En tiedä mitä Lake odotti ennen viime kautta, mutta kommenteista päätellen ajatteli mestaruuden olevan selviö. Itse olen käynyt nyt katsomassa KPLn pelejä säännöllisesti vuodesta 2007 asti ja kyllä tämä oli vuosi oli ehdottomasti mieleen painuvin. Henkilökohtaisesti en ole kokenut ikinä ennen saanut samanlaisia adrenaliini ”piikkejä” peleistä/tapahtumista joissa olen täysin sivullisena katsojana ja osassa näistä jopa vain television välityksellä. Kausi oli kokonaisuudessaan huikaiseva, harmi vain, että huipennus tapahtui välierä sarjassa.
Olen käynyt paikan päällä todistamassa Koplan sarjasta putoamisia ja nousuja yli kolmekymmentä vuotta, joten ei tässä ole siitä kyse, etten muistaisi noita todella synkkiä vuosia. Mennyt kausi oli paras tuolla otannalla.
En kuvitellut mestaruuden tietenkään olevan selviö, mutta uskoin tästä joukkueesta olevan siihen. Mennyt kausi oli seurahistorian parhaita ja tämä oli minusta paras mahdollisuus sitten vuoden 1976. Petri Pennanen vaan sai JoMa:n vielä parempaan lentoon ja me kaaduttiin maaliviivalla.
Harmittaa, että tämä mahdollisuus näyttää hupenevan tähän, koska joukkue menetti pelaajia (Juha Korhonen), joita se ei pysty paikkaamaan.