Tässä keskustelussa tuntuu unohtuvan myös se, että vaikka katsoja ei tarjous/kampanjalipusta maksa, niin joku muu usein maksaa. Jos S-mafia, OP tai paikallinen kuntosali tarjoaa ilmaisia lippuja omille asiakkailleen, niin todennäköisesti nämä yritykset ovat lipuista jotain maksaneet. Eivät välttämättä täyttä pääsylipun hintaa, mutta aivan varmasti jotain. Aika usein sponsoridiileihin kuuluu nykyään X määrä otteluisännyyksiä, joihin taas kuuluu tavallisesti jonkinlainen lippukampanja.
Ja vaikka pääsylipusta jäisikin jokunen euro saamatta, moni ilmaislipulla peliin tullut tankkaa tauolla itseensä makkaraa tai olutta. Ja mitä enemmän porukkaa on stadionilla, sitä parempi tunnelma ottelussa on, mikä taas sekin kannustaa kummasti ihmisiä tulemaan myös toiste paikalle - vaikka sillä itse hankitulla lipulla. Itse asiassa minäkin kävin lähes 20 vuotta sitten katsomassa ensimmäisen Kirittärien pesäpallo-otteluni ilmaislipulla, joita jaettiin Citymarketissa ilmaiseksi. Sen jälkeen on tullut käytyä lukuisissa peleissä, joista valtaosassa itse maksetulla lipulla.