Supervuoro Verkkolehti »

Hutunkeittäjät-podcast

Kova tarve on kolmikolla aina Mansesta eniten puhua.

Eikä siinä, analyysit olivat ihan sellaisia, mistä olen itse lähes täysin samaa mieltä.

Mutta hieman ihmetyttää, että Mansen naisten 12. pelaajan nimestä täytyy puhua viisi minuuttia erittäin kriittisesti. Mitätön yksityiskohta.

Roihusta vastaavasti puoli sanaa ja Virkiän potkuista yksimielisesti pelkkää hurrausta ja kehuja. Ei sanallakaan mainita niitä syitä potkuihin, mistä täälläkin on paljon puhuttu.

Miehissä kukaan muu kuin Manse ei ole epäonnistunut. Kun Eronen vienosti yritti tuoda JymyJusseja esille, turvat kiinni välittömästi.

Kaikkia seuroja toivoisi käsiteltävän samoista lähtökohdista.

Edit. Ja Kivipelto oli loistava backup, Peltokangas "eikö löydy yhtään ketään muuta kuin eläkkeeltä".

Kova tarve on kolmikolla aina Mansesta eniten puhua.

Eikä siinä, analyysit olivat ihan sellaisia, mistä olen itse lähes täysin samaa mieltä.

Mutta hieman ihmetyttää, että Mansen naisten 12. pelaajan nimestä täytyy puhua viisi minuuttia erittäin kriittisesti. Mitätön yksityiskohta.

Roihusta vastaavasti puoli sanaa ja Virkiän potkuista yksimielisesti pelkkää hurrausta ja kehuja. Ei sanallakaan mainita niitä syitä potkuihin, mistä täälläkin on paljon puhuttu.

Miehissä kukaan muu kuin Manse ei ole epäonnistunut. Kun Eronen vienosti yritti tuoda JymyJusseja esille, turvat kiinni välittömästi.

Kaikkia seuroja toivoisi käsiteltävän samoista lähtökohdista.

Edit. Ja Kivipelto oli loistava backup, Peltokangas "eikö löydy yhtään ketään muuta kuin eläkkeeltä".
Ite en oo tuota jaksoa vielä kerennyt kuuntelemaan, mutta ainakin Tokkari on sellainen ettei uskalla JymyJusseista sanoa mitään negatiivista.

Erosen negatiivisuuden takia ja se että skippasivat case Rytkösen kokonaan, niin en edes kuuntele enää koko podcastia. Mansehan on jatkuvasti Erosen hampaissa.
Mitenkä tuota Rytkösen tapausta olisi pitäny mielestäsi käsitellä ? Kun kyseessä on epäily eikä ole mittään tuomiota olemassa, niin mitä olisivat voineet podcastissa sanoa ilman että olisivat asettaneet ittensä asemaan jossa tuomitsevat ihmisen epäilystä?

Noh. Heti avausjaksossa yksi ex-tuomari laitettiin pää pölkylle ja kerrottiin kuinka on junailtu parhaat tuomarit pois finaaleista, jotta omat ennätykset säilyvät. Mansen ja Kohosen sopimusriitaan on otettu kantaa, ja Eronen varsinkin tuntui "tietävän" kaiken Matti Helimosta. Larikan potkuista osattiin kertoa, mitä on tapahtunut.

Aika paljonkin olisi voinut sanoa, siis. Aika paljon on monessa muussakin mediassa kyetty sanomaan - ilman että on jotain tuomioita jaettu.

Itselle henkilökohtaisesti ikävät aiheet voidaan vaieta kuoliaaksi / olla kuin strutsi. Ja toisista voidaan sitten keulia kyllä.

En tiedä onko uskalluksesta kiinni, mutta ei se ole helppoa alkaa kritisoimaan seuraa josta tyyliin tuntee kaikki jymyjusseista jussittariin. Nii ei varmaan halua sanoa mitään sillon.

Mansea kohtaa varmaa koituu arvostelua mitä on julkisuudessa ollut, ja siihen on aika helppo tarttua, ja näköjään ovat siinä onnistuneet ku näköjään herättää vastakkaisia mielipiteitä, ja sehän on se tarkoitus herättää mielipiteitä ja keskustelua.

Rytkösen tapaukseen ei varmasti uskalleta ottaa kantaa, kun tutkinta on vielä kesken. Eikä haluta syyttä suotta painamaan toista alas ja syytellä toista, kun asia on vielä kesken. Helposti tuollaisista leimakirves iskee ja rikosilmoitus, kun kyse on kuitenkin aika vakavasta asiasta. Ehkä sitten kun tutkinta on valmis. Ja kaikki on tutkittu mitä tutkittavissa.

Rytkösen tapaukseen ei varmasti uskalleta ottaa kantaa, kun tutkinta on vielä kesken. Eikä haluta syyttä suotta painamaan toista alas ja syytellä toista, kun asia on vielä kesken. Helposti tuollaisista leimakirves iskee ja rikosilmoitus, kun kyse on kuitenkin aika vakavasta asiasta. Ehkä sitten kun tutkinta on valmis. Ja kaikki on tutkittu mitä tutkittavissa.
Miksi olisi pitänyt alkaa "syyttä suotta painamaan toista alas ja syytellä toista"? Niin kuin se olisi ainoa vaihtoehto puhua asiasta. En ymmärrä. Puhumattakaan että ei voisi puhua muuten kuin rikollisesti. Käsittämätöntä.

Mansen ja Kohosen oikeusjuttu on enemmän kuin kesken. Ei estänyt puhumasta. Ja aivan ilmiselvä kunnianloukkaus oltiin avausjaksossa valmiita julkaisemaan, ei painanut paljon silloin mieltä. Huonoja selityksiä.

Miksi olisi pitänyt alkaa "syyttä suotta painamaan toista alas ja syytellä toista"? Niin kuin se olisi ainoa vaihtoehto puhua asiasta. En ymmärrä. Puhumattakaan että ei voisi puhua muuten kuin rikollisesti. Käsittämätöntä.

Mansen ja Kohosen oikeusjuttu on enemmän kuin kesken. Ei estänyt puhumasta. Ja aivan ilmiselvä kunnianloukkaus oltiin avausjaksossa valmiita julkaisemaan, ei painanut paljon silloin mieltä. Huonoja selityksiä.
No mikä se olisi vaihtoehto puhua asiallisesti asiasta, kuin rikollisella tavalla. Miten itse olisit hoitanut sen asiallisella tavalla.

Ilmiselvä kunnianloukkaus? Salli mun nauraa.

Tuollaiseen en ole kuullut keneltäkään yhtään perustelua, vaikka kaikkea on tullut kuultua.

Kertoa mitä on tapahtunut, mitä JoMa on tehnyt ja sanonut, mitä asiassa tapahtuu. Keskustella onko pesäpallossa laajemmin häirinnän kanssa ongelmia. Miettiä voiko Rytkönen vielä palata JoMaan missään skenaariossa. Noin esimerkiksi.

Kertoa mitä on tapahtunut, mitä JoMa on tehnyt ja sanonut, mitä asiassa tapahtuu. Keskustella onko pesäpallossa laajemmin häirinnän kanssa ongelmia. Miettiä voiko Rytkönen vielä palata JoMaan missään skenaariossa. Noin esimerkiksi.
just näin. Nyt on pää niin syvällä pensaassa tämän asian kohdalla ettei edes takamus näy.

Vähän ristiriitaiset tunnelmat podcastista tähän mennessä. Kaikki jaksot on tullut kuunneltua ja arvostan suuresti tekijöiden intohimoa ja lajitietämystä. Ja ylipäänsä sitä että joku taho tuottaa pesispuhetta kerran viikossa.

Ongelmana kuitenkin on, että liian usein puheissa mennään fanittamisen puolelle ja aiheita ei malteta käsitellä kriittisesti ja puolueettomasti.

Oman kokemuksen mukaan paras asetelma on se, että puhetta juontaa ja johtaa henkilö, joka ei tiedä (tai ainakin esittää että ei tiedä) aiheesta kaikkea ja uskaltaa laittaa itsensä peliin kyseenalaistamalla asiantuntijoiden puheita ja mielipiteitä. Se ei valitettavasti nykyisellään toteudu. Erosen pitäisi malttaa haastaa Tokkaria ja Österlundia vähän enemmän.

Mutta kuitenkin, hyvä podcast joka tapauksessa!

Mun mielestä on kohtuuton vaatimus että kaikkia asioita ja joukkueita pitäisi käsitellä tasapuolisesti ja ”objektiivisesti”. Tämä on podcast, ei puoli yhdeksän uutiset. Eronen ja Österlund vetävät hyvin, ja kyllä se Tokkari siinä mukavasti tasapainottaa vaikka yleisesti ottaen on aivan liian diplomaattinen. Särmää pitää olla ja sitä on nyt riittävästi.

Kysyn vielä että montako minuuttia järkevää keskustelua saatte itse aikaan jostain Rytkösen casesta, jossa tutkitaan vakavia syytöksiä joiden tarkasta sisällöstä ja uhreista ei tiedetä juuri mitään. Siitä saa sanasen sanottua mitä Ryden poisssolo vaikuttaa Joman peliin. Ja yleiset kauhistelut päälle.

Koden ja Mansen case on aivan toista laatua, siinä on kaksi tunnistettua osapuolta ja syytökset selvillä. Plus että pesti tuntui kovin riskipitoiselta jo etukäteen.

Mun mielestä on kohtuuton vaatimus että kaikkia asioita ja joukkueita pitäisi käsitellä tasapuolisesti ja ”objektiivisesti”. Tämä on podcast, ei puoli yhdeksän uutiset. Eronen ja Österlund vetävät hyvin, ja kyllä se Tokkari siinä mukavasti tasapainottaa vaikka yleisesti ottaen on aivan liian diplomaattinen. Särmää pitää olla ja sitä on nyt riittävästi.

Kysyn vielä että montako minuuttia järkevää keskustelua saatte itse aikaan jostain Rytkösen casesta, jossa tutkitaan vakavia syytöksiä joiden tarkasta sisällöstä ja uhreista ei tiedetä juuri mitään. Siitä saa sanasen sanottua mitä Ryden poisssolo vaikuttaa Joman peliin. Ja yleiset kauhistelut päälle.

Koden ja Mansen case on aivan toista laatua, siinä on kaksi tunnistettua osapuolta ja syytökset selvillä. Plus että pesti tuntui kovin riskipitoiselta jo etukäteen.
Olen kyllä ittekkin tykännyt. Eronen on myös parhaimmillaan kun haastattelee jotakin, esimerkiksi Kuosmas-jakso oli todella hyvä!

Erittäin hyvä että on ammattimainen podcasti pesiksestä ja vieläpä säännöllisesti julkastava sellanen. Pisteet herroille.

Mun mielestä on kohtuuton vaatimus että kaikkia asioita ja joukkueita pitäisi käsitellä tasapuolisesti ja ”objektiivisesti”. Tämä on podcast, ei puoli yhdeksän uutiset.

Kysyn vielä että montako minuuttia järkevää keskustelua saatte itse aikaan jostain Rytkösen casesta, jossa tutkitaan vakavia syytöksiä joiden tarkasta sisällöstä ja uhreista ei tiedetä juuri mitään.
En usko, että ihan sitä arvilindiä tässä nyt kukaan on vaatinut. Ja kun kukaan ei edes tätä Rytköstä nostanut varsinaisesti esille, vaan kyse oli isommasta linjasta.

Jos kerran Mansen naisten joukkueen #12:sta saa puhuttua ISONA asiana viisi minuuttia, ei taida olla tälle kolmikolle ongelma, etteivät keksisi mitään sanottavaa.

Se vaan nyt on aika läpinäkyvää, että jotkut seurat ja aiheet väistetään liki paniikissa, jotta ei vaan kavereita suututeta. Ja sitten toisia ei ole mitään ongelmia vetää kölin ali, oli mitään tietoa tai faktoja eli ei.

En tosiaan ottanut kantaa Rytkösen tapaukseen, jota onneksi ei ole Hutunkeittäjissä puitu, vaan ihan yleisesti koko podcastiin.

Tietotaitoa on kaikilla kolmella valtavasti ja ulosanti erinomaisella tasolla mutta kaipaisin keskustelua, ei se yksinkertaisesti voi olla niin että ovat kaikesta samaa mieltä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.