Vs: IPV 2016
Uutisvuoksen paperiversiota ei minulle tule, joten en tiedä, mitä siellä on sanottu, mutta tuo nettiuutisen versio kuulostaa juuri tältä kuulumisten kyselyltä. Ja tuo pitkään neuvotteleminen luultavasti tarkoittaa sitä, että yhteys on otettu heti, kun tieto Laakson lähdöstä on seurajohdon korviin kantautunut - eli hyvin varhaisessa vaiheessa kautta. Tuossa vaiheessa Toni ymmärrettävästi pitänyt kaikki portit auki, ja tämän vuoksi varmasti neuvotteluista onkin muodotuneet "pitkät ja useakertaiset". Mutta ymmärtääkseni Laakso on jo pitkään ollut ns. Koplan mies, joten ei tuo varmasti resursseja ole syönyt hirveästi tältä kauden jälkeiseltä neuvotteluajalta.
Ja markkinoiden tilanne odotetusti on melko odottava. Kaksi aivan uutta Superpesis-seuraa sekä Seinäjoen tilanne luovat suuria kysymysmerkkejä tämän syksyn pelaajamarkkinoille. Varmasti kaikki pelaajat pitävät nyt vaihtoehtonsa avoimina ja odottelevat vyyhdin aukeamista ja purkautumista. Ymmärrettävästi Ykköspesis-seurat joutuvat tässä tilanteessa odottelemaan hieman pitemmälle syksyyn. Pelaajasopimuksethan päättyvät pääosin syyskuun loppuun, joten syys-lokakuun taitteessa varmasti alkaa ensimmäisiä siirtoja tippumaan Superpesiksessä, joka omalta osaltaan aukaisee pelin ja saa pelaajatkin reagoimaan tilanteeseen. Eiköhän loka-marraskuun taitteessa ala sitten jo tippumaan ensimmäisiä merkittäviä Ykköspesis-siirtoja.
Manse toki on sitten aivan oma lukunsa tietyistä syistä johtuen. Veikkaisinpa, että Mansessa tuo ilmoitettu pelaajajulkistusten ajankohdan pitkittyminen johtuu Superpesis-mahdollisuudesta. Itse en henkilökohtaisesti usko, että mikään (edes Seinäjoki) Superpesis-paikasta luopuu tai pakotetaan luopumaan. Mutta ymmärtääkseni Superpesiksestä on Manseen otettu yhteys, ja tiedusteltu valmiutta Superpesis-paikan vastaanottamiseen, mikäli ikäviä luopumisia tai tiputtamisia tapahtuu. Tämä on varmasti Mansenkin osalta sitten aiheuttanut pientä epävarmuutta pelaajasopimusten suhteen, josta sopimusilmoitusten pitkittyminen johtuu. Ja ymmärrettävästi Mansehan ei tätä asiaa voi itse paljastaa, mikä antaa kuvan siitä, että takapakkia olisi tapahtunut pelaajasopimuksia tehdessä.