Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2023

Viestejä
922
Poikien ja kakkosen joukkueille koittaa taas vähän kovemmat ajat, mutta se on sivuseikka. Ja eiköhän sielläkin klaarata, kuten Superissakin on näytetty.
Haataisen Julius on näyttänyt kyntensä ja on erinomainen nuori paikkaamaan. Toki rosterissa on vielä Honkasen Aaron joka on näyttänyt kovia peliesityksiä nuoresta iästä huolimatta.
 
Viestejä
364
Ennen kovan viikon alkua muutama hajanainen ja katkonainen ajatus alkukaudesta

- Vainio: Yllättänyt monella tasolla ja pelannut paljon paremmin kuin osasin kuvitella. Matalalla syötöllä kikkailu on mahtavaa ja kaveri on yllättävän kylmäpäinen muutenkin.

- Wahlsten: Selkeä yleisön suosikki jo nyt ja minä en ainakaan ole aiemmin kiinnittänyt huomiota että hän on myös yllättävän vikkelä jaloistaan. Hieno haku toimistolta.

- Saukko: Jokerin rooli sopii Saukolle erittäin hyvin ja tällainen täsmäaseen rooli tässä kohdin taitaa palvella myös tuoretta isää muuttuvassa elämäntilanteessa. Tulen antamaan tämän myötä muutamat käsien levittelyt pesällä anteeksi vähän suopeammalla kammalla.

- Kinnunen: Jotain odotuksia oli etukäteen, mutta on ylittänyt kaikki tähän mennessä. Tulee kasvamaan erittäin isoksi palaseksi Koplan tulevaisuutta ja parhaimmillaan tulee olemaan merkittävä palanen jo tämän kauden pudotuspeleissä.

- Mäentausta: Minulle on välittynyt alkukaudesta, että Mäentausta on löytänyt jonkinlaisen sisäisen rauhan ja itsevarmuuden tämän kauden tekemiseen, etenkin jos verrataan viime kauteen jolloin tuntui että stressasi ja kävi enemmän kierroksilla ja kaikki mittarit perustuivat vain onnistumisiin. Kasetti tuntuu olevan paremmassa jamassa kuin aiemmin ja nyt vain tehdään ja nautitaan.

Tykkään myös erittäin paljon Koplan monipuolisuudesta. Vaikka kärjestä palaisi/haavoittuisi Mäentausta ja Vartama, niin silti kentälle voidaan tiukan paikan tullen yrittää nopeajalkaista Kinnusta, laittaa Saukkoa viemään ja edetä muutenkin lyöntijärjestyksen mukaisesti ilman että torni romahtaa.
 
Viestejä
4,282
- Wahlsten: Selkeä yleisön suosikki jo nyt ja minä en ainakaan ole aiemmin kiinnittänyt huomiota että hän on myös yllättävän vikkelä jaloistaan. Hieno haku toimistolta.

Hyviä pointteja kaikki mutta tartun tähän erityisesti.

Wahlsten on oikeasti nopea ja Kitee-matsissa oli joku tilanne missä taisin todeta ääneen että kukaan muu lyöjäjokeri sarjassa ei olisi tuota pesäväliä ehtinyt. Wahlsten on nykyvireessään ehkä lähimpänä täydellistä multijokeria - lyöminen, vaihtaminen ja eteneminen kaikki huipputasolla.

Pate on tällä hetkellä lyöjätilaston #1 ja jos vire jatkuu pitkin kautta niin valmennusta voi onnitella hyvästä hankinnasta. Uskoa löytyi eikä keskitytty liikaa ohikausiin jolloin mies oli loukkaantunut, mutta Joma painosti silti pelaamaan (Wahlstenin haastattelun mukaan). Eihän siinä oikein ollut mitään edellytyksiä onnistua mutta KPL näki tuon asian taakse ja pysyi strategiassaan mikä tuottaa nyt tulosta.
 
Viestejä
364
Wahlsten on oikeasti nopea ja Kitee-matsissa oli joku tilanne missä taisin todeta ääneen että kukaan muu lyöjäjokeri sarjassa ei olisi tuota pesäväliä ehtinyt. Wahlsten on nykyvireessään ehkä lähimpänä täydellistä multijokeria - lyöminen, vaihtaminen ja eteneminen kaikki huipputasolla.
Se oli varmasti juuri sama tilanne jossa Wahlsten eteni kolmospesälle ja tässä omat silmänikin avautuivat.
 
Viestejä
1,618
Jossakin haastattelussa keväällä Wahlsten itse arveli olevansa ainoa lyöjäjokeri, joka harjoittelee lyömisen ohella aktiivisesti myös etenemistä. Voi olla, että perusnopea Wahlsten on jo hyötynyt Koplan juoksuvalmentajan Ari Pakarisen opeista.
 

LBC

Viestejä
3,808
Haataisen Julius on näyttänyt kyntensä ja on erinomainen nuori paikkaamaan. Toki rosterissa on vielä Honkasen Aaron joka on näyttänyt kovia peliesityksiä nuoresta iästä huolimatta.
Tarkoitin lähinnä Eliaksen pelaamista jokerina käden loukkaantumisesta huolimatta. On ehkä viimeistä peliä lukuunottamatta ollut aika iso apu. Mutta totta kai leikkaus ja täysi recover ensi kauteen menee sen edelle. Paljon. Tuo Wahlsten on siitä hyvä esimerkki, siltä ainakin näyttää.
 
Viestejä
610
Jossakin haastattelussa keväällä Wahlsten itse arveli olevansa ainoa lyöjäjokeri, joka harjoittelee lyömisen ohella aktiivisesti myös etenemistä. Voi olla, että perusnopea Wahlsten on jo hyötynyt Koplan juoksuvalmentajan Ari Pakarisen opeista.

Jos en ihan väärin muista niin Joensuun aikana Wahlsten sanoi haastattelussa 30m huippujen olleen 3,9s tienoilla eli on kulkenut ennenkin.
 
Viestejä
1,618
Itse olen näin aktiiviseuraajana vähän turhautunut joukkueisen 30 metrin testeihin. Niiden tulokset vaihtelevat järjettömän paljon olosuhteista riippuen. Itseäni hymähdytti viime kevään testi, jossa Vartama sai ajakseen vain 3,83. Takavuosina Koplassa oli testeissä monta 3,70 menijää ja jos en väärin muista, yhdessä testissä "kentällemenomestari" Hacklin sai suurin piirtein saman ajan kuin Vartama nyt.

Olisi kiva, jos Kopla saisi jotenkin vakioitua kennot niin, että voisi vertailla eri vuosina tehtyjä testejä.
 
Viestejä
922
Itse olen näin aktiiviseuraajana vähän turhautunut joukkueisen 30 metrin testeihin. Niiden tulokset vaihtelevat järjettömän paljon olosuhteista riippuen. Itseäni hymähdytti viime kevään testi, jossa Vartama sai ajakseen vain 3,83. Takavuosina Koplassa oli testeissä monta 3,70 menijää ja jos en väärin muista, yhdessä testissä "kentällemenomestari" Hacklin sai suurin piirtein saman ajan kuin Vartama nyt.

Olisi kiva, jos Kopla saisi jotenkin vakioitua kennot niin, että voisi vertailla eri vuosina tehtyjä testejä.
Nykyäänhän noi on vakioitu, jäähallin juoksusuoralla on kiinteät kennot (10m/30m). En tosin tiedä milloin noi tuli käyttöön mutta itselle on jäänyt muistijälki että noiden käyttöönoton jälkeen tulokset "heikkeni" jonkin verran - mittaustapahtuma verrattuna irtokennoihin lienee jonkinlainen.
 
Viestejä
1,298
Itse olen näin aktiiviseuraajana vähän turhautunut joukkueisen 30 metrin testeihin. Niiden tulokset vaihtelevat järjettömän paljon olosuhteista riippuen. Itseäni hymähdytti viime kevään testi, jossa Vartama sai ajakseen vain 3,83. Takavuosina Koplassa oli testeissä monta 3,70 menijää ja jos en väärin muista, yhdessä testissä "kentällemenomestari" Hacklin sai suurin piirtein saman ajan kuin Vartama nyt.

Olisi kiva, jos Kopla saisi jotenkin vakioitua kennot niin, että voisi vertailla eri vuosina tehtyjä testejä.
Edelleen osa lähtee metrin kennojen takaa osa ”heijaamalla” ym virityksiä. Oikeat nopeudet näkee Epesiksestä tosi pesänväleillä miuten eri joukkueiden Testien absoluuttisen ajat on huonosti keskenään vertailtavissa. Kuitenkin suuntaa antavia.
 
Viestejä
866
Jos en ihan väärin muista niin Joensuun aikana Wahlsten sanoi haastattelussa 30m huippujen olleen 3,9s tienoilla eli on kulkenut ennenkin.
Viime keväänä Ruudun päälähetyksessä mainittiin että on juossut 30m 3,84 sekuntiin. Ihan pätevä tulos juu...
 
Viestejä
114
Täytyy sanoa että vaikken Koplan kannattaja ole tykkään sometekemisestä, sopivaa kuittia tulee vastustajille 😄

Samaa piti tulla tänne itsekin kommentoimaan. Suomalainen urheilu kaipaisi yleisellä tasolla lisää iloa ja tulitusta. Mukava nähdä, että Koplan markkinoinnissa on lähdetty tälle jenkkimediasta tutulle kaverille kuitti -linjalle.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös