Kouvolan Sanomien jutttu aikoinaan ei tainnut luvata paljon muuta, kuin sen katoksen, mutta ehdottoman hyvä sekin. Joensuun kaltainen uudistus sitten, kun Kouvolan talous on kunnossa, eli... tai jos löytyis rahoitus jotain muuta kautta.
Toivottavasti ei tule koskaan samanlaista kuin Joensuussa, kaunis ehkä , muttei ainakaan katsojaystävällinen.
Itse useasti Joensuun katsomassa istuneena en keksi katetusta katsomosta muuta negatiivista kuin tukipylväät, jotka aiheuttavat joillakin yläosan paikoilla kapeita katveita sekä ilmansuunta, jonka vuoksi osaa katsomosta ilta-aurinko häikäisee ja on helteellä myös melkoisen kuuma. Kokonaisuutena stadion on kuitenkin upea ja tarjoaa hienot olosuhteet seurata pesäpalloa myös sateella.
Joensuussa ylimmät rivit ovat ainakin liian kaukana,
Miten ihmeessä liian kaukana? Istuin ylimmällä rivillä Itä-Länsi pelissä ja näkyvyys oli aivan mahtava joka puolelle kenttää.
Paikallislehdessä taisi paikallinen urheilutoimittaja kritisoida nimenomaan katsomon katteita tukevia palkkeja. Itse olen istunut myös yläriveillä ja näkyvyydessä ei valittamista.
Päinvastoin moni on sanonut, että ylhäältä hahmottaa kentän hyvin. Google arvosteluissa Kerubin ka on 4,5/5 eli erinomainen perustuen 85 arvosteluun.
Minusta Kerubin pilarit peittävät monelta paikalta osan kenttää. Samoin portaiden kaiteet häiritsevät katsomista ainakin sivummalla.
Aika vahvaa liiottelua. Tässä yritetään nyt oikein tikulla tonkia huonoja puolia Suomen parhaasta pesäpallostadionista. Kuten aikaisemmin totesin, jos tulevat stadionit Kouvolassa ja muualla onnistuvat yhtä hyvin kuin Kerubi, niin ylpeitä voitte olla.
Supervuoro.comissa kävijät varmaan suurelta osalta kurkkivat ainakin itseään kiinnostavien sarjojen langat, mutta en voinut vastustaa kiusausta! saattoi jäädä jopa osa kommenteista pois (ja ovat osittain lyhennettyjä), mutta kaikki nämä ovat syntyneet Koplan palstalle, tietty osittain JoMan kannattajien myötä.
Aikoinaan itse kirjoitin jo aiemmin (jonnekin), että Joensuun Kerubi Stadion on hyvä prototyyppi/malli uusille pesisareenoille, yleisön palvelupisteitä, videotaulua, nimeä ja ehkä rahoitustakin myöten.
Samaa mieltä olen edelleen. Kouvolaan on tulossa ilmeisesti pienehkö, mutta tarpeellinen parannus, eli katosta setään pukkaa kotipesän taakse, isompaa uudistusta voi joutua odottamaan, mutta toivottavasti tuo homma onnistuu hyvin.
Itselläni ei ole tietenkään isosti kokemusta Kerubista, esim. kesäauringon kuumuudesta ja mahdollisista pylväiden näköesteistä. Sen ainoan kerran kun siellä finaaliottelua kävin katsomassa, osui itselle todella hyvä paikka (vipin vierestä, pylväiden tasalta), enkä voinut muuta kuin tyytyväisenä katsella stadionia, peliä nyt ei niinkään tyytyväisenä...
Silmiin osui myös urheilukentän katsomorakennelma, jonka sama arkkitehti on kuulemma suunnitellut, tai siis jatkanut suunnitteluaan ja luonut mukavaa yhdennäköisyyttä Mehtimmäen alueelle.
Mutta siis jos jollakulla kommentoitavaa stadionin hyvistä ja huonoista puolista, niin antakaa tulla tänne. Eihän tässä pimeässä kesäajassa uusisa puheenaiheita kovin paljon tule (ennen kuin...)