Kyllä rummulle on ihan järkisyyt olemassa sellaisilla paikkakunnilla jossa kulttuuri on niin pitkällä että siellä kannustetaan rytmikkäästi taputtamalla ja katsomoilla on vähän suurempi etäisyys toisistaan. Se, että minkä takia niitä rumpuja oli tänään jostain syystä kaksi niin ei mitään perustetta.
Eikö kannustaa voi muulla tavoin kuin hakkaamalla hullunlailla tuota peltirumpua. Kuulostaa kyllä aivan järkyttävältä. Jää kyllä itseltäkin pelit väliin ellei tuota peltirumpua saada pois tuolta katsomosta. Tosin tänään seurasin peliä Ruudun kautta ja pakko oli seurata suurin osa pelistä ilman ääntä kun häiritsi niin paljon tuo peltirummun hakkaaminen.
Harri Liekola oli selostaja.Itse ruudusta katsellessa/kuunnellessa peliä en kiinnittänyt mitään erityistyä huomiota tuohon rummutukseen. Sen sijaan oli Ihan mukava kuunnella selostusta ja kommentointia, aika tasapuolisesti saivat molemmat joukkueet kehuja hyvistä suorituksista. Lammila oli kommentaattori, mutta kuka oli selostaja, meni minulta ohi.
Itse pelihän oli tasainen, kun jaksot menivät tasan ja kun kotari menee noin pitkän kaavan kautta, niin se olisi voinut mennä ihan kummin päin vain. Näin tällä kertaa ja pisteet menivät kuitenkin Koplalle 3-2 keskenäisistä otteluista.
No nyt tuli asiaa - toinen syy olle menemättä Koplan peleihin on mölyävä kenttäkuuluttaja.Pakko sanoa, että enää ikinä en maksa lippua Koplan peliin, jos tuo saakelin peltitynnyrin hakkaaminen ei lopu. Miten yksi kahjo saa häiritä tuhatta muuta katsojaa tuolla metelillä?
Varmaan kaikki kestävät ääntä, ja jopa toivovat sitä silloin, kun se lähtee yleisöstä ilman teknisiä välineitä. Esimerkiksi Mansen kotipelissä Koplan fanijoukko voitti Mansen kannattajat mennen tullen, vaikka rummut ei ollut mukana - tai ei ainakaan käytössä.Kannattaa ehkä juu jäädä kotiin jos ei urheilutapahtumassa kestä ääntä. Ei ole eka kausi eikä ainoa paikkakunta missä rummut soi.
Itse ruudusta katsellessa/kuunnellessa peliä en kiinnittänyt mitään erityistyä huomiota tuohon rummutukseen. Sen sijaan oli Ihan mukava kuunnella selostusta ja kommentointia, aika tasapuolisesti saivat molemmat joukkueet kehuja hyvistä suorituksista. Lammila oli kommentaattori, mutta kuka oli selostaja, meni minulta ohi.
Itse pelihän oli tasainen, kun jaksot menivät tasan ja kun kotari menee noin pitkän kaavan kautta, niin se olisi voinut mennä ihan kummin päin vain. Näin tällä kertaa ja pisteet menivät kuitenkin Koplalle 3-2 keskenäisistä otteluista.
Varmaan kaikki kestävät ääntä, ja jopa toivovat sitä silloin, kun se lähtee yleisöstä ilman teknisiä välineitä. Esimerkiksi Mansen kotipelissä Koplan fanijoukko voitti Mansen kannattajat mennen tullen, vaikka rummut ei ollut mukana - tai ei ainakaan käytössä.
Hah hahMansen kun mainitsit niin seuraavaksi täällä varmaan boikotoidaankin joukolla Mansen pelejä - kun jo vuosikausia rummutukseen tottuneet Tampereen futis- ja lätkäfanit tuovan sen saman rummun pesiskatsomoon lajista innostuttuaan
Siellä ne on finaalipeleissäkin kymmentä tuhatta muuta ihmistä häiriköineet ja sisätiloissa vielä. Röyhkeää.
Hah haholipa nokkelaa.
Tässä on käyty keskustelua pesäpallopelien yleisöstä - ei jääkiekon eikä potkupallon yleisöstä.
Yhteinen rytmi jokaiseen katsomoon. Kouvolassa on usein sen verran kannustavaa porukkaa joka puolella että tuo taputus peittää rummun äänen hienosti. Se, että jos fanikameran mikki nappaa rummun ääntä liian tehokkaasti niin en näe sitä rumpalin viaksi. Katsomossa ei ainakaa häiritse yhtään enkä ole itseasiassa kuullut tästä aiemmin valitustakaan.Mitä ne paukuttamisen järkisyyt ovat? Rytmikkäästi taputtaminen ja yhteisin kannustushuudoin kannustaminen on eri asia.
Yhteinen rytmi jokaiseen katsomoon. Kouvolassa on usein sen verran kannustavaa porukkaa joka puolella että tuo taputus peittää rummun äänen hienosti. Se, että jos fanikameran mikki nappaa rummun ääntä liian tehokkaasti niin en näe sitä rumpalin viaksi. Katsomossa ei ainakaa häiritse yhtään enkä ole itseasiassa kuullut tästä aiemmin valitustakaan.
Itse olen aina ensisijaisesti ottelutapahtuman paremman tunnelman kannalla kuin yksittäisten kiukuttelijoiden ja jopa kauempaa istuessa on ollut helppoa tarttua rummun kautta rytmiin.
Eikö tänäänkin ollut vastassa kova joukkue?Kopla peluuttaa hätäpäissään avainpelaajansa loppuun jo runkosarjassa. Mutta kuten totesin aiemmin, neljäs sija ei ole häpeä. Edessä on vain kovia joukkueita.