Supervuoro Verkkolehti »

JymyJussit 2019

Oli kyllä todella heikkotasoinen pesäpallo-ottelu, mutta onneksi kolme pistettä on kuitenkin tuomisina. Kolme ottelua on runkosarjaa jäljellä. Jos Hyvinkäästä tulee kolmen pisteen voitto, mahdollisuuksia on vielä viidenteen sijaan, toki omissa käsissä se ei enää ole. Sitten on vielä Sotkamo kotona ja Raahe vieraissa. Sotkamo on pelannut ailahtelevasti eikä tunnu olevan järin kiinnostunut runkosarjan voitosta, eli mahdollisuuksia pisteisiin on. Viimeisellä kierroksella Raahea vastaan taistellaan todennäköisesti vielä sijoituksista. Jymyjussit on yleensä pelannut Raahea vastaan aika hyvin.

Toki nykyisen kaltaisella pelillä on aika sama, kuka tulee vastaan puolivälierissä. Se on kolme ottelua ja kausi ohi. Huvittavaa, että viime kaudella ongelmat olivat ulkopelissä, mutta nyt tuntuu sisäpeli sakkaavan. Toivotaan, että Myllyniemi tulee takaisin kovassa tikissä.

Eilisessä ottelussa olivat muuten täälläkin parjatut Puputti ja Haukkala joukkueen harvoja onnistujia. Tosin myös kopinnostopalo merkittiin taas Puputin tilastoihin.

Tässä vaiheessa kautta alkaisi myös toivoa jatkossopimusuutisia. Myllyniemeä huhuillaan Manseen. Tällaisilta huhuilta voisi katkaista siivet saman tien julkistamalla jatkosopimus ;)

Olen ymmärtänyt, että aika moni pelaaja on lähtökuopissa. Tätä ajatusta puoltaa sekin, että tässä vaiheessa kautta on ennemmin jo ollut valtaosalle jatkot tehtynä, nyt tiedetään varmasti vain että Jukkis, Lieto ja Puputti jatkaa.

Olen ymmärtänyt, että aika moni pelaaja on lähtökuopissa. Tätä ajatusta puoltaa sekin, että tässä vaiheessa kautta on ennemmin jo ollut valtaosalle jatkot tehtynä, nyt tiedetään varmasti vain että Jukkis, Lieto ja Puputti jatkaa.

Noiden varaan joukkuetta pitääkin alkaa rakentaa. Viita vielä mukaan ja sitten loppujen kanssa aletaan tosissaan miettiä, mitä tehdään. Osa ei pääse muihin superin joukkueisiin eli siinä mielessä ei hätää. Samantasoisia korvaajia löytyy muista joukkueista paljonkin. Kuitenkin tarvittaisiin aika monta luotettavaa pelaajaa lisää. Selkeä ykköskärki, etukenttä uusiksi kokonaan...

Eilisessä pelissä jaksoi taas ihmetyttää, miten superin joukkueessa voi tässä vaiheessa kautta sisäpeli olla noin sekaisin. Laiska kaari, merkkivirheitä, "aivokuolemia", laaduttomia lyöntejä, kopinnostopaloja... Tuhotaan oma sisäpeli täysin eikä vastustajan tarvitse tehdä oikein mitään sen hyväksi. Ulkopeli oli pitkästä aikaa hyvän näköisessä kuosissa, mutta johtuiko se enemmän SiiPen tasosta vai omasta hyvästä pelaamisesta, vaikea sanoa.

Viita on ihan ok etukentällä kun Marjamäki pistettiin kolmosvahdiksi. Sieppari pitäisi varmaan hankkia, kun Korvola on enemmänkin rotaatiopelaaja.

Mikähän kumma siinä on että uutisia sopimuksista ei kuulu. Tahkollakin jo koko joukkueellinen soppareita.

Juu luin luin, mutta kun eihän kolmella pelaajalla oikein saa peliä aikaiseksi.

Jatkoajassa oli muuten hyvää settiä Kannattaa lukea viikonlopun viestit, käsitellään paljon Jusseja.

Pesiskausi 2019

Tässä tilastoa top 4 joukkueita vastaan viimeiseltä kolmelta vuodelta.

JoMa: 2/11
Jymy: 2/11
KPL: 2/8
Veto: 0/9

Karu tilasto ja Veto varsinkin vaikkakin erittäin viihdyttäviä ja jännittäviä, tiukkoja otteluita ollutkin niin tasan 0 voittoa. Viimeisin voitto vuodelta 2014 ja oli Saaresta jossa nousivat uskomattomasti kovasta sillasta voittoon.

Sisäpeli

Niinkuin kerroin joku aika sitten että puputin.liedon.haukkalan ja välillä joskus myllärin jälkeen muut on superin täytemiehiä...sisällä Jukkis täyttää ym. lisäksi superin kriteerit...näin se vaan on.

Eipä viime pelit hyvältä ole näyttäneet. Mutta... Katselin menneitä otteluita. JoMasta 1-2 voitto, KPL:lle niukkoja tappiota. Vimpelin kanssa tasaisia pelejä, ei kylläkään voittoa. Jos saa jakson, mennään superiin, jossa sitten sattumallakin on jo osuutensa. Mutta kun osaaminen ja koko joukkueen peli ei parane syksyä kohden. Joko harjoitellaan lajia väärin, tai yhteishenki sittenkään ei ole hyvä. Piuhola varmaan osaa analysoida pelejä, mutta puuttuuko psykologinen ymmärrys?

Joka tapauksessa nautin joukkueemme peleistä,vaikka ei ole vastannut odotuksia. Edelleen on mahdollisuudet päästä neljän joukkoon. Ja voi olla, että piakkoin tätäkin menestystä muistellaan kaiholla.

Muuten. Jonkun pitäisi luoda fiksun paikallisen tavan kannustaa täällä omaa joukkuetta Ei mitään rummun pärinää jalkapalloilijoiden tapaan, vaan fiksumpaa. Pesäpallo on hieno laji, siitä varmaan olemme samaa mieltä.

Muuten. Jonkun pitäisi luoda fiksun paikallisen tavan kannustaa täällä omaa joukkuetta Ei mitään rummun pärinää jalkapalloilijoiden tapaan, vaan fiksumpaa. Pesäpallo on hieno laji, siitä varmaan olemme samaa mieltä

Ainakin voisi aloittaa siitä, että lopettaa sen musiikin luukuttamisen jokaiseen mahdolliseen väliin niin, että peittyy se vähäkin kannustus

Eipä viime pelit hyvältä ole näyttäneet. Mutta... Katselin menneitä otteluita. JoMasta 1-2 voitto, KPL:lle niukkoja tappiota. Vimpelin kanssa tasaisia pelejä, ei kylläkään voittoa. Jos saa jakson, mennään superiin, jossa sitten sattumallakin on jo osuutensa. Mutta kun osaaminen ja koko joukkueen peli ei parane syksyä kohden. Joko harjoitellaan väärin, tai yhteishenki sittenkään ei ole hyvä. Piuhola varmaan osaa analysoida pelejä, mutta puuttuuko psykologinen ymmärrys? Ei voi olla kuin opettaja, joka käskyttää.
Joka tapauksessa nautin joukkueemme peleistä,vaikka ei ole vastannut odotuksia. Edelleen on mahdollisuudet. Ja voi olla, että piakkoin tätäkin menestystä muistellaan kaiholla.
Muuten. Jonkun pitäisi luoda fiksun paikallisen tavan kannustaa täällä omaa joukkuetta Ei mitään rummun pärinää jalkapalloilijoiden tapaan, vaan fiksumpaa. Minusta ei ole siihen, mutta joku....Rakkaudesta lajiin.

Ainakin voisi aloittaa siitä, että lopettaa sen musiikin luukuttamisen jokaiseen mahdolliseen väliin niin, että peittyy se vähäkin kannustus
Juuri näin. Itse käyn paikan päällä seuraamassa pääasiassa naisten pelejä ja sama ongelma sielläkin. Musiikki huutaa niin kovin, ettei edes omia vähäisiä ajatuksia kuule. Vieruskaverin kanssa on turha yrittää keskustella. En oikein ymmärrä, ketä tämä palvelee.

Juuri näin. Itse käyn paikan päällä seuraamassa pääasiassa naisten pelejä ja sama ongelma sielläkin. Musiikki huutaa niin kovin, ettei edes omia vähäisiä ajatuksia kuule. Vieruskaverin kanssa on turha yrittää keskustella. En oikein ymmärrä, ketä tämä palvelee.

Eikö ole mitään tahoa jolle voisi laittaa palautetta asiasta. Muistan kun tämä kenttäkuuluttajakin yrittii viestiä kuuluttamoon jotain olikohan se nyt vaihtoja mutta kun musiikki tuuttasi niin lujaa että ei saanut asiaansa sanottua :whistle:

Liian kovaääninen musiikki on yleinen ongelma urheilutapahtumissa. Hartwall-areenalla ja yleensäkin lätkässä on aivan sietämätön mökä. Korvatulpat on tarpeen, jos rakastaa kuuloaaan. Jo pelkästään kuulutukset ovat aivan liian kovaäänisiä. Sama ongelma hieman lievempänä koskee myös esim. Katajan korismatseja ja muutenkin koripalloa.

Jomalle täytyy antaa tässä pisteet. Mehtimäellä on loistava äänentoisto eikä volyymi ole liiallinen.

On todella ikävää, jos pesis alkaa ottaa mallia näistä mökälajeista. Luulen, että musiikkimöly mieluummin karkottaa kuin tuo katsojia. Seinäjoen katsojaluvut taitavatkin olla olla laskussa. Siihen voi vaikuttaa tietenkin myös syyt.

Tänä kesänä olen käynyt sekä Joensuussa että Seinäjoella katsomassa pelejä, ja kyllä musiikin volyymi oli huomattavasti kovempi Mehtimäellä. Kaverini joutui vaihtamaan vanhaan kolmospuolen katsomoon, kun ei kestänyt kuunnella. Seinäjoella tilanne ei ole yhtä paha luultavasti katsomon muodon vuoksi. Joensuussa uusi pääkatsomo on aika umpinainen eikä ääni pääse ulos.

Tänä kesänä olen käynyt sekä Joensuussa että Seinäjoella katsomassa pelejä, ja kyllä musiikin volyymi oli huomattavasti kovempi Mehtimäellä. Kaverini joutui vaihtamaan vanhaan kolmospuolen katsomoon, kun ei kestänyt kuunnella. Seinäjoella tilanne ei ole yhtä paha luultavasti katsomon muodon vuoksi. Joensuussa uusi pääkatsomo on aika umpinainen eikä ääni pääse ulos.

Itse olen istunut Joensuun pääkatsomossa eri kohdissa kymmeniä kertoja enkä ole siellä musiikkimölystä kärsinyt eikä siitä muutkaan kaverini ole valittaneet. Itse olen aika herkkä kovaääniselle musiikille ja olen kärsinyt siitä monessa muussa urheilutapahtumassa. Missähän kohtaa katsomoa olet Joensuussa istunut ja kuinka usein?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.