Että ihan perinteinen tuuletuskeskustelu saatu aikaan kauden päätteeksi...
Omat ennen kautta tehdyt arviot löysin Sijoitukset 2022 ryhmästä (
Sijoitukset 2022) ja peilataan vähän niitä:
- Manse yllätti itseni. Peli oli todella valmista jo toukokuussa eikä tuota JoMa tappiota lukuun ottamatta mitään notkahdusta tullut.
- Pesäkarhut ehkä aavistuksen odotettua heikompi, mutta toisaalta taas oon läpi kauden kuitannut sen hallitsevan mestarin pienoisella säästöliekillä (kuten Manse miehissä) ja pelin kehittämisellä. Eiköhän iso kiima pudotuspeleihin taas löydy.
- Kirittäret oli kysymysmerkki oheistouhujen johdosta ja sitä se esitys kauden mittaankin oli. Todella vaikea arvioitava playoffeihin lähdettäessäkin.
- Lapua ja SMJ tuli niputettua suht tasavahvoiksi ja sieltähän ne toisensa kohtaavatkin. Kuntokäyrät aika eri suuntiin joka tekee sarjasta (paikalliskamppailun lisäksi) ekan kierroksen selkeästi mielenkiintoisimman.
- Feran suhteen täytyy sanoa että optimistisuudelleni oli katetta (joskin haarukkakin oli iso). Yksi viihdyttävimmistä joukkueista. Lyöntivoimainen juoksukarkelojoukkue ja peleissä sattuu ja tapahtuu.
- Tahkolle olin pudotuspelipaikan antanut ja sen ottivatkin, mutta aika vaikean kautta. Nousujohteinen kausi ja peli kehittynyt mutta hakoteillä kokonaisuutena olin Tahkon iskukyvystä.
- JoMalla oli alkuun hakemista, paransivat reippaasti ja ulkopeli toimi, mutta en olis millään voinut heinäkuun puolen välin tienoilla uskoa etteivätkö pääsisi playoffeihin.
- Kempeleen kysymysmerkki pysy koko kauden päällä ja sijoitus pelillisesti oikea.
- Roihuttaret näytti vielä alkukauden puolella potentiaaliselta mutta erikoinen notkahdus ja aika ansaittu sijoitus loppuviimein.
- Nousijoista sikäli oikeassa ettei sieltä heittopusseja tullutkaan superiin, mutta Mailattaret löi ällikällä täysin. Osaa pelata nihkeitä matseja ja huippulukkari tarjoaa aina mahdollisuuden.