Mihin paikalle itse sijoittaisit joukkueen huonoimman ulkopelaajan? Helpotetaan asiaa siten, että teoreemana jokainen yksittäinen pelaaja olisi jokaisella ulkopelipaikalla yhtä hyvä, tai yhtä huono. Eli pelaaja oli heikko koppari tai heikko sieppari, tai toinen pelaaja olisi hyvä polttaja tai hyvä lukkari.
Minulla lukkarin paikalle menisi paras pelaaja, seuraavaksi parhaat olisivat kopparit ja polttajat ja ykkösvahti. Pesävahdit ja sieppari voisivat olla ne heikoimmat ulkopelaajat.
Jos katsoo viime vuoden miesten Superpesiksen eniten yhdeksiköissä pelanneita pelaajia, niin niistä voi poimia jokaisesta joukkueesta omasta mielestään sen huonoimman ulkopelaajan ja tästä voi tehdä jotain johtopäätöksiä.
Tietenkään Superissa ei voi pelata, jos et saa palloja kiinni tai pysty yhtään heittämään - vaikka kädettömiä (=lue loukkaantuneita) koppareita on joskus jouduttu laittamaan kentälle ja jokainen pallo kopparin edessä on ollut juoksu vaikka olisi lähdetty vasta myöhäisestä mailasta.
Kopparien virheet ovat huomattavasti ratkaisevampia kuin etukenttäpelaajien virheet ja heikohkolla koppariparilla ei Superin kärkeen ole asiaa.
@Hope kirjoitti fiksusti tuossa yllä. Jussi Korhosen lähdettyä tämän hetkisten koppareiden taso ei vain riitä verrattuna muihin kärkijoukkueisiin. Jos verrataan Siilinjärveen, niin tilanne on toinen, mutta Kempele itse tavoittelee kaiken järjen mukaan pääsyä neljän parhaan joukkoon ja välieräpaikkaa. Noilla pelaajilla sinne ei vain riitä.
Onko ketään selkeästi parempaa kopparia sitten saatavilla? Eipä oikeastaan. Ns. menneiden aikojen koppareita olisi kyllä, mutta heidän ja nykyisten tasoero on sen verran pieni, että ei kannata varmaan edes harkita.