Juurikin noin. Lisäksi Kouvolan kohdalla korostuu Kohosen pelatessa kolmosena ja onnistuessaan pesät täyteen saamaan ja Dallan tullessa purkamaan ajoa ekana, että Kouvola ei saa kuin teoriassa pitkän painostuksen. Dallan yrityksen jälkeen jos ajolähtö jatkuu, Kohonen on kakkosella ja Dalla ykkösellä. Tuollaisen ajolähdön lähes antaisi vastustajalle kuka tahansa ihan mielellään, sillä käytännössähän ei voida viedä kuin kärkeä mutta kaikkien on kuitenkin pakko edetä. Näin ollen kotiin on otettava joko ekalla tai tai tokalla, koska viimeisellä on kopitettava tulpat pois tai muuten on suuri todennäköisyys tulla kaksi paloa jos viimeiseen jätetään. Ja yhtä kaikki, tilanne pitää rakentaa taas alusta vaikka juuri oli kärjestä paloton ajo.
Kouvolan kärki on Kohosen kolmosena pelatessa periaatteessa kakkoskärjen taktiikalla liikkeellä. Eli koittavat rakentavaa ajon, jonka jokeri tulee purkamaan ja sitten nollataan tilanne, jotta voidaan rakentaa paremmilla miehillä parempi ja jatkuvampi tilanne.
En tästä ole täysin samaa mieltä. Lähtökohta siis on, että Kohosen ollessa kolmosena, pitää saada melkein aina paloton ajo. Silloin Dalla ja numero neljä pääsevät yrittämään. Juoksuja tulee sitten 0 - 2, samoin paloja, toki joskus koppi. Jos Kohonen on sen jälkeen ajolähdössö kolmosella ja kotiuttajana on Latvala, voi rauhassa yrittää kolmea kupperia. Juoksun todennäköisyys on kuitenkin luokkaa 20 - 30 %. Muu tulos voi olla, että vuoro vaihtuu tai tulee koppi. Sitten yritetäänkin kakkoskärjestä joko suorana jatkona tai seuraavassa vuorossa. Ei tämä ihan hölmöläisen taktiikkaa ole, mutta sen edellytyksenä todellakin on, että Kohosen jälkeen on yli 50 %:n todennäköisyydellä paloton ajo. Nyt ei ole näin käynyt. On hyvin epätodennäköistä, että jonkun muun, vaikkapa Toikan ollessa kolmosena, päästään jatkuvaan rummutukseen kotiutustilanteen toistuessa yli 3 kertaa. Jos ajattelee niin, että myös kolmannella kotiutusyrityksellä pitää olla kolmosella Kohosen sijaan nopeampi ja uskoo, että senkin jälkeen tilanne voisi jatkua, niin sitten tietenkin Kohonen kolmosena on aina väärä valinta. Jotta Kohonen kannattaa kolmosena "syrjäyttää", pitää kolmoseksi löytää vähintään yhtä hyvä vaihtaja nopeammilla jaloilla kuin Kohonen. Vaihtoehtoja ovat Toikka, Hacklin (perinteinen kolmonen), Laakso, Saukko ja jopa Nokkala. En usko, että Kohonen enää montaa näytönpaikkaa kolmosena saa. Nyt Koplan peluutus on näyttänyt hölmöltä, kun alkuperäinen ajatus palottomista ajolähdöistä toteutuu äärimmäisen harvoin.