko perheen juttuna. Peleihin on mukava tulla uudestaan ja uudestaan.
KPL on onnistunut siinä, ettei ottelutapahtumassa ole kyse enää pelkästä pesäpallosta, jonka mukamas monen muun seuran täälläkin kirjoittavan kannattajan mielestä pitäisi riittää, vaan paljon laajemmasta yhteisökokemuksesta.