Olkoon vaikka kuin hyvä B-juniori, Superiin hyppääminen hyvällä tasolla on tuhottoman ison loikan päässä. Ei mahdottomuus, mutta onhan nämä aapokomulaiset täysin ainutlaatuisia, kun pystyvät täydestä tuntemattomuudesta finaalilukkariksi yön yli tulemaan. Tällaisia taikatemppuja on ihan turha odottaa tapahtuvaksi vuosi vuodelta. En tiedä Surakan sopimustilannetta, mutta JOS hän nyt sattuisi olemaan Tahkon miestenkin valinta, siinä mentäisiin 2-3 vuotta ajassa taakse, kun Huusko oli melko lailla tuntemattomuus Superissa myös. Sitten me taas parin vuoden päästä keskusteltaisiin siitä, että onko potentiaalia lukkaroida meidät mitaleille, vai aletaanko katsoa uutta lukkaria jostain.
Sen takia Surakka tai Alanen eivät nyt ehkä ole sitä mitä haetaan, ellei tähtäintä siirretä taas muutamalla vuodella. Kerrankin meillä on sentään käsillä syksy, jolloin lukkareita ei tarvitse tyhjästä taikoa, vaan niitä on ilman sopimusta poikkeuksellisen monta, josta valita.
Mä olen
@Maksava katsoja kanssa ihan samaa mieltä, että valmennuksellisesti olisi ollut tarve pitää Rantasesta kiinni. Olisi ollut mielenkiintoista tietää, mihin hän olisi Huuskoa saanut piiskattua. Menneelle kaudellehan Tahko otti, ainakin papereiden mukaan, käyttöön Olli Hartikaisen. En ihan tarkkaan tiedä, mikä hänen toimenkuvansa Tahkossa oli, tai näkikö kukaan häntä Pihkalassa edes? Minä en nähnyt. Ja jos hän siellä oli ja hänet oli tarkoitettu lukkarin avuksi, niin ei se nyt varsinaisesti otteissa näkynyt lautasella.
Siksipä se on vaikea uskoa, että Tahkossa voisi pärjätä lautasella omaamatta yhtään aiempaa Superin kokemusta.