Ykköspesis alkaa kesäkuun alussa, toki oikeus muutoksiin pidätetään....
Miesten Ykköspesis Sarjaohjelma - Pesäpalloliitto
www.pesis.fi
Nyt kaikki veikkaamaan vaikkapa Eurojackpottia. Jos saan ison voiton, lahjoitan siitä tuntuvan summan KPL:lle ja jos tulee oikein iso voitto, lahjoitan jonkun verran kaikille muillekin superin seuroille. Pieni mahdollisuus, mutta yrittänyttä ei laiteta ja tyhjän saa pyytämättäkin. Haastan kaikki pesiksen ystävät vastaavaan toimintaan.
Jackpotit taitavat olla utopiaa, mutta olen itse miettinyt, mikä mahtaisi olla realistinen arvio ihmisten auttamishalusta pesisseuroja kohtaan, jos lahjoitusapua pyydettäisiin vapaaehtoisin summin. Otetaan sellainen 1000 hengen aktiiviyleisö, joka käy peleissä useamman kerran kauden aikana ja poistetaan siitä lapset ja jonkin verran muita. Oma arvioni on jokseenkin tällainen. Löytyisi ehkä 5 ihmistä, jotka lahjoittaisivat 500 euroa, 10 lahjoittaisi 100 euroa, 50 lahjoittaisi 50 euroa, 200 lahjoittaisi 20 euroa ja 400 lahjoittaisi 10 euroa. Osalta ei heruisi mitään. Tuolla laskelmilla päästäisiin 15 000 euroon, eikä se vielä mitään seuraaa pelastaisi, joskin olisi pieni apu. Mikä on muiden arvio?
Jackpotit taitavat olla utopiaa, mutta olen itse miettinyt, mikä mahtaisi olla realistinen arvio ihmisten auttamishalusta pesisseuroja kohtaan, jos lahjoitusapua pyydettäisiin vapaaehtoisin summin. Otetaan sellainen 1000 hengen aktiiviyleisö, joka käy peleissä useamman kerran kauden aikana ja poistetaan siitä lapset ja jonkin verran muita. Oma arvioni on jokseenkin tällainen. Löytyisi ehkä 5 ihmistä, jotka lahjoittaisivat 500 euroa, 10 lahjoittaisi 100 euroa, 50 lahjoittaisi 50 euroa, 200 lahjoittaisi 20 euroa ja 400 lahjoittaisi 10 euroa. Osalta ei heruisi mitään. Tuolla laskelmilla päästäisiin 15 000 euroon, eikä se vielä mitään seuraaa pelastaisi, joskin olisi pieni apu. Mikä on muiden arvio?
Tarpeen tulee @Vince n mainitsema asia, rakkaus lajiin. Sitä pitää tämän jälkeen löytyä kaikilta tahoilta, niin pelaajilta ja organisaatioilta, kuin kanattajilta ja sponsoroijilta/mesenaateilta.
Kuinka paljon tätä rakkautta lajiin sitten pesikseen kytkeytyy, ei voi kuin toivoa että sitä vielä on. Tämä nähtänee vuoden kuluttua, kun toivon mukaan päästään käynnistämään suhteellisen normaaleja sarjaohjelmia.
Jos olisi varmaa, että rahaa lahjoittavilta saataisiin vähintään tuo Elkin arvioima 15 000 euron summa, lahjoittaisin itse mielelläni tuon 500 euroa. Yksittäisillä sataslahjoituksilla ei ole kokonaisuudessa mitään merkitystä. Pitää olla monta lahjoittajaa. Kausari on ostettuna, eikä tule mieleenkään pyytää mitään hyvityksiä, vaikka kausi peruuntuisi kokonaan.
Jos olisi varmaa, että rahaa lahjoittavilta saataisiin vähintään tuo Elkin arvioima 15 000 euron summa, lahjoittaisin itse mielelläni tuon 500 euroa. Yksittäisillä sataslahjoituksilla ei ole kokonaisuudessa mitään merkitystä. Pitää olla monta lahjoittajaa. Kausari on ostettuna, eikä tule mieleenkään pyytää mitään hyvityksiä, vaikka kausi peruuntuisi kokonaan.
Omistan muutaman JymyJussien osakkeen. Niiden tuotto on tietysti aina nolla mutta tuettu on. Tänään ostin JJ-lippikksen. Maailma kitisee koronaa mutta komiat pärjää aina.Kyllä sillä kaikella rahalla summasta riippumatta on merkitystä.
Aika erikoinen ulostulo YLE:lta, kun hampaisiin otettiin pesäpallo - laji josta YLE ei ole kiinnostunut pätkääkään."Seuroja voi lähteä, se on ihan kylmä fakta" â pesäpalloilijoiden epätietoisuus ja tuska palkanmaksun katkeamisesta poiki hätäpalaverin
Pesäpallon pelaajayhdistys järjesti miesten ja naisten Superpesis-seurojen kapteeneille perjantaina yhteispalaverin. Lähes kaikki miesten pääsarjaseurat ympäri maan ovat katkaisemassa palkanmaksun pelaajilleen koronaviruspandemian vuoksi.yle.fi
oi voi..
Juu, komiat pärjää, mutta miten JymyJussit? Veikkaisin että osakkaiden pitää laittaa vähän enemmän pätäkkää lisää kuin lippisrahat...🧐Omistan muutaman JymyJussien osakkeen. Niiden tuotto on tietysti aina nolla mutta tuettu on. Tänään ostin JJ-lippikksen. Maailma kitisee koronaa mutta komiat pärjää aina.
Omistan muutaman JymyJussien osakkeen. Niiden tuotto on tietysti aina nolla mutta tuettu on. Tänään ostin JJ-lippikksen. Maailma kitisee koronaa mutta komiat pärjää aina.