Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2019

Näin täysin harrastelijan näkökulma mailagateen, pääsin lyömään syksyllä ihan uudella fg1:llä (sillä punaisella millä valtaosa lyö superiss) ja olihan ero omaan 10v vanhaan goldhammeriin aika rapea, pallo lenti selkeästi helpommin ja pidemmälle. Myös 20g pienempi paino jo tuntui yhdistettynä parempaan tasapainoon, ei ole semmoinen keulapainoinen perunanuija niinkuin vanhat kepit. Pakkohankinta ensikesäksi, koitetaan kalustolla paikata teknikkan olemattomuutta.

Auttaisko tuo? Yrität siis väittää et mun pitäs luopua mun ilmastointiteipillä vahvistetusta II-laatuleimalla olevasta keltaisesta katapultista ni lyönnit paranisi? Opiskelukaverini leikkasi -80-luvun lopussa Lappeenrannassa vesisuihkulla Karhulle huippusuksien runkoja ja trokasi mulle moisen.

En ole kyllä käynyt pariin vuoteen lyömässä. Räpylä kyl on tuoreempi, mut se onkin enempi kannatuksen vuoksi hankittu.

Olen löytänyt itsestäni uuden puolen - odotan malttamattomana, että Kopla julkaisisi loput joukkueesta - toki enempi odotan HP:n vastaavaa tekoa.

Auttaisko tuo? Yrität siis väittää et mun pitäs luopua mun ilmastointiteipillä vahvistetusta II-laatuleimalla olevasta keltaisesta katapultista ni lyönnit paranisi? Opiskelukaverini leikkasi -80-luvun lopussa Lappeenrannassa vesisuihkulla Karhulle huippusuksien runkoja ja trokasi mulle moisen.

En ole kyllä käynyt pariin vuoteen lyömässä. Räpylä kyl on tuoreempi, mut se onkin enempi kannatuksen vuoksi hankittu.

Olen löytänyt itsestäni uuden puolen - odotan malttamattomana, että Kopla julkaisisi loput joukkueesta - toki enempi odotan HP:n vastaavaa tekoa.
Käydäähän kokeilemassa ens kesänä, mie tuon varusteet, hoidetaan Hovilta aikaa tekonurmelta 😉

LBC

KSS Energia Areenalla on alettu rakentamaan. A-katsomoiden taakse on kaivettu kymmenkunta n. 4 x 4 metrin kuoppaa, joihin ollaan tekemässä laudoituksia. Varmaankin katsomon kattamista varten tehdään tukitolppia varten anturoita.

Tuossa päivän hyvä uutinen. Kouvolan Sanomien jutttu aikoinaan ei tainnut luvata paljon muuta, kuin sen katoksen, mutta ehdottoman hyvä sekin. Joensuun kaltainen uudistus sitten, kun Kouvolan talous on kunnossa, eli... tai jos löytyis rahoitus jotain muuta kautta.:unsure:

Pääkatsomon keskiosa katetaan ensi kesäksi, ”aurinkokatsomo” jää vielä ilman eli 2-pesän puolella ei katos mene ihan loppuun asti. Mutta nyt sitten täytetään ainakin liiton ehdot olosuhteista

Tuossa päivän hyvä uutinen. Kouvolan Sanomien jutttu aikoinaan ei tainnut luvata paljon muuta, kuin sen katoksen, mutta ehdottoman hyvä sekin. Joensuun kaltainen uudistus sitten, kun Kouvolan talous on kunnossa, eli... tai jos löytyis rahoitus jotain muuta kautta.:unsure:
Toivottavasti ei tule koskaan samanlaista kuin Joensuussa, kaunis ehkä , muttei ainakaan katsojaystävällinen.

Minusta KSS Energia Areena on ihan hyvä nykyiselläänkin, voihan sitä modernisoida vähän, laittaa jotain leditaulua tms. mutta peruskokemus toimii. Ensi kesänä on jäähallin remonttikin tehty niin ei tarvitse sitä työmaata enää väistellä.

Ehkä yksi mitä voisi parantaa olisi jonkinlainen siltaviritys katsomoiden ylätasanteille, ettei jää aina portaat niin tukkeeseen tauoilla ja pelin päätyttyä?

Minusta KSS Energia Areena on ihan hyvä nykyiselläänkin, voihan sitä modernisoida vähän, laittaa jotain leditaulua tms. mutta peruskokemus toimii. Ensi kesänä on jäähallin remonttikin tehty niin ei tarvitse sitä työmaata enää väistellä.

Ehkä yksi mitä voisi parantaa olisi jonkinlainen siltaviritys katsomoiden ylätasanteille, ettei jää aina portaat niin tukkeeseen tauoilla ja pelin päätyttyä?
Kattaminen vielä parantaa olosuhteita, erinomainen lisäys. Katsomoissa pitäisi ollaa ns. takaa syöttö, eli nuo kulkureitit nousisi katsomon takaa noin puoleen väliin katsomoa, kuten isoilla stadioneilla tekee. Nyt kaikki katsojat pakotetaan sinne kentän reunalle, pääosaan katsomoa on kaksi väylää mistä mahtuu 2 henkilöä rinnan = jotta tauolla kerkeää kisamakkaran ja kahvin hakea on syytä lähteä vähän etupeltoon liikkeelle jos sattuu istumaan yläriveillä. Lisäksi tuota katsomon alla olevaa tilaa ei oikein hyödynnetä, eikös siihen saisi tehtyä jotain mistä olisi muutakin iloa kuin pelkästään sateensuoja lanaustraktorille?

Nykyisen Areenan yleisökapasiteetti on n. 4200 katsojaa. Katsomoissahan ei ollut enää vapaata tilaa kahdessa loppuottelussa. Kapasiteetti riittää aivan hyvin , koska pelejä, joissa tarvittaisiin enemmän tilaa, ei ole joka vuosi ja joka tapauksessa niitä on vähän. Uutta katsomoa rakennettaessa tehtiin mielestäni virhe, kun sen alkupäätä ei sovitettu yhteen vanhan betonin viereisen puukatsomon reunaan. Silloin kaaresta olisi tullut pitempi. Katsomon takana oleville myyntipaikoille se olisi saattanut olla ongelma. Kouvolan kaupungin rahatilanne on sen verran heikko ja isoja investointeja mm. kouluihin on edessä, ettei ole realistista vaatia tässä vaiheessa muuta kuin kattamista. Se toivottavasti tehdään niin, ettei tule mitään pylväitä estämään näkyvyyttä. Mutta sitten, jos Kouvolaan päätetään rakentaa nykyisen teatterin tilalle 30 miljoonaa maksava uusi niin kuin on kaavailtu, niin tilanne on toinen. KPL:n peleissä käy kesässä selvästi enemmän katsojia kuin teatterissa koko vuonna eikä seuraa tarvitse tukea kuin murto-osalla siitä, mitä teatteria. Mitä pesäpalloliittoon tulee, niin mielestäni sillä ei ole mitään oikeutta vaatia sanktioiden uhalla katettuja katsomoita. Kun seurat vastaavat omasta taloudestaan ja kunnat rakentamisesta, ovat ne tahoja, jotka asiasta päättävät.

Toivottavasti ei tule koskaan samanlaista kuin Joensuussa, kaunis ehkä , muttei ainakaan katsojaystävällinen.

PietuPetteri vaivautui perustamaan ihan nimimerkin tuota heittoaan varten, osta puuttui perustelut.

Itse useasti Joensuun katsomassa istuneena en keksi katetusta katsomosta muuta negatiivista kuin tukipylväät, jotka aiheuttavat joillakin yläosan paikoilla kapeita katveita sekä ilmansuunta, jonka vuoksi osaa katsomosta ilta-aurinko häikäisee ja on helteellä myös melkoisen kuuma. Kokonaisuutena stadion on kuitenkin upea ja tarjoaa hienot olosuhteet seurata pesäpalloa myös sateella.

Kouvolan KSS Energia Areena on nykyisenkin ihan hyvä. Katettuja paikkoja voisi olla enemmän.

PietuPetteri vaivautui perustamaan ihan nimimerkin tuota heittoaan varten, osta puuttui perustelut.

Itse useasti Joensuun katsomassa istuneena en keksi katetusta katsomosta muuta negatiivista kuin tukipylväät, jotka aiheuttavat joillakin yläosan paikoilla kapeita katveita sekä ilmansuunta, jonka vuoksi osaa katsomosta ilta-aurinko häikäisee ja on helteellä myös melkoisen kuuma. Kokonaisuutena stadion on kuitenkin upea ja tarjoaa hienot olosuhteet seurata pesäpalloa myös sateella.

Kouvolan KSS Energia Areena on nykyisenkin ihan hyvä. Katettuja paikkoja voisi olla enemmän.
Sinäkin olet joskus nimimerkkisi perustanut ja eka viestin laittanut! Joensuussa ylimmät rivit ovat ainakin liian kaukana, olisi voinut hieman levittää sivummalle. Ja en todellakaan ole ainoa joka on asiaa kritisonut, pakallislehdessä oli heti "avajaisten" jälkeen paljonki porua.

Mitä pesäpalloliittoon tulee, niin mielestäni sillä ei ole mitään oikeutta vaatia sanktioiden uhalla katettuja katsomoita. Kun seurat vastaavat omasta taloudestaan ja kunnat rakentamisesta, ovat ne tahoja, jotka asiasta päättävät.
Mä oletan että tässä kyse on ainakin osin siitä että nyt seurat saavat vipuvartta näihin neuvotteluihin mitä kaupunkien/kuntien kanssa tehdään, eli liiton vaatimuksiin nojaten voidaan saadaan asialle enemmin painoarvoa. En toki tiedä mutta ei toi ainakaan haittaa. Sakkohan oli käsittääkseni aika maltillinen, jokusen tonnin vuodessa, saa korjata jos muistan ihan väärin.

Joe

Sinäkin olet joskus nimimerkkisi perustanut ja eka viestin laittanut! Joensuussa ylimmät rivit ovat ainakin liian kaukana, olisi voinut hieman levittää sivummalle. Ja en todellakaan ole ainoa joka on asiaa kritisonut, pakallislehdessä oli heti "avajaisten" jälkeen paljonki porua.

Paikallislehdessä taisi paikallinen urheilutoimittaja kritisoida nimenomaan katsomon katteita tukevia palkkeja. Itse olen istunut myös yläriveillä ja näkyvyydessä ei valittamista.

Samat ongelmat kaupungilla se on rahasta Joensuussa, kuin Kouvolassakin. Stadionihan olisi jäänyt satavarmasti Joensuussakin rakentamatta, jos tukisäätiötä ei mukaan olisi saatu. Kaupunkihan sitoutui vuokraamaan stadionia muistaakseni 20v. Jotakin rahaa ne taisi siihen myös laittaa, mutta varsinaiseen rakentamiseen rahat tuli muualta. Olosuhdepalkinnon taisi kaupunki siitä pokata kuitenkin😜.

Noh, Kouvolassa päästään nyt taas eteenpäin olosuhteissa ihan tällä perinteisellä mallilla mikä on hieno juttu jo sinällään. Toki Joensuun-malli on hyvä, saadaan uutta ja hienoa heti eikä kaupungin tarvi keksiä rahaa kerralla isoa pottia.

Samassa rytäkässä kun kaivaisivat sen takavallin pois, nyt kun siellä ei ole enää yhteiskoulua takana estämässä, voitaisiin kenttää avartaa takaa reilusti.

On tietenkin makuasia, mikä on ”liian” kaukana, mutta en ole aikaisemmin tuohon argumentaatioon Joensuun Kerubi Stadionin kohdalla törmännyt. Päinvastoin moni on sanonut, että ylhäältä hahmottaa kentän hyvin. Google arvosteluissa Kerubin ka on 4,5/5 eli erinomainen perustuen 85 arvosteluun. Jos samaan ylletään Kouvolassa ja muissa tulevissa stadionhankkeissa, niin hyvin on onnistuttu.

Ei nyt liity KPL:ään suoraan mutta koska mulla on kokematta tämmöiset "jättistadionit" niin missäs niitä nyt oikein on. Jos olen ymmärtänyt oikein niin ainakin Oulussa, Alajärvellä, Joensuussa ja Kuopiossa on melko massiiviset rakennelmat? Mites Seinäjoki/Nurmo? Tai unohtuuko nyt jokin muu? Itse tykkään istua Kouvolassa ihan ylärivissä niin keskellä kuin mahdollista, näkee syvyyspelaamisen paremmin mitä on vaikeampi hahmottaa lähempää kentän tasoa. Tosin juurikaan nykyriviä ylempää en haluaisi katsoa peliä olettaen että katsomoa joskus vielä ylöspäin kasvatettaisiin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.