Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2021

Noh, mitä minä sivusilmällä Joensuun peliä katselin, niin koplan luokkaa niidenkin otteet on. Voi tulla tasainen puolivälierä kpl joma, ellei joku muu valitsee jomaa ensin...

Kyllä rummulle on ihan järkisyyt olemassa sellaisilla paikkakunnilla jossa kulttuuri on niin pitkällä että siellä kannustetaan rytmikkäästi taputtamalla ja katsomoilla on vähän suurempi etäisyys toisistaan. Se, että minkä takia niitä rumpuja oli tänään jostain syystä kaksi niin ei mitään perustetta.

Mitä ne paukuttamisen järkisyyt ovat? Rytmikkäästi taputtaminen ja yhteisin kannustushuudoin kannustaminen on eri asia.

Kehitys kehittyy ja nyt ihan vaikka näiden ruutu+ -fanikameralähetysten vuoksi olisi todella tärkeää tarkastella lähetyksen laatua noin niinkös katselukokemuksen näkökulmasta. Ruudun takana ei voi siirtyä sinne kakkospuolelle tai kauemmas, kuten kentällä, mutta yhtä lailla maksavia katsojia ja potentiaalisia peleihin tulevia pesisfaneja ollaan.

Nyt esim. tämän päivän fanikameralähetyksessä oli hieman ihan sama sille, oliko siellä Lammila vai kuka kommentoimassa, kun sitä lähetystä ei pysty kuuntelemaan kuin sormi mutella, sinällään harmi.

Eikö kannustaa voi muulla tavoin kuin hakkaamalla hullunlailla tuota peltirumpua. Kuulostaa kyllä aivan järkyttävältä. Jää kyllä itseltäkin pelit väliin ellei tuota peltirumpua saada pois tuolta katsomosta. Tosin tänään seurasin peliä Ruudun kautta ja pakko oli seurata suurin osa pelistä ilman ääntä kun häiritsi niin paljon tuo peltirummun hakkaaminen.

Niitä rummuttajia oli itse asiassa kaksikin kappaletta, mutta en nyt tiedä mitä muuta tuohon sanoa kuin että sitten varmaan sinultakin jää ne pelit välistä, sillä rummut eivät ole kiellettyjä katsomossa ja olivat siellä jo viime kaudella.

Joensuussa rummut ovat soineet ainakin vuodesta 2018 asti sillä muistan kun Joman fanit tulivat Kouvolaan finaaliin niiden kanssa, ja Pattijoellakin oman aikansa.

Jalkapallokatsomoissa on rummutettu ammoisista ajoista asti.

Juho Hacklin on koko uransa ollut täydellinen jokeripelaaja: koskaan ei tiedä mitä tulee, ja voi tulla ihan mitä vaan.

Sotkamoa vastaan kun saataisiinkin peli jälleen kulkemaan ja pisteet kotiin, olisi se itseluottamuksen kannalta suuri voitto.

Rumpujen osalta voisin sanoa sen, että kun pesäpallossa fanikulttuuri on nousemassa pikkuhiljaa, on se luonnollinen lisä katsomoon. itseäni ei ainakaan haittaa sen kuuleminen. Onhan rumpu myös vakiovarusteita esimerkiksi jääkiekossa ja jalkapallossa. Ja ainakin itse mieluummin katsoisin laadukasta fanikameralähetystä rummun kera kuin sitä toista ääripäätä, jossa ainut mukavuus on kameran päälle laittaminen.

Itse ruudusta katsellessa/kuunnellessa peliä en kiinnittänyt mitään erityistyä huomiota tuohon rummutukseen. Sen sijaan oli Ihan mukava kuunnella selostusta ja kommentointia, aika tasapuolisesti saivat molemmat joukkueet kehuja hyvistä suorituksista. Lammila oli kommentaattori, mutta kuka oli selostaja, meni minulta ohi.

Itse pelihän oli tasainen, kun jaksot menivät tasan ja kun kotari menee noin pitkän kaavan kautta, niin se olisi voinut mennä ihan kummin päin vain. Näin tällä kertaa ja pisteet menivät kuitenkin Koplalle 3-2 keskenäisistä otteluista.

Itse ruudusta katsellessa/kuunnellessa peliä en kiinnittänyt mitään erityistyä huomiota tuohon rummutukseen. Sen sijaan oli Ihan mukava kuunnella selostusta ja kommentointia, aika tasapuolisesti saivat molemmat joukkueet kehuja hyvistä suorituksista. Lammila oli kommentaattori, mutta kuka oli selostaja, meni minulta ohi.

Itse pelihän oli tasainen, kun jaksot menivät tasan ja kun kotari menee noin pitkän kaavan kautta, niin se olisi voinut mennä ihan kummin päin vain. Näin tällä kertaa ja pisteet menivät kuitenkin Koplalle 3-2 keskenäisistä otteluista.
Harri Liekola oli selostaja.

Mitä noihin rumpujen soittamiseen tulee niin itse en ole niistä ikinä tykännyt urheilutapahtumissa. Sen verran mitä lopusta katsoin peliä fanikamerasta niin eivät kuitenkaan mua häirinneet.

Minulle on pääasia, että se Markus mikälie kuuluu mahdollisimman vähän mieluummin ei lainkaan. Ja oliko sitten rummun vai suht eteen miksatun selostuksen ansiosta, Markusta kuului juuri sopiva määrä, tai ehkä vielä vähän liikaa.

Oli hyvä trilleri tänään. Kiitos teille.

Kannattaa ehkä juu jäädä kotiin jos ei urheilutapahtumassa kestä ääntä. Ei ole eka kausi eikä ainoa paikkakunta missä rummut soi.
Varmaan kaikki kestävät ääntä, ja jopa toivovat sitä silloin, kun se lähtee yleisöstä ilman teknisiä välineitä. Esimerkiksi Mansen kotipelissä Koplan fanijoukko voitti Mansen kannattajat mennen tullen, vaikka rummut ei ollut mukana - tai ei ainakaan käytössä.

Ja ihan yleisesti jonkin tapahtumaolosuhteen järjestämisen ei pitäisi tapahtua pelkästään sen perusteella, että jokin ei joitakin ihmisiä häiritse, vaan sen perusteella, että se olisi mahdollisimman miellyttävä mahdollisimman monille.

Varmaan kaikki kestävät ääntä, ja jopa toivovat sitä silloin, kun se lähtee yleisöstä ilman teknisiä välineitä. Esimerkiksi Mansen kotipelissä Koplan fanijoukko voitti Mansen kannattajat mennen tullen, vaikka rummut ei ollut mukana - tai ei ainakaan käytössä.

Mansen kun mainitsit niin seuraavaksi täällä varmaan boikotoidaankin joukolla Mansen pelejä - kun jo vuosikausia rummutukseen tottuneet Tampereen futis- ja lätkäfanit tuovan sen saman rummun pesiskatsomoon lajista innostuttuaan :unsure:

Siellä ne on finaalipeleissäkin kymmentä tuhatta muuta ihmistä häiriköineet ja sisätiloissa vielä. Röyhkeää.

Mansen kun mainitsit niin seuraavaksi täällä varmaan boikotoidaankin joukolla Mansen pelejä - kun jo vuosikausia rummutukseen tottuneet Tampereen futis- ja lätkäfanit tuovan sen saman rummun pesiskatsomoon lajista innostuttuaan :unsure:

Siellä ne on finaalipeleissäkin kymmentä tuhatta muuta ihmistä häiriköineet ja sisätiloissa vielä. Röyhkeää.
Hah hah :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL: olipa nokkelaa.

Tässä on käyty keskustelua pesäpallopelien yleisöstä - ei jääkiekon eikä potkupallon yleisöstä.

Hah hah :ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::LOL: olipa nokkelaa.

Tässä on käyty keskustelua pesäpallopelien yleisöstä - ei jääkiekon eikä potkupallon yleisöstä.

Juu kyllä se pesäpalloyleisökin joskus tottuu suuren maailman meininkiin, ei hätää 😎

Korvatulpat on muuten aika halpoja jos haluaa suuressa yleisötapahtumassa hiljaisuutta.

Asiasta kolmanteen, pikku pätkä KS:n jutusta liittyen Ossiin ja Arttuun:

– Ossi oli nyt sivussa, mutta sen enempää en asiaa halua avata, Haimi kuittasi.
Ruuska pelasi selvästi vaivaisena. Hän löi kakkoskärjessä, mutta häntä ei haluttu juoksuttaa.
– Magneettikuvissa ei näkynyt mitään ongelmaa. Katsotaan nyt, säästelläänkö juoksemista seuraavissa peleissä, totesi vähäsanainen Ruuska.

Mitä ne paukuttamisen järkisyyt ovat? Rytmikkäästi taputtaminen ja yhteisin kannustushuudoin kannustaminen on eri asia.
Yhteinen rytmi jokaiseen katsomoon. Kouvolassa on usein sen verran kannustavaa porukkaa joka puolella että tuo taputus peittää rummun äänen hienosti. Se, että jos fanikameran mikki nappaa rummun ääntä liian tehokkaasti niin en näe sitä rumpalin viaksi. Katsomossa ei ainakaa häiritse yhtään enkä ole itseasiassa kuullut tästä aiemmin valitustakaan.

Itse olen aina ensisijaisesti ottelutapahtuman paremman tunnelman kannalla kuin yksittäisten kiukuttelijoiden ja jopa kauempaa istuessa on ollut helppoa tarttua rummun kautta rytmiin.

olihansepalo

Kopla peluuttaa hätäpäissään avainpelaajansa loppuun jo runkosarjassa. Mutta kuten totesin aiemmin, neljäs sija ei ole häpeä. Edessä on vain kovia joukkueita. Saatte Joman kanssa hyvät 6-tien väännöt heti ekalla kierroksella.

Yhteinen rytmi jokaiseen katsomoon. Kouvolassa on usein sen verran kannustavaa porukkaa joka puolella että tuo taputus peittää rummun äänen hienosti. Se, että jos fanikameran mikki nappaa rummun ääntä liian tehokkaasti niin en näe sitä rumpalin viaksi. Katsomossa ei ainakaa häiritse yhtään enkä ole itseasiassa kuullut tästä aiemmin valitustakaan.

Itse olen aina ensisijaisesti ottelutapahtuman paremman tunnelman kannalla kuin yksittäisten kiukuttelijoiden ja jopa kauempaa istuessa on ollut helppoa tarttua rummun kautta rytmiin.

Okei, kyllä ymmärrän joo tuon hyvän tunnelman ja että laittaa vaikka kuulosuojaimet päähän, jos ei kestä kentällä mölyä, mutta penään kyllä teknistä paremmuutta fanikameralähetysten äänenlaatuun, jotta kenttämöly ei peittoaisi selostusta ja toisaalta, jottei tarvitsisi kuunnella selostajan nenäkarvojen vinkumistakaan liian lujaa. :D Fanikameralähetys todellakin nappaa sen rummun aika hyvin.

Kerran niitä ei konkarit osaa enää lyödä, jos juoksuja haluaa nähdä KSS:llä niin onneksi voi aina mennä katsomaan poikien superia.

Eliaksen jengi voitti Kaman taas 30-2 viime pelissä. Siitä vähän mallia papoillekin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.