Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2019

En tiedä mitä Lake odotti ennen viime kautta, mutta kommenteista päätellen ajatteli mestaruuden olevan selviö. Itse olen käynyt nyt katsomassa KPLn pelejä säännöllisesti vuodesta 2007 asti ja kyllä tämä oli vuosi oli ehdottomasti mieleen painuvin. Henkilökohtaisesti en ole kokenut ikinä ennen saanut samanlaisia adrenaliini ”piikkejä” peleistä/tapahtumista joissa olen täysin sivullisena katsojana ja osassa näistä jopa vain television välityksellä. Kausi oli kokonaisuudessaan huikaiseva, harmi vain, että huipennus tapahtui välierä sarjassa.

Olen käynyt paikan päällä todistamassa Koplan sarjasta putoamisia ja nousuja yli kolmekymmentä vuotta, joten ei tässä ole siitä kyse, etten muistaisi noita todella synkkiä vuosia. Mennyt kausi oli paras tuolla otannalla.

En kuvitellut mestaruuden tietenkään olevan selviö, mutta uskoin tästä joukkueesta olevan siihen. Mennyt kausi oli seurahistorian parhaita ja tämä oli minusta paras mahdollisuus sitten vuoden 1976. Petri Pennanen vaan sai JoMa:n vielä parempaan lentoon ja me kaaduttiin maaliviivalla.

Harmittaa, että tämä mahdollisuus näyttää hupenevan tähän, koska joukkue menetti pelaajia (Juha Korhonen), joita se ei pysty paikkaamaan.

Jaa. Ei kauhean moni ole pettynyt kauteen tai finaaleihin. Siis tosifanit, ne jotka olivat joukkueen tukena jo hiukan laihempina vuosina, tosin osa jo niiden ensimmäisten lihavien vuosien aikana. Kaikki ajallaan.

Olet sitä mieltä, että finaalit meni ihan jees? Yleisöä riitti ja makkarat eivät loppuneet kesken. Siinä oli minusta finaalien onnistumiset.

Olet sitä mieltä, että finaalit meni ihan jees? Yleisöä riitti ja makkarat eivät loppuneet kesken. Siinä oli minusta finaalien onnistumiset.
Se nyt vaan urheilussa välillä käy noin. Kokonaisuutena hyvä kausi. Bensa ei ihan riittänyt loppuun asti. Huipulla marginaalit on pieniä. Joku tekee sisäsuksivirheen, jonkun henkinen jaksaminen monen tiukan väännön jälkeen katkeaa mainosaitoihin tai kahden juoksun läpäriin.

"Oleellista on mitä siellä sisällä seurassa tapahtuu ja varmasti tapahtuu luulen minä." Mitähän tämä tarkoittaa?

No mun käsittääkseni kohtalaisen laaja kokemus yhdisty-/vapaaehtois-/kolmannen sektorin toiminnasta on se, että mukana olevat ihmiset pyrkivät oikeasti toimimaan yhdistyksen tai mikä lie hyväksi sillä panoksella kun kohtuullisesti pystyvät.

Minulla ei ole kokemusta puoliammattilaisesta urheiluseurasta mutta pesäpalloseuroja suurempaa liikevaihtoa pyörittävästä yhdistyksestä palkkatyöntekijöineen kyllä on ja vaikea uskoa, että se toiminta pesisseurassa olisi jotenkin oleellisesti erilaista.

Eli uskon, että Koplan sisällä tehdään koko ajan sen eteen töitä, että ensi vuoden kilpaurheilumenestyskin olisi mahdollisimman hyvä.

Mitä sitten luulit minun tarkoittavan?

"Oleellista on mitä siellä sisällä seurassa tapahtuu ja varmasti tapahtuu luulen minä." Mitähän tämä tarkoittaa?"

"No mun käsittääkseni kohtalaisen laaja kokemus yhdisty-/vapaaehtois-/kolmannen sektorin toiminnasta on se, että mukana olevat ihmiset pyrkivät oikeasti toimimaan yhdistyksen tai mikä lie hyväksi sillä panoksella kun kohtuullisesti pystyvät.
Minulla ei ole kokemusta puoliammattilaisesta urheiluseurasta mutta pesäpalloseuroja suurempaa liikevaihtoa pyörittävästä yhdistyksestä palkkatyöntekijöineen kyllä on ja vaikea uskoa, että se toiminta pesisseurassa olisi jotenkin oleellisesti erilaista.
Eli uskon, että Koplan sisällä tehdään koko ajan sen eteen töitä, että ensi vuoden kilpaurheilumenestyskin olisi mahdollisimman hyvä.
Mitä sitten luulit minun tarkoittavan? "

En vain ymmärtänyt ja siksi kysyin. Tosin näin pessimistinä tuli yksittäisenä ajatuksena mieleen, että kun ei mitään ole kuulunut, niin voisiko se "varmasti tapahtuminen" tarkoittaa ikäviä asioita, sellaisiakin, jotka eivät liity pelkästään sopimuksiin ja joita ei ole ollut halua julkistaakkaan. Hyvä on, jos tehdään töitä, jotka johtavat positiivisiin asioihin. Itse toivon vähintään kahta sopimusta eli Luoman ja pelinjohtajan. Iloinen yllätys olisi, jos olisi sovittu sellaisen ulkopuolisen vahvistuksen kanssa, joka korvaa "täysimääräisesti" joko Nurmion tai Hyötyläisen tai sitten lähes täysimääräisesti Korhosen. En tiedä, paljonko aikaa hallituksen jäsenet pystyvät käyttämään Koplan hyväksi. Toiminnanjohtajalle olisi varmaan käyttöä, mutta sehän maksaa helposti 50 - 60 000 euroa.

En vain ymmärtänyt ja siksi kysyin. Tosin näin pessimistinä tuli yksittäisenä ajatuksena mieleen, että kun ei mitään ole kuulunut, niin voisiko se "varmasti tapahtuminen" tarkoittaa ikäviä asioita, sellaisiakin, jotka eivät liity pelkästään sopimuksiin ja joita ei ole ollut halua julkistaakkaan.

No minulla ei ole mitään kanavia Koplaan seurana, joten käsitykseni mitä seurassa tapahtuu on kyllä aina aikalailla mutuilua. Koplassa voi ihan hyvin tapahtua tai olla tapahtunut ikäviä asioita siitä huolimatta, että kaikki tekevät parhaansa seuran eteen. Mut kyllä mä uskon, et parhaansa ne tekevät. Se mihin se riittää, niin kilpapesiksen suhteen se nähdään sitten kauden jälkeen.

Hartikainen tehnyt Koplan kanssa sopimuksen alkuviikosta julkaistaan
No tässähän ihan uudessa valossa katsoo Hartikaisen välieräpelien lyöntiratkaisuja. Niitä kun manattiin, että pelaa omaan pussiin. Kahden palon tai haavan harakirilyöntejä.

No tässähän ihan uudessa valossa katsoo Hartikaisen välieräpelien lyöntiratkaisuja. Niitä kun manattiin, että pelaa omaan pussiin. Kahden palon tai haavan harakirilyöntejä.
Voi hyvä tavaton!!! Nyt jo maitokin juoksettuu lasiin kun avaa tän palstan. Sen verta on kainuussa nyt hapanta😂😂😂. Nyt silmä kovana kattelet liigakiekon pelejä. Kuka siirtyy ja minne. Selvää on nyt ainenkin se ettei ko. nimimerkki aakoo ole itse urheilllut missään lajissa millään tasolla. Tää kommentti on aivan täydellinen riman alitus. Häpeä! Ja sen tehtyäsi mietit kuinka monen Jymyn mestaruuden takuumiehenä Hartikainen on ollut.

Hartikainen tuli junalla Etelään ja Valtteri Luoma jatkaa, joten ulkopeli alkaa olla hyvässä kuosissa. Vielä tarvittaisiin pelinjohtaja ja mielellään myös yksi lyöntivoimainen sisäpelaaja.

Hartikainen on mielenkiintoinen täsmähankinta, joka mahdollistaa Matti Latvalan ja/tai Toni Laakson pelaamisen jokeripaidassa, kun lisäksi Matti Saukko voidaan laittaa ulos. Ihmettelinkin, että miksi Kopla ei ollut Juha Toikan perässä, mutta kiikarissa olikin vähän kovemman profiilin pelaaja.

Myös Valtteri Luoman jatko Koplassa on erittäin tervetullut. Nyt ne opiskelukuviot järjestykseen ja ensi kesänä 4-5 vuoden jatkosopimus. ;)

Mielenkiintoista nähdä, miten Kopla tuota rosteria pyörittää, kun samantyylin pelaajia on nyt useita. Jos vain ulkopelin on nuoria ja virkeitä pelaajia, Latvala ja Hartikainen molemmat ruutupaitaan, jolloin sisäpeliä voidaan pyörittää monipuolisemmin.

Tyyntä myrskyn edellä, vai miten sanotaan :)
Hieno kiinnitys, vielä vaan pelinjohtopuoli kuntoon ja alkaa olla kesän 2019 joukkue siinä.

Lyöjätykkiä voisi kyllä kaivata juu mutta kuten sanottu nyt olisi mahdollista käyttää Latvalaakin jokerina jos halutaan.
Ne lukemat mitä Matti löi numerolla voivat hyvin muuttua 3-numeroisiksi jokerin paidassa jos vielä panostaa talvella harjoittelussa kotiuttamiseen.

Hartikainen hyvä hankinta, tuo peluutukseen uusia mahdollisuuksia. Tervetuloa Härmä Kouvolaan !
Uskon hänen saavan enemmän vapauksia pelaamiseen Koplassa kuin Sotkamossa.
Hienoa, että saatiin myös Luomalle jatkosopimus !
Tärkeä palanen Koplan ulkokentällä. Nuoren miehen tie vie varmaan opiskelemaan kun armeijan harmaat on sivuutettu. Toivottavasti jatkaa Koplassa myös silloin.
Nuoret Pesu ja Paananen myös superin rinkiin. Molemmat parin vuoden takaisia A-poikien suomenmestareita. Pelasivat Lahdessa viime kesänä suomaria.
Pesu pelaa ilmeisesti etenijäjokerina ?

Lainaus

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.