Silti on Korhosta ikävä.Kyllä asia on niin, että koplalla on nyt enemmän kotiutusvoimaa kuin Korhosen aikana.
Vain yhdessä sisävuorossa saatiin Heimonen kuriin , silloin neljä juoksua.Nyt saatin Heimonen kuriin.
No toivottavasti ei. Äsken Sasu löi ja Härmä toi kuitenkin...
Muuten ihan loistavaa, mutta mihin Kopla kaatui?
- Heimoseen
- Mäkelään
- Hartikaisen ohiheittoon
- Laakson neljään paloon kahdessa kotiutustilanteessa
- hätiköintiin
En tykännyt IIvarisen peluutuksesta ensimmäisellä jaksolla ja kotareissa. Otettiin liikaa ensimmäisellä ja näpyillä ja päästettiin Heimonen loistamaan. Toisella jaksolla lyötiin kovaa ja saatiin tulosta. Hakki lyö niin kovaa, että ehdottomasti paras kotiuslyönti hänelle on kova puolen metrin laaka. Hakin kotareissa sivusuunnassa syöksymällä hakema koppi oli varmaan hänen uransa komein. Aivan ilmiömäinen suoritus. Kivipelto nollasi Ruuskan. Kotareissa Koplan 11 lyöntivuoroa tuottivat yhden juoksun!
Lyöjäjokerin puutteeseen en usko Koplan kaatuvan.Täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Miksi piti yrittää niin usein ensimmäisellä kotiin ja usein näpyllä. Kyllä nyt taas nähtiin, että tarvitaan kunnon lyöjäjokeri ensi kaudeksi. Kovan lyöjäjokerin puute tulle näkymään karulla tavalla pudotuspeleissä. Latvala ja Laakso surkeita,
Ehkä kuitenkin napsun verran oli Vimpeli parempi? Kääntäisin tämän niin, että Ruuska saatiin kuriin, muttei Mäkelää...Ei Vimpeli yhtään paremmin pelannut.Ruuska saatiin täysin kuriin ja ilman Mäkelää Vimpeli ei olisi saanut juoksun juoksua.Härmän olkapää on kipeä joten ei lyönyt pomppuja kuin keskelle, mutta ei ole paha vamma.Ja eipä edes puhdas voitto olisi tuonut runkosarjan voittoa,koska Vimpelillä on helppo loppuohjelma.
Hacklin, Latvala ja Laakso ovat lyöneet keskimäärin noin 4 juoksua enemmän kuin Juha Korhonen samalla kotiutusyritysten määrällä.
Minulla ei tule Korea ikävä sen takia, että HLL-kolmikko olisi heikompi kuin Korhonen, koska sitä he eivät yhdessä ole.
Minulla tulee Korea ikävä sen takia, että Korea voitaisiin käyttää kotiutuksissa Kivipellon, Nokkalan, Luoman tai Pesun sijaan kerta kerrasta. Tämän nelikon yhteinen kotiutusprosentti on vain 34% tienoilla (44/129).
Ruuskan sai kuriin Ruuska itse. Hänellä oli vuoden huonoin ottelu. Aina ei mestarikaan onnistu. KPL olisi hyvin voinut ottelun voittaa. Siinä olen samaa mieltä. Samaa mieltä olen myös siinä, että Hartikainen olisiterveenä ollut parempi. Siinäkin olet oikeassa, että jos Vimpeli ei olisi lyönyt juoksuja, se olisi hävinnyt.Ei Vimpeli yhtään paremmin pelannut.Ruuska saatiin täysin kuriin ja ilman Mäkelää Vimpeli ei olisi saanut juoksun juoksua.Härmän olkapää on kipeä joten ei lyönyt pomppuja kuin keskelle, mutta ei ole paha vamma.Ja eipä edes puhdas voitto olisi tuonut runkosarjan voittoa,koska Vimpelillä on helppo loppuohjelma.
Kyllä mä sanoisin, että Kopla kärsii kotiuttajajokerin puutteesta, mutta kuinka paljon niin en osaa sanoa.
Laske koko joukkueen kotiutusprosentti tältä kaudelta, ja vertaa sitä viime kauteen, niin tiedät kuinka paljon.