Supervuoro Verkkolehti »

HP - Haminan Palloilijat miehet 2025

Viestejä
1,214
Varmasti vikaa molemmissa ja parantamiselle on varaa. Mutta ehkäpä minusta Haminassa pitää oikeasti linjata paremmin että mitä tulevaisuudessa siellä halutaan pesikseltä, sitä mitä Häkämieskin peräänkuulutti tuossa kauden jälkeen. Käsittääkseni Haminassa on vain yksittäisiä pelureita noissa kriittisissä nuorten ikäluokissa mikä on erittäin huolestuttavaa jatkumon kannalta.

Mun ideaalitilanteessa Kopla pelaisi superia ja Hamina ykköstä niin voitaisiin pelata niin että kaikille alueen pelaajille löytyy sopiva sarjataso kykyihin nähden. Naisissa sitten Haminassa superia ja yläjuoksulla ykköstä (kuten nyt olikin). Kaikkien alueen seurojen resurssit parhaaseen mahdolliseen käyttöön ja turha kyräily pois. Mutta vähän veikkaan että taas menee muutama vuosi kun HP rämpii superissa ja tämmöiset suunnitelmat voidaan unohtaa.
Minäkin kaipaa yhteistyötä Koplan ja HP:n välillä. Aika heikkoa se näyttää olleen useamman vuoden tai oikeastaan liki aina minun muistikuvien mukaan

Miksei voitaisiin toimia niin, että HP ja Kopla pelaavat Superissa ja Koplan Akatemia toimisi nuorten lahjakkuuksien kouluttajana ykkösessä. Akatemiassa olisi myös kokemusta, jolloin ykköspesispaikka säilyisi. Tilanne olisi win/win. Olisi yleisöä vetäviä paikallismatseja kuin ennen vanhaan viime vuosisadalla.

Tällä hetkellä Hamina tarvii vahvistuksia. Itse näkisin, että hyviä nuoria vahvistuksia löytyy Kouvolan suunnalta. Mutta saatta olla, että Koplan ego ei päästä heitä muuten kuin vuokralle siirtoikkunaan asti. Näin homma jatkuu entiseen malliin. HP ei suostu farmijoukkueeksi missään nimessä. Haminalla on omat hyvät perinteet ja haminalaiset haluavat nähdä pesäpalloa ylimmällä sarjatasolla.
 
Viestejä
569
Minäkin kaipaa yhteistyötä Koplan ja HP:n välillä. Aika heikkoa se näyttää olleen useamman vuoden tai oikeastaan liki aina minun muistikuvien mukaan

Miksei voitaisiin toimia niin, että HP ja Kopla pelaavat Superissa ja Koplan Akatemia toimisi nuorten lahjakkuuksien kouluttajana ykkösessä. Akatemiassa olisi myös kokemusta, jolloin ykköspesispaikka säilyisi. Tilanne olisi win/win. Olisi yleisöä vetäviä paikallismatseja kuin ennen vanhaan viime vuosisadalla.

Tällä hetkellä Hamina tarvii vahvistuksia. Itse näkisin, että hyviä nuoria vahvistuksia löytyy Kouvolan suunnalta. Mutta saatta olla, että Koplan ego ei päästä heitä muuten kuin vuokralle siirtoikkunaan asti. Näin homma jatkuu entiseen malliin. HP ei suostu farmijoukkueeksi missään nimessä. Haminalla on omat hyvät perinteet ja haminalaiset haluavat nähdä pesäpalloa ylimmällä sarjatasolla.
Kyllä ne päästi Gardemeisterinkin taitaa se Koplan ykköspesis joukkueen tarkoitus kuitenkin olla kehittää pelaajia superiin. Kyllä sieltä pitäisi parin vuoden sopimukselle Akseli Pitkänen aivan ehdottomasti raahata.
 
Viestejä
1,691
Tuskin Haminaan on juurikaan houkuteltavissa pelaajia, jotka vahvistavat sekä sisä- että ulkopeliä.

Sasu tai Mese olisi oikein mieluisa sopimus, kun kumpikaan ei mielestäni heikennä ulkopeliä (Heikkinen jopa parantaisi), mutta ennen kaikkea sitten olisi toimiva ratkaisu numerolle 4, mikä oli aika iso epäkohta tämän vuoden joukkueessa.
 
Viestejä
726
 
Viestejä
1,691
Mut eikö mesellä oo sopimus Jymyn kans kaudesta 2025 jos oikeen muistan?
On kyllä. Jos Jymyllä on selkeitä suunnitelmia Heikkisen ensi kaudeksi, niin korkeintaan jonkinlainen vuokrakuvio tulisi kyseeseen.

Toisaalta Jymy tai Heikkinen tuskin ovat täysin tyytyväisiä tähän kauteen, eikä olisi ennenkuulumatonta, että sopimus purettaisiin yhteisymmärryksessä, jos pelaajalle on toisaalla tarjolla kehottävämpää peliroolia pääsarjassa.
 
Viestejä
436
Elmon jääminen pois saattaa tarkoittaa sitä, että etulukijan paikka on miehitetty.
Eikös etulukijana pelannut Akseli Pitkänen loppukauden ja Kortteenperä alkukaudesta?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös