Supervuoro Verkkolehti »

Kiteen Pallo -90 2024

Viestejä
166
Se on kyllä totta, että ottelutapahtuma on Kiteellä unettava. Toisaalta se mitä tänä kesänä olen muilla superpesin paikkakunnilla kokenut uni tulee muillakin areenoilla. Siihen nähden ei Boltin savut, Rudit yms. aiheuta muuta kuin myötähäpeää. Vuosituhannen taitteessa tuli käytyä paljonkin Rantakentällä ja TepiTimonen peruukkipäässä ajamassa pappatunturilla kenttää ympäri huudattamassa oli hauskaa. Tänä päivänä tuollaisen kieltää tietenkin joku direktiivin alamomentti.
 
Viestejä
33
Mikäs nyt taas Joman kannattajia ahdistaa? Suurin ero kipan ja joman kannattajien välillä on tuo ihmeellinen oman egon pönkittäminen. Välillä tuntuu että varsinkin joma faneilla ei juurikaan muuta tekemistä ole kuin arvostella Kipaa😅 alkaa olemaan jo melko väsynyttä. Tehkää työ miten teette ja myö tehdään miten tehdään. Ja jos lipun hinta on liikaa, niin kannattaa pysyä kotona. Köyhille kaikki on kallista ja muille saman hintaista.

Alkaa olemaan melko väsynyttä tämä teidän katkeruus Jomaa ja sen faneja kohtaan. Jos tähän ketjuun tulee asiallisesti kertomaan Joman kannattajien näkökulmaa siihen, miksi Kiteelle lähtö ei houkuta, alkaa välitön Joman mollaaminen, naureskelu ja henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tuntuu, että teidän on jatkuvasti pönkitettävä omaa egoanne toisen mollaamisella.

Itsekin menen urheilutapahtumaan katsomaan urheilua, mutta omat syyni olla lähtemättä Kiteelle ovat jo täällä muidenkin mainitsemat lipun hinta (ei sen väliä, mitä hintaan kuuluu, se on joka tapauksessa minulle korkea) sekä se Kipan fanien älämölö, joka rasittaa pelkästään Ruudunkin välityksellä. Joku jaksaa sitä kuunnella ja jollekin se tuo fiilistä, ehkä jopa enemmistölle kun se yhä jatkuu, mutta minulle ei. Ei siihen liity minkäänlaista ylimielisyyttä teitä kohtaan.
 
Viestejä
1,530
Se on kyllä totta, että ottelutapahtuma on Kiteellä unettava. Toisaalta se mitä tänä kesänä olen muilla superpesin paikkakunnilla kokenut uni tulee muillakin areenoilla. Siihen nähden ei Boltin savut, Rudit yms. aiheuta muuta kuin myötähäpeää. Vuosituhannen taitteessa tuli käytyä paljonkin Rantakentällä ja TepiTimonen peruukkipäässä ajamassa pappatunturilla kenttää ympäri huudattamassa oli hauskaa. Tänä päivänä tuollaisen kieltää tietenkin joku direktiivin alamomentti.
hnn. Joku super bowl tyylinen väliaika show tilaukseen.
 
Viestejä
785
Tivoli vois olla laitteineen väliajalla.
Tivolin rakentaminen ja purkaminen vajaan puolen tunnin takia... Ei ole kovin realistista. Joku ilmatäytteinen pomppulinna tai pallomeri vois olla toteutettavissa! 😂 Kaikkein arimmille [aikuisille] ilmatäytteinen liukumäki.
Ehkä jotain kuntopyörän polkemista makkara suussa ja sinappia silmässä...
 
Viestejä
669
Alkaa olemaan melko väsynyttä tämä teidän katkeruus Jomaa ja sen faneja kohtaan. Jos tähän ketjuun tulee asiallisesti kertomaan Joman kannattajien näkökulmaa siihen, miksi Kiteelle lähtö ei houkuta, alkaa välitön Joman mollaaminen, naureskelu ja henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tuntuu, että teidän on jatkuvasti pönkitettävä omaa egoanne toisen mollaamisella.

Itsekin menen urheilutapahtumaan katsomaan urheilua, mutta omat syyni olla lähtemättä Kiteelle ovat jo täällä muidenkin mainitsemat lipun hinta (ei sen väliä, mitä hintaan kuuluu, se on joka tapauksessa minulle korkea) sekä se Kipan fanien älämölö, joka rasittaa pelkästään Ruudunkin välityksellä. Joku jaksaa sitä kuunnella ja jollekin se tuo fiilistä, ehkä jopa enemmistölle kun se yhä jatkuu, mutta minulle ei. Ei siihen liity minkäänlaista ylimielisyyttä teitä kohtaan.
Kyllä niitä älämölö huutajia löytyy teidänkin katsomosta, ainakin silloin, kun olen itse ollut katsomassa. ja jotkut samat älämölöt huutelevat vielä junnujenkin peleissä.
 
Viestejä
423
Juu, näin se on ettei mistään saisi kritisoida tätä kiteeläistä yhteisöä varsinkaan jos kyseessä on JoMa kannattaja...

Joensuun Maila on panostanut ottelutapahtumissa taukokisoihin ja lapsiperheiden viihtymiseen – "Tyhjiä hetkiä ei saa olla" Karjalaisessakin oli juttua tapahtumista keväällä, aika isot erot JoMan ja KiPan välillä...

Jos Kiteelle ajaa Joensuusta käyttämään liput + ruoka ja juomaostokset n. 70 euroa, niin mun mielestä oma korsi on kekoon kannettu. Oli siellä posiakin, se lihapiirakka oli maukas ja kioskitarjonta hyvä.
 
Viestejä
451
Onko ne sitten juuri nämä vai jokin muu. Tuntuu ihmisiä kiinnostavan, kokkeilkaa työkin!
Pitää myös huomioida, että Joensuussa on hieman enemmän immeisiä kuin Kiteellä. Jos sen suhtauttaa asukaslukuun, niin Kiteellä yleisöä käy hyvin peleissä, mutta eipä maailma ole niin mustavalkoinen.
 
Viestejä
451
Alkaa olemaan melko väsynyttä tämä teidän katkeruus Jomaa ja sen faneja kohtaan. Jos tähän ketjuun tulee asiallisesti kertomaan Joman kannattajien näkökulmaa siihen, miksi Kiteelle lähtö ei houkuta, alkaa välitön Joman mollaaminen, naureskelu ja henkilökohtaisuuksiin meneminen. Tuntuu, että teidän on jatkuvasti pönkitettävä omaa egoanne toisen mollaamisella.

Itsekin menen urheilutapahtumaan katsomaan urheilua, mutta omat syyni olla lähtemättä Kiteelle ovat jo täällä muidenkin mainitsemat lipun hinta (ei sen väliä, mitä hintaan kuuluu, se on joka tapauksessa minulle korkea) sekä se Kipan fanien älämölö, joka rasittaa pelkästään Ruudunkin välityksellä. Joku jaksaa sitä kuunnella ja jollekin se tuo fiilistä, ehkä jopa enemmistölle kun se yhä jatkuu, mutta minulle ei. Ei siihen liity minkäänlaista ylimielisyyttä teitä kohtaan.
Se että kritisoi jotain on täysin ok. Mutta jos kritisoi, niin pitää myös sitten antaa konkreettisia kehitysideoita. Jos vain kritisoi kritisoinnin ilosta, niin se on väsynyttä. Ja erityisesti joman faneilta tämä on melko tuttua erityisesti kipan ketjuun. Harvoin tulee mitään positiivista
 
Viestejä
1,418
Kiteen ottelutapahtuma omien havaintojen mukaan:

+ Raikas ja selekkee kuulutus
+ Kunnarihaastattelut olleet hauska instituutio, vaikka informaatioarvo olisi nolla
+ Musiikin käyttö on osuvaa ja tukee yleisön osallistumista, ulkovuoroissa ei soiteta, mikä on erinomaista
+ Uudet katsomot hyvät

- Tarjoilut aika lailla viime vuosisadan tasolla, näin on kyllä monilla muillakin paikkakunnilla
- Lapsia ei ole paljon huomioitu, tämäkin kyllä enemmän sääntö pesiksessä, jossa myös ottelun mahdollinen pitkä kesto ei houkuttele lapsiperheitä

Yhtä kaikki, liki 30 euroa on liikaa ihan missä tahansa runkosarjapelistä.
 
Viestejä
1,440
Juu, näin se on ettei mistään saisi kritisoida tätä kiteeläistä yhteisöä varsinkaan jos kyseessä on JoMa kannattaja...

Joensuun Maila on panostanut ottelutapahtumissa taukokisoihin ja lapsiperheiden viihtymiseen – "Tyhjiä hetkiä ei saa olla" Karjalaisessakin oli juttua tapahtumista keväällä, aika isot erot JoMan ja KiPan välillä...

Jos Kiteelle ajaa Joensuusta käyttämään liput + ruoka ja juomaostokset n. 70 euroa, niin mun mielestä oma korsi on kekoon kannettu. Oli siellä posiakin, se lihapiirakka oli maukas ja kioskitarjonta hyvä.
Kitteeläisten sen sijaan aina kannattaa tulla Boltille peliin, kun ottelurahat ja enempikin tulee säästöä kun samalla reissulla käy Lidlistä ostokset.
 
Viestejä
1,440
Kiteen ottelutapahtuma omien havaintojen mukaan:

+ Raikas ja selekkee kuulutus
+ Kunnarihaastattelut olleet hauska instituutio, vaikka informaatioarvo olisi nolla
+ Musiikin käyttö on osuvaa ja tukee yleisön osallistumista, ulkovuoroissa ei soiteta, mikä on erinomaista
+ Uudet katsomot hyvät

- Tarjoilut aika lailla viime vuosisadan tasolla, näin on kyllä monilla muillakin paikkakunnilla
- Lapsia ei ole paljon huomioitu, tämäkin kyllä enemmän sääntö pesiksessä, jossa myös ottelun mahdollinen pitkä kesto ei houkuttele lapsiperheitä

Yhtä kaikki, liki 30 euroa on liikaa ihan missä tahansa runkosarjapelistä.
Kunnarihaastattelut on kyllä erinomaisen mainio sellainen omannäköinen vain Kiteellä toimiva ohjelmanumero!

Ainutlaatuinen ja ei muille kopioitavissa. Perusrunko hyvin vakiintunut ja sementoitu, mutta aina mahdollisuus että jotain yllättävää pientä tilannekohtaista twistiä ekstrana.
 
Viestejä
423
Täällähän käynnisty hyvä pöhinä :cool: Jatketaan listaa:

+ Kiteellä paremmat makkarat ja asiakaskokemus on kioskilla asioidessa kyllä hyvä.
Makuasiasta ei toinne kiistellä, mutta kyllä Joensuussa tarjoiltava Karelian Lihajalosteen (paikallisuus!!) käyrä on loistava.

Mitä makkaraa lie Kiteellä on?
 
Viestejä
424
Itse lopetin muutama vuosi sitten Kiteellä peleissä käynnin. Aikoinaan kannatin siellä Kipaa, superiin nousun jälkeen omaa joukkuettani Jomaa. En vaan jaksanut enää kuunnella sitä kiteeläisten katsojien kettuilua "omilleni" ja meille vierasjoukkueen kannattajille. Enkä sitä älämölöä, mikä eilenkin fanikameraan kuului. Ottelutapahtuma sinänsä vieraskentällä on minulle ihan sama. Osa kiteeläisistä tuntuu vain käytökseltään ja huutelultaan jääneen viime vuosituhannen pesiksen katsomokulttuuriin. Enpä enää tule, maksoivat liput mitä hyvänsä.
 
Viestejä
685
Kolmisen sivua ”väärin sammutettua tulipaloa”. Toki jokainen tykkää omanlaisestaan tunnelmasta ja ottelutapahtumasta. Lisätietoja voi käydä kysymässä vaikka Vimpelistä missä keskiössä on vain peli ja kaikki muu on sivuseikkaa.
Itse taas karsastan valitusta lipun hinnasta. Mikään maailman voima ei sitä pakota ostamaan. Yhtään kenenkään ja jos muuta euro kaataa elämän sekä budjetin niin helpompaa on laittaa Ruutu päälle ja äänestää jaloillaan. Se on aina varmin sekä nopein tapa.
 
Viestejä
12
Makuasiasta ei toinne kiistellä, mutta kyllä Joensuussa tarjoiltava Karelian Lihajalosteen (paikallisuus!!) käyrä on loistava.

Mitä makkaraa lie Kiteellä on?
Eiköhän tuo Hiillosta ole eli ei mene hampaita nauttiessa.

Paikallinen on hyvä juttu, mutta kannattaa ko. toimittajan Oiva -raportti silmäillä ennen kulutuspäätöstä.
 
Viestejä
685
Itse lopetin muutama vuosi sitten Kiteellä peleissä käynnin. Aikoinaan kannatin siellä Kipaa, superiin nousun jälkeen omaa joukkuettani Jomaa. En vaan jaksanut enää kuunnella sitä kiteeläisten katsojien kettuilua "omilleni" ja meille vierasjoukkueen kannattajille. Enkä sitä älämölöä, mikä eilenkin fanikameraan kuului. Ottelutapahtuma sinänsä vieraskentällä on minulle ihan sama. Osa kiteeläisistä tuntuu vain käytökseltään ja huutelultaan jääneen viime vuosituhannen pesiksen katsomokulttuuriin. Enpä enää tule, maksoivat liput mitä hyvänsä.
Osalle nyt ei vain voi mitään. Joku voisi sanoa kulttuuriksi. Tästäkin voi kysyä vaikka Sotkamosta missä eräs henkilö huutelee ”kolme kylmää kuolemaa” aina kun vierasjoukkoe tulee kentälle, mutta kuulema siellä kyseessä on vain kulttuuri.
 
Viestejä
1,440
Itse lopetin muutama vuosi sitten Kiteellä peleissä käynnin. Aikoinaan kannatin siellä Kipaa, superiin nousun jälkeen omaa joukkuettani Jomaa. En vaan jaksanut enää kuunnella sitä kiteeläisten katsojien kettuilua "omilleni" ja meille vierasjoukkueen kannattajille. Enkä sitä älämölöä, mikä eilenkin fanikameraan kuului. Ottelutapahtuma sinänsä vieraskentällä on minulle ihan sama. Osa kiteeläisistä tuntuu vain käytökseltään ja huutelultaan jääneen viime vuosituhannen pesiksen katsomokulttuuriin. Enpä enää tule, maksoivat liput mitä hyvänsä.
Tässä on varmasti yksi tekijä mikä vaikuttaa derbyjen katsojamääriin Kiteellä. 1% (tai ehkä muutama prosentti) katsojista aiheuttaa käytöksellään sen ettei vierasjoukkueen kannattajat koe tapahtumaa lipun hinnan arvoiseksi. Pahimmillaan jopa kokevat ettei ottelu ole ns turvallinen tila.
Ei tietenkään mitään uhkaavaa tilannetta ole tapahtunut ainakaan tietääkseni, mutta se saattaa riittää että katsojat kokee että se olisi mahdollista.

Jokaisen pesiskulttuuriaktiivin kannattaa miettiä omassa mielessään palveleeko se äänekäs kettuilu ja älämölö loppujen lopuksi omaa seuraa vai ei. Elämme vuotta 2024.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös