Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) Naiset 2024

Viestejä
622
Oli vaivana tehottomuus 0/3
Taitaa olla muutakin syytä. Eikä niitä kolmostilanteitakaan ollut kuin kaikkiaan 8 eli sama kuin Pöytiksellä.
Mira Heikkilä, 16 v, kantoi HP:tä reppuselässä lyöden juoksun molemmilla yrityksillään. Uskon että Haminan toinen kotiuttajajokeri Nea Forsellkin olisi iskenyt edes yhden tikin, jos olisi saanut kokeilla useammin kuin vain kerran (0/1). Jossittelu on tietysti jonninjoutavaa puuhaa, mutta olisi mielellään katsonut HP:n kokoonpanossa Pöytyällä myös kylmähermoista Nella Sarnikorpea. No ykköspesiksessä näitä nuoria ja monia muitakin lupauksia näkee sitten vastuuta kantamassa ensi kesänä.
 
Viestejä
439
Naiset putosivat, miehet karsii. Mielenkiintoista kun alkaa ulostuloja tulemaan, että kuka ottaa vastuun? Tällä kaudella pelinjohtoa ei vaihdettu kummassakaan joten liekkö vika ollut muualla?
 
Viestejä
49
Vaikea on Hovin lähetä potkuja antamaan hallituksen suuntaan (J-P Toikka), joten tässä kohtaa voi vain Toikka katsoa peiliin ja syyttää itseään tästä epäonnistuneesta kaudesta.
En ymmärrä miten seuran sisällä sekä näillä palatoilla on puhuttu HPn kehittyvistä ja loistavista junnuista ja sitten kun loukkaantumisten tullen olisi näytönpaikkaa annettavana näille junnuille, nii lähdetään etsimään markkinoilta ”taitavia” pelaajia. Kyllä iso huti tuli esimerkiksi Kuoppalan kohdalla, ei hänestä apuja ollut. Miten olisikaan kausi mennyt kun seurassa olisi pysynyt J. Juntunen, Surakka ja Vainionperä. Loukkaantumisten kohdalla itse olisin peluuttanut Utriaista Värrin tilalla, Hovia Rytterin tilalla, Vainionperä olisi 3P ja Juntuset takana. Liusvaara turha hankinta ja Lappalainen olisi etenijäjokerina.

Oli kyllä surkeaa toimintaa seuralta kun annettiin sarjapaikan valua näin läpi sormien.
 
Viestejä
273
Vaikea on Hovin lähetä potkuja antamaan hallituksen suuntaan (J-P Toikka), joten tässä kohtaa voi vain Toikka katsoa peiliin ja syyttää itseään tästä epäonnistuneesta kaudesta.
En ymmärrä miten seuran sisällä sekä näillä palatoilla on puhuttu HPn kehittyvistä ja loistavista junnuista ja sitten kun loukkaantumisten tullen olisi näytönpaikkaa annettavana näille junnuille, nii lähdetään etsimään markkinoilta ”taitavia” pelaajia. Kyllä iso huti tuli esimerkiksi Kuoppalan kohdalla, ei hänestä apuja ollut. Miten olisikaan kausi mennyt kun seurassa olisi pysynyt J. Juntunen, Surakka ja Vainionperä. Loukkaantumisten kohdalla itse olisin peluuttanut Utriaista Värrin tilalla, Hovia Rytterin tilalla, Vainionperä olisi 3P ja Juntuset takana. Liusvaara turha hankinta ja Lappalainen olisi etenijäjokerina.

Oli kyllä surkeaa toimintaa seuralta kun annettiin sarjapaikan valua näin läpi sormien.
Ei kyllä nuo Puhtiin siirtyneet sielläkään loistaneet. Hovi loukkaantui myös. Juntunen ei pelannut edes Ykköspesiksessä kopparina. Liusvaara pelasi todella hyvin takana etenkin alkukaudesta, monta tärkeää paloa kotiin. Selkeästi kovakätisempi kuin Juntunen ja toi myös jalkoja joukkueeseen. Kuoppala oli huti, mutta kuka sitä olisi etukäteen tiennyt?
 
Viestejä
250
Niiden otteluiden perusteella, jotka satuin Haminalta näkemään, jäivät mieleen Liusvaara, Heikkilä, Tuutti ja Lappalainen. Näille olisi varmasti paikkoja tarjolla myös Superpesiksessä. Haminassa on pelaajien suhteen lupaavat tulevaisuudennäkymät. Rohkeasti vain nuoria mukaan ykköspesikseen kehittymään ja käynti alempana saattaa jäädä vain välivuodeksi.
 
Viestejä
513
Niiden otteluiden perusteella, jotka satuin Haminalta näkemään, jäivät mieleen Liusvaara, Heikkilä, Tuutti ja Lappalainen. Näille olisi varmasti paikkoja tarjolla myös Superpesiksessä. Haminassa on pelaajien suhteen lupaavat tulevaisuudennäkymät. Rohkeasti vain nuoria mukaan ykköspesikseen kehittymään ja käynti alempana saattaa jäädä vain välivuodeksi.
Koska HP:n neitosia ei ole vielä siiretty divarin puolelle, täytyy kirjoittaa tänne. En ole muualla asumisen vuoksi päässyt tänä kesänä oikein tsekkailemaan Haminan pelejä b-tyttöjen superpesiksessä. Parhaillaan näyttää olevan Oulussa menossa sarjan toinen puolivälierä Lippo-HP. Numerot HP:lle toisen sisävuoron ollessa käynnissä 0-9. HP:n lyöntijärjestys: !. Oleander 2. Tuutti 3. Heikkilä 4. Utriainen 5. Sarnikorpi 6. Holmi 7. Hovi 8. Tikka. Onkohan tässä kuinka pitkälle myös ensi kauden edustusjoukkueen kattaus? Veikkaan että aika pitkälle. Toisena pelinjohtajana ja ykkösluotsi Marko Hovin apuna mielenkiintoinen nimi, HP:n kapteenina superpesisjoukkuessa ollut Linda Kemppainen. Ei ole ainakaan vielä pakannut kamojaan Haminassa.
 
Viestejä
690
Koska HP:n neitosia ei ole vielä siiretty divarin puolelle, täytyy kirjoittaa tänne. En ole muualla asumisen vuoksi päässyt tänä kesänä oikein tsekkailemaan Haminan pelejä b-tyttöjen superpesiksessä. Parhaillaan näyttää olevan Oulussa menossa sarjan toinen puolivälierä Lippo-HP. Numerot HP:lle toisen sisävuoron ollessa käynnissä 0-9. HP:n lyöntijärjestys: !. Oleander 2. Tuutti 3. Heikkilä 4. Utriainen 5. Sarnikorpi 6. Holmi 7. Hovi 8. Tikka. Onkohan tässä kuinka pitkälle myös ensi kauden edustusjoukkueen kattaus? Veikkaan että aika pitkälle. Toisena pelinjohtajana ja ykkösluotsi Marko Hovin apuna mielenkiintoinen nimi, HP:n kapteenina superpesisjoukkuessa ollut Linda Kemppainen. Ei ole ainakaan vielä pakannut kamojaan Haminassa.
Sait innostettua tuosta B-likkaan pelistä, jossa siis näitä superinkin pelaajia oli mukana, kattoon tilastot. Huvitti, ettei Inka Hoville riittänyt sisällä kärkkärit 14/14, viisi lyötyä ja yksi tuotu palkintoon asti. Kun tietää omalla näkemällä kesältä hänen ulkopelitaitonsa lukkarina, ei sieltäkään miinusta kertyne. Toki hyvin näyttävät palkitutkin sisällä onnistuneen.
 
Viestejä
622
Sait innostettua tuosta B-likkaan pelistä, jossa siis näitä superinkin pelaajia oli mukana, kattoon tilastot. Huvitti, ettei Inka Hoville riittänyt sisällä kärkkärit 14/14, viisi lyötyä ja yksi tuotu palkintoon asti. Kun tietää omalla näkemällä kesältä hänen ulkopelitaitonsa lukkarina, ei sieltäkään miinusta kertyne. Toki hyvin näyttävät palkitutkin sisällä onnistuneen.
Tuo on hyvä huomio. Inkan sisäpelitilastot olivat Oulussa jäätävän hyvät ja varmasti ei taso laske lukkarinakaan. Arvelisin että kentän paras pelaaja, vaikka palkintoa tullutkaan.
 
Viestejä
439
Viestejä
513
Ja sieltä klassisesti loukkaantumisten taakse. Hyviä korvaavia pelaajia tuli myös tilalle. Karjanlahti oli myös iso parannus Rytteriin (terveeseen).
Karjanlahti oli erinomainen ja Matikkakin tuurasi laadukkaasti Rytteriä. Mutta niitä Värrin (eikä Lähdemäen) jalkoja varsin hidas HP ei onnistunut korvaamaan, vaikka Lappalainen olikin parhaimmillaan kohtuullinen ja joitakin ansioita oli kesken kesän häippäisseellä J. Juntusellakin. Lisäksi eräiden pelaajien juoksu muuttui yhden talvikauden aikana merkillisellä tavalla jähmeämmäksi. Vauhtimurheet kruunasi nopean Surakan häipyminen suuttuneena rivistä. Muitakin syitä tason putoamiselle viime kaudesta toki löytyy.
 
Viestejä
12,959
Mun mielestä oleellisin lause tuolla jutussa oli seuran puheenjohtajan suulla.

Uskon ja luotan, että tulemme lähivuosien aikana pelaamaan naisten puolella taas Superpesistä. Naisten ja miesten joukkue ovat meille yhtä tärkeät. Kumpaankin joukkueeseen on panostettu niin paljon kuin on pystytty. Seurassa on tehty strateginen päätös, että kumpaakaan joukkuetta ei priorisoida toisen edelle. Jos joukkue on tarpeeksi hyvä, niin kumpikin saa pelata superissa. Meidän tehtävä toimistolla on löytää sille rahoitus.
 
Viestejä
4,735
Mun mielestä oleellisin lause tuolla jutussa oli seuran puheenjohtajan suulla.

Uskon ja luotan, että tulemme lähivuosien aikana pelaamaan naisten puolella taas Superpesistä. Naisten ja miesten joukkue ovat meille yhtä tärkeät. Kumpaankin joukkueeseen on panostettu niin paljon kuin on pystytty. Seurassa on tehty strateginen päätös, että kumpaakaan joukkuetta ei priorisoida toisen edelle. Jos joukkue on tarpeeksi hyvä, niin kumpikin saa pelata superissa. Meidän tehtävä toimistolla on löytää sille rahoitus.

Vähän tylsästi sanottu mutta strategian lopputulos näkyy.

Ehkä näin ei seuran sisällä (toivottavasti) ajatella mutta tuo julkinen statement kuulostaa siltä että seurajohto ei puske toimintaa päättäväisesti eteenpäin vaan joukkueet ovat niin hyviä kun sattuvat milloinkin olemaan ja niiden annetaan toimia omalla tasollaan.

Haminan yleisökin varmasti kaipaa draivia, kunnianhimoa ja asennetta myös seurajohdolta.
 
Viestejä
93
Vähän tylsästi sanottu mutta strategian lopputulos näkyy.

Ehkä näin ei seuran sisällä (toivottavasti) ajatella mutta tuo julkinen statement kuulostaa siltä että seurajohto ei puske toimintaa päättäväisesti eteenpäin vaan joukkueet ovat niin hyviä kun sattuvat milloinkin olemaan ja niiden annetaan toimia omalla tasollaan.

Haminan yleisökin varmasti kaipaa draivia, kunnianhimoa ja asennetta myös seurajohdolta.
Näkisin asian ehkä hieman toisin. Voit uskoa, että seurajohto on paiskinut hommia rahoituksen puolella niin kovasti kuin on pystytty. Onnistumisesta voit sitten olla mitä mieltä tahansa. Toki, se että ollaan päätetty panostaa sekä miehiin ja naisiin leikkaa osaltaan sitä ihan huippumenestymisen mahdollisuutta. Tavoitteena on kasvattaa tulevaisuudessa budjettia ja organisaatiota siten, että molemmat joukkueet vakiinnuttavat paikkansa superissa ja sitten askel askeleelta pyritään nostamaan tavoitteita, talouden ehdoilla kuitenkin. Olisi sekin hieman tylsästi sanottu, jos sanoisimme, että olemme päättäneet satsata vain miehiin tai naisiin. Väittäisin jopa, että tässä meidän strategiassa on kunnianhimoa ihan riittävästi tämän kokoisen kaupungin ja seuran toimintaan.
 
Viestejä
7
Vähän tylsästi sanottu mutta strategian lopputulos näkyy.

Ehkä näin ei seuran sisällä (toivottavasti) ajatella mutta tuo julkinen statement kuulostaa siltä että seurajohto ei puske toimintaa päättäväisesti eteenpäin vaan joukkueet ovat niin hyviä kun sattuvat milloinkin olemaan ja niiden annetaan toimia omalla tasollaan.

Haminan yleisökin varmasti kaipaa draivia, kunnianhimoa ja asennetta myös seurajohdolta.
Tämä!

Seuraavalle tasolle pääsy vaatii organisaation vahvistamista joka tasolla; kentällä ja pelinjohdossa, mutta ennen kaikkea raikkautta myös nykyisellään kapeaan taustaryhmään toimiston puolella.
 

MRO

Viestejä
307
Jos näin fanina pitäisi valita kahden vaihtoehdon väliltä, että meillä olisi joko a) yksi joukkue, joka selvästi pärjää Superissa tai b) kaksi joukkuetta, jotka parhaimmillaankin kykenevät hissijoukkueeksi taistelemaan ainoastaan Superissa säilymisen puolesta, niin kyllä minä tuon A) vaihtoehdon ottaisin.

Toki vain minun mielipiteeni.
 
Viestejä
596
Jos näin fanina pitäisi valita kahden vaihtoehdon väliltä, että meillä olisi joko a) yksi joukkue, joka selvästi pärjää Superissa tai b) kaksi joukkuetta, jotka parhaimmillaankin kykenevät hissijoukkueeksi taistelemaan ainoastaan Superissa säilymisen puolesta, niin kyllä minä tuon A) vaihtoehdon ottaisin.

Toki vain minun mielipiteeni.
Kyllä kuka tahansa ottaisi vaihtoehdon A. etenkin kun menestys on nimenomaan se tekijä mikä sitä rahaa tuo.
 
Viestejä
622
Kyllä kuka tahansa ottaisi vaihtoehdon A. etenkin kun menestys on nimenomaan se tekijä mikä sitä rahaa tuo.
Toivottavasti olette samaa mieltä, jos vaihtoehto A:n yksi joukkue, joka selvästi (nykyään ei tarvitse onneksi lisätä selvänä) pärjää superissa, onkin 4-5 vuoden kuluttua naisten joukkue. Kun nuorten ja pienempienkin junnujen pelaajamääriä ja menestymistä seurassa katsoo, niin se tuntuu todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Kuka ei usko, että hommatkoon aluksi vaikka nauhan eilisestä B-tyttöjen puolivälierästä Oulu-HP.
 
Viestejä
12,959
Jos näin fanina pitäisi valita kahden vaihtoehdon väliltä, että meillä olisi joko a) yksi joukkue, joka selvästi pärjää Superissa tai b) kaksi joukkuetta, jotka parhaimmillaankin kykenevät hissijoukkueeksi taistelemaan ainoastaan Superissa säilymisen puolesta, niin kyllä minä tuon A) vaihtoehdon ottaisin.

Toki vain minun mielipiteeni.

Minä - ehkä kolmannen sektorin vapaaehtoistyötaustani - takia liputan seuran valinnan puolesta. Toivoisin näkevän vastaavaa enemminkin urheiluseuroissa.

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas, että HP:n merkitys Haminalle on enemmän kuin miesten ja naisten edustusjoukkueet ja niiden mahdollinen menestys. Mutta sille, että se merkitys on suurempi kuin ne joukkueet on tärkeää, että joukkueet pelaisivat mahdollisimman ylhäällä mahdollisiman hyvin menestyen.

UGH - olen puhunut.
 
Viestejä
93
Minä - ehkä kolmannen sektorin vapaaehtoistyötaustani - takia liputan seuran valinnan puolesta. Toivoisin näkevän vastaavaa enemminkin urheiluseuroissa.

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas, että HP:n merkitys Haminalle on enemmän kuin miesten ja naisten edustusjoukkueet ja niiden mahdollinen menestys. Mutta sille, että se merkitys on suurempi kuin ne joukkueet on tärkeää, että joukkueet pelaisivat mahdollisimman ylhäällä mahdollisiman hyvin menestyen.

UGH - olen puhunut.

Jos näin fanina pitäisi valita kahden vaihtoehdon väliltä, että meillä olisi joko a) yksi joukkue, joka selvästi pärjää Superissa tai b) kaksi joukkuetta, jotka parhaimmillaankin kykenevät hissijoukkueeksi taistelemaan ainoastaan Superissa säilymisen puolesta, niin kyllä minä tuon A) vaihtoehdon ottaisin.

Toki vain minun mielipiteeni.
Tokihan pitkän ajan tavoitteet on asetettu muuhun, kuin hissijoukkueeksi pääsemiseksi. Se tavoite on jo saavutettu, nyt pitää vielä siitä ottaa napsu eteenpäin. :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös