Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) 2023

Savolaista muijaa voi ihminen vielä harkitakin, mutta pohjalaiset, ne ne on peräti hullua porukkaa
Savolaista muijaa ei terve mies voi edes harkita... Ja pohojalaasiinkin on syytä pitää kunnioittava etäisyys. Kaikissa on puolensa ja puolensa, mutta "hullu" on hyvin vahva sana...
Joten niin iloisesti kuin sananvapauden kulta-aikaa eletäänkin, jättäisin sovinnolla käyttämättä [siis "hullu"-sanaa tms.].

No näin Kotkassa asuvana niin aika paljon ainakin kakkoskatsomossa istuu kotkalaisia ja muutenkin jos esim vanhempiensa juuriltaan kotkalainen Ile Vainio on melko säännöllinen vieras tai jalkapallotaustainen Hyppönen tai koristaustainen Mäkelä. Ei ne kaikki Vallikentän katsojat Husulasta tule vaikka moni tuleekin. Toki jos KTP:llä on samaa aikaan kotipeli Arto Tolsalla niin kyllä se näkyy, aika moni valitsee kotkalaisista Jalkapallon ja esim multa ja muutamalta muulta jää se KTP:n peli näkemättä Tolsalla.
Näin on. Veskari ja myöhempi valmentaja Hyppönen on muuten syntyisin Vehkalahdelta. Vanhemmista kotkalaisista korispiireistä Vallikentällä näkee aika ajoin esimerkiksi myös PeKan kovia nimiä Louhivaaraa ja Johanssonia. On myös veikeää, että Alajärven parhaisiin pelaajiin lukeutuvan Tuukka Etulan veli toimii kuuluttajana joskus HP:n peleissä. Näkyy houkuttelevan PeKan naisten joukkueen managerina myös pelaajiaan välillä Vallikentälle.
Nousu on vielä kivisen tien takana, mutta mikään ei kiellä spekuloimasta sillä.

Mr. Orange

Savolaista muijaa ei terve mies voi edes harkita... Ja pohojalaasiinkin on syytä pitää kunnioittava etäisyys. Kaikissa on puolensa ja puolensa, mutta "hullu" on hyvin vahva sana...
Joten niin iloisesti kuin sananvapauden kulta-aikaa eletäänkin, jättäisin sovinnolla käyttämättä [siis "hullu"-sanaa tms.].
:D

Juu kyllä kyllä. Tässä yhteydessä kuitenkin täysin positiivisessa hengessä...

Kyllä kyse oli ihan oikeasta ja molemminpuolisesta rakkaudesta.

Mutta eikös sitä niin sanota että hullu on hullu vaikka voissa paistais.

Jännityksellä sitä vastoin odottelee tuossa sivussa Loimaan yllätystä illalta.

Veikkaan kuitenkin että vastustaksi oranssille tulee Lippo. Tää peli on sovittu jo etukäteen tuolla tähtien kanssa. Tähdet näetsen oikeassa asennossa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuukka Etulan veli toimii kuuluttajana joskus HP:n peleissä. Näkyy houkuttelevan PeKan naisten joukkueen managerina myös pelaajiaan välillä Vallikentälle.

Tämä lie Win-Win. Eikös FC-KTP, PeKa ja HP käytä samaa kuuluttajaa. Eli kun FC KTP:llä on matsi niin Etula on Vallikentällä - ei muuten tartteisi vahvistavaa äänentoistoa lainkaan ;) - ja saa ehkäsit talvella sopuhintaan kuuluttajan PeKan matseihin tms.

Mutta tässä on mahdollinen nousu vielä tosi kaukana, paljon kaenpana kuin viime kaudella eikä se silloinkaan ollut edes kovin lähellä vaikka tilastot ehkä muuta näyttävätkin.
Oheista lausetta en ymmärrä. Olimme raudanlujalla sudeettivehkalahtelaisella porukalla katsomassa 22. elokuuta viime suvena Kitrolla kolmatta finaaliottelua Ankkurit-HP. Hamina johti voitoin 2-0 ja oli voiton päässä noususta. Ankkurit tuli toisen jakson neljännen tasoittavalle 4-5 tappioasemassa. Muistaakseni Järviseudun miehillä oli kaksi paloa taululla, kun Tuukka Etula tuli purkamaan ajoa tilanteessa 4-5. Hän löi aurinkopallon läpi takaa ja Ankkurit voitti. Ottelusarjan jatkoa ei tarvinne kerrata.
HP oli yhden palon päässä superin paikasta kuten monesti on tällä kaudella harmiteltu. Minusta se on niin lähellä ettei likemmäksi edes pääse. Peli on ehkä nähtävissä vielä Ruudun tallenteilta.

Mr. Orange

Joo semihyvä lauseenmuodostus @MieVaan ! Ei huano!

Mut mitään siit ei kyl tajuu. :love:
Sympaattinen!

Ilmeisesti tarkoitus oli sanoa että nousu on ollut enivei suht kaukana.

Go figure.

Muistaakseni Järviseudun miehillä oli kaksi paloa taululla

Muistat väärin. AA jätti kolme lyöjää välistä ja aloitti kärjestä sekä teki ykköskärjellä palottoman ajon. Aikalisä ja Etulan toisella lyönnillä läpi 1+3 ja kaksi juoksua olisi riittänyt. Yhden juoksun johto neljännen alussa eikä saatu paloakaan tauluun, en sanoisi että voitto olisi ollut tosi lähellä, yhdellä juoksullakin olisi menty superiin ja AA oli tehnyt toisella jaksolla joka vuorossa vähintään juoksun kun HP:n viidestä oli tullut kolme Rätön 1+2:lla ja samaan tilanteeseen vielä tupla Vuorelan lyömänä.

Mun mielikuvat Vallikentän otteluista olivat Ankkurit sarjan toiseksi viimeisestä kotimatsista suhteellisen huonoja valintoja toisella jaksolla ja ne jatkuivat viimeisessä kotimatsissa vaikka oltiinkin numerollisesti tasoissa. Mielikuva Ruutu seurannasta Kitrolta oli että bensa oli lopussa jo siinä matsissa.

Pesäpallossa vuoro loppuu joko lyöjien loppumiseen tai kolmanteen paloon ja siihen asti sisäjoukkue voi yrittää, AA:lla oli Kitrolla vain voitettavaa silloin neljännen tasoittavalla.

Mutta se menneistä, tänä vuonna uusi kausi ja uudet kujeet. Vanhoilla ei mennä.

Olen entistä enemmän vakuuttunut siitä, että HP:n kannattajat ovat onnellisimmillaan juuri tällaisina hetkinä kuin nyt....paljon onnellisempia kuin tilanteessa, jossa ollaan selvästi superpesiksen viimeisenä...Eli, jos nousu tulee, niin täytyy toivoa, että pystytään nostamaan joukkueen tasoa pudotuspelitasolle. Muutoin tulossa on ikävä kesä...

Mr. Orange

Eipä nyt sekoiteta näitä juttuja tänne, kumminkin pesäpallopalsta. 🤣🤣🤣
Saattaa pamahtaa bänniä jos kakkosvahteja kehumaan rupee. 😂😂😂

Odesta ja Oden kovasta käsitreenistähän on tarina jonka allekirjoittanutkin on kuullut ja jonka kerron hieman tuonnempana.

Aikoinaan Odelle oli kehittymässä aika kova käsi ja mies itse kyllä avautui syistä ja keinoista kuinka moinen käsi oli tiimmiin saatu harjoitettua.

Palataan tuohon Otso Mäkelä-tarinaan hieman myöhemmin. :cool:

Olen entistä enemmän vakuuttunut siitä, että HP:n kannattajat ovat onnellisimmillaan juuri tällaisina hetkinä kuin nyt....paljon onnellisempia kuin tilanteessa, jossa ollaan selvästi superpesiksen viimeisenä

Ole vaan, mutta luulen että valtaosa HP:n kannattajista ei näe asiaa samoin kuin sinä. Mutta siis luulen ..

Mr. Orange

"Mutta tässä on mahdollinen nousu vielä tosi kaukana, paljon kaenpana kuin viime kaudella eikä se silloinkaan ollut edes kovin lähellä vaikka tilastot ehkä muuta näyttävätkin."

Eihän tässä lauseessa mitään vikaa ollut @MieVaan vaan lauseen lukijassa. Taas. Ei ensimmäistä eikä viimeistä kertaa. ;)

Mr. Orange

Jos haluaa lähettää onnittelukakkua välieräparien puolesta voi jättää makeat väliin - olen suolaisen miehiä eli vaikkapa voileipäkakku passaa oikein hyvin.

Ja sitten reseptin pariin rakkaat ystäväiseni. Se on seuraavanlainen:

Kauden kalaa, sipulia, smetanaa, mätiä, tilliä ja sinappiva. Siihen päälle vielä pikkutujaus sitruunaa ja konjamiinia. Vihreä lehti väliin oman maun mukaan. Sekaisin ja kerroksia tekemään. Terävä veitsi, hyvä peli ja hyvää seuraa. Juaman voi valita itse mahdollisuuksien mukaan.

Avotsie. Taas toimii.

Oranssi kumartaa, kiittää ja rakastaa. Maistuis varmaan sullekin. Kokeile jos et muuta keksi. ;)

Ekan jakson voitto LP:sta PuPe:lle tietää sitä, että ykkösen välieräparit ovat HP-Lippo ja KaMa-PuPe tosin jälkimmäisen parin kotietujoukkue on vielä auki.

Mr. Orange

KaMalta puijolaiset eivät kyllä tule saamaan ainuttakaan peliä, sanokaa mun sanoneen.

Mr. Orange

Eivät kyllä myöskään Lipolta tai meiltä.

Ne pelit eivät puijolle ala nolla nollasta. Ei tod.

"Muistat väärin. AA jätti kolme lyöjää välistä ja aloitti kärjestä sekä teki ykköskärjellä palottoman ajon. Aikalisä ja Etulan toisella lyönnillä läpi 1+3 ja kaksi juoksua olisi riittänyt. Yhden juoksun johto neljännen alussa eikä saatu paloakaan tauluun, en sanoisi että voitto olisi ollut tosi lähellä, yhdellä juoksullakin olisi menty superiin ja AA oli tehnyt toisella jaksolla joka vuorossa vähintään juoksun kun HP:n viidestä oli tullut kolme Rätön 1+2:lla ja samaan tilanteeseen vielä tupla Vuorelan lyömänä."

Muistin väärin Ankkurien palojen määrän matsin ratkaisuhetkellä, toisen jakson neljännen tasoittavalla. Oltiin siis kolmen palon päässä noususta. Olisi voinut tarkistaa asian tietysti pöytäkirjoista, mutta olkoon.
En tiedä seurasiko arvoisa kotkalaisnimimerkki ottelua Kitron lehtereiltä autokuntamme ja varmaankin kymmenien muiden Haminan seudulta tulleiden tavoin. Olimme vahvasti niissä tunnelmissa, että nousu on erittäin lähellä. Jännitysmomentti oli huikea ja samoin Etulan pojan läpärin aiheuttama pettymys.
Ajelimme niin tuohtuneina kaakkoa kohti, että ensimmäinen kahvitaukokin oli vasta Joutsassa.

Runkosarja tilastollisesti melko HP värinen, mm.

• Runkosarjan voitto
  • Eniten katsojia
  • Lyöjätilaston sijat
    • 1. Joosua Rättö
    • 6. Juha Leskinen
    • 10. Jere Heikkinen
  • Tuotujen tilaston sijat
    • 1. Teemu Rouhiainen
    • 10. Elmo Peltonen
  • Kärkilyöntitilasto
    • 2. Teemu Rouhiainen
    • 4. Elias Lahti
  • Tehotilasto
    • 1. Joosua Rättö
    • 3. Teemu Rouhianen
Kaikki nämä ilman Heme Heikkistä tai Tono Laaksoa.

Mutta noista ei saa jatkopeleihin mukaansa kuin kotiedun loppuun asti.

Viimeksi muokattu:
"Muistat väärin. AA jätti kolme lyöjää välistä ja aloitti kärjestä sekä teki ykköskärjellä palottoman ajon. Aikalisä ja Etulan toisella lyönnillä läpi 1+3 ja kaksi juoksua olisi riittänyt. Yhden juoksun johto neljännen alussa eikä saatu paloakaan tauluun, en sanoisi että voitto olisi ollut tosi lähellä, yhdellä juoksullakin olisi menty superiin ja AA oli tehnyt toisella jaksolla joka vuorossa vähintään juoksun kun HP:n viidestä oli tullut kolme Rätön 1+2:lla ja samaan tilanteeseen vielä tupla Vuorelan lyömänä."

Muistin väärin Ankkurien palojen määrän matsin ratkaisuhetkellä, toisen jakson neljännen tasoittavalla. Oltiin siis kolmen palon päässä noususta. Olisi voinut tarkistaa asian tietysti pöytäkirjoista, mutta olkoon.
En tiedä seurasiko arvoisa kotkalaisnimimerkki ottelua Kitron lehtereiltä autokuntamme ja varmaankin kymmenien muiden Haminan seudulta tulleiden tavoin. Olimme vahvasti niissä tunnelmissa, että nousu on erittäin lähellä. Jännitysmomentti oli huikea ja samoin Etulan pojan läpärin aiheuttama pettymys.
Ajelimme niin tuohtuneina kaakkoa kohti, että ensimmäinen kahvitaukokin oli vasta Joutsassa.

Kyllä mä niitä katsoin mahdollisuuksien mukaan. Perkasin vähän vanhoja viestejä ja kun näen pesistä omalla tavallani niin olen nähnyt jotain haasteita jo ennen Kitron peliä, mutta mun ymmärrys pesäpallosta on toki vajavainen, enhän mä ole koskaan käynyt edes Turkian lavalla.

Mä en viitsi lopputuloksista tuohtua, ei anna terveys periksi moiseen. Mulle riittää, että pelataan hyvää pesistäja jos tulee pataan niin tulee pataan. Viime syksyn lopussa pelattiin pitkiä pätkiä melko huonoa pesäpalloa niin taktisesti kuin pelillisesti, ei millään voinut ansaita enempää kuin saatiin. Näin sen itse näin silloin ja olen yhä samassa kannassa.

Hoidetaan tämä nousu nyt ensin. Tokan jakson kolmannen tasoittavan kaltaisia koomailuja ei siedä Kitrolla antaa tai on tosi vaikeaa (ikäänkuin tänään olisi ollut helppoa)
Onnittelut HP Superiin noususta(y)

Juuri niin, kumpikaan finalisteista ei ole vielä noussut, sarja on kesken

Jahas ettei nyt vain kolahtaisi omaan nilkkaan tämä ennakointi :)

Luulen, että nimimerkki @Jylyppy on jo tämän syksyn pettymyksen kokenut kun kannattaa käsittääkseni ensisijaisesti KaMaa - voin toki olla väärässä.

AA-HP sarja on niin pahasti kesken, että tässä vaiheessa ei kannata vielä lippislaatikoita availla.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.