Ei katsojatuloja tule lähellekään 800 -900 k€. Oma arvioni on, että ehkä 600 - 700 €. Aiemmin oli pesäpalloliiton luvuissa tieto, että keskimäärin katsojaa kohti tulee joku 8€, koska lippuja on monen hintaisia ja peleissä on aina paljon ilmaiskatsojia. Kouvolassa on ollut keskimääräistä kalliimmat liput ja nyt oli paljon katsojia loppupeleissä, joissa normaali lippu maksoi ensin 20 € ja sitten paikan kanssa 25 €. Luulen, että KPL ylittää budjetin lipputulojen ja kenttämyynnin osalta vähintään 200 000 eurolla. Sitä ihmettelen, miten runkosarjaan jääneet seurat pärjäävät taloudellisesti, kun katsojaluku koko kaudelta on vain luokkaa 20 000 ja lippujen hinnatkin ovat alhaiset. Viime vuonna ilmeisesti vain muutama seura pääsi plussalle. Varmaan esim. Vimpelissä tulee tästä vuodesta taloudellisesti hyvin heikko, koska seura jäi yllättäen tuottoisien finaalien ulkopuolelle. Kun viime vuosikin oli Vimpelissä kuulemani mukaan tappiollinen, ei ole ihme, että joukkueesta lähtee kalliita miehiä muualle.
Olen samaa mieltä KPL:n joukkueen rakentamisesta kuin olen aina ollut. Joukkueen on pystyttävä pelaamaan mitaleista. KPL:n talous ei pyöri, jos pelataan sijoista 5 - 14, koska silloin katsojatulot romahtavat vähintään puolella tästä kaudesta. Kaikkein kalleinta on - kuten olen usein todennut - panostaa paljon, mutta pikkuisen liian vähän. Vaikka Korhonen ei ihan viimeisissä peleissä yltänyt parhaimpaansa, väitän, että ilman häntä olisimme jääneet välieriin. Koren "ansaitsemilla" lisätuloilla maksettiin hänen palkkansa moninkertaisesti. Toivottavasti tämä tajutaan KPL:ssä.