Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) 2022

Sitä olen miettinyt minäkin, onko Haminan kokoisella paikkakunnalla rahkeita pelata superia sekä miehissä että naisissa, jos molemmat nousisivat. Silloin kumpikin joukkue jäisi superissa todennäköisesti rämpimään karsintaviivan tienoille.

Jos keskityttäisiin vain yhteen superin joukkueeseen ja pidettäisiin toinen ykkösessä, lopputulos voisi olla parempi. Mutta menepäs sanomaan jommalle kummalle, että te ette saa nousta.

Kotka-Haminan seutukunta on 85 000 asukkaan alue jossa on yhä melko paljon vientiteollisuutta. HP on toistaiseksi alueen ainoa pääsarjoissa pelaava pesäpalloseura. Kotkan keskustasta Haminan keskustaan on 27 kilometriä ja välissä kulkee moottoritie. Helsinkiin on alle 150 km moottoritietä ja eteläisessä Suomessa ei mitenkään tolkuttomasti ole huippupesäpalloa.

En näe tuota aluetta mitenkään liian pieneksi sekä kiesten, että naisten superin joukkueelle etenkään kun yläjuoksulla naispesis vasta hankkiutuu ykköspesikseen toivottavasti siinä onnistuen.

Mutta kyllä mahdollinen samanaikainen nousu töitä teettää - ihan hitoksee.

Kotka-Haminan seutukunta on 85 000 asukkaan alue jossa on yhä melko paljon vientiteollisuutta. HP on toistaiseksi alueen ainoa pääsarjoissa pelaava pesäpalloseura. Kotkan keskustasta Haminan keskustaan on 27 kilometriä ja välissä kulkee moottoritie. Helsinkiin on alle 150 km moottoritietä ja eteläisessä Suomessa ei mitenkään tolkuttomasti ole huippupesäpalloa.

En näe tuota aluetta mitenkään liian pieneksi sekä kiesten, että naisten superin joukkueelle etenkään kun yläjuoksulla naispesis vasta hankkiutuu ykköspesikseen toivottavasti siinä onnistuen.

Mutta kyllä mahdollinen samanaikainen nousu töitä teettää - ihan hitoksee.
Mutta kuuluuko Kotka Haminan pesisreviiriin? Itse olen kokenut niin, että Kotkassa on KTP:n koris ja futis, Hamina taas on pesiskaupunki.

Mutta kuuluuko Kotka Haminan pesisreviiriin? Itse olen kokenut niin, että Kotkassa on KTP:n koris ja futis, Hamina taas on pesiskaupunki.

Joukkueina noin kyllä. Mutta mun oman junnuajan valmentaja oli Karhulasta eli siis Kotkasta. HP:n kakkosjoukkueen pelinjohtaja/joukkueenjohta Erik Häkämies on kotkalaisen klaanin Vesa jne.

Myös katsojan näkökulmasta rahat eivät merkkaa.

KTP Basketin ja PeKa Basketin ja FC KTP:n entisiä pelaajia nykyisiä valmistajia etc näkee Vallikentällä. Entisiä HP:n pelaajia näkee Arto Tolsalla ja Karhuvuoressa ja sama pätee ihan normikatsojiin. On tavallista kuulla Vallikentän jaksotauolla analyysiä FC KTP:n toissapäiväisessä pelistä jne. Talvella Karhuvuoressa voi moikata Vallikentältä tuttuja kasvoja.

Tietenkin on paljon sellaisia jotka seuraavat vain yhtä lajia. Mutta niitä vain pesäpalloa seuraavissa on yllättävän paljon kotkalaisia. Itse olen kyllä sekakäyttäjä vaikka olenkin nykyään kotkalainen.

Rahat piti olla rajat ei merkkaa. Tää padi on mua älykkäämpi mihin tietty ei paljoa vaadita.

Reimarin lehdessä on juttu Reetasta. Sanoo että jäi omasta tahdosta Haminaan pelaamaan ja on suuri kiinnostus jatkaa oranssissa myös ensi kaudella.

Ota äly pois.

mut se vaatis älyä tai ainakin osaamista. Täs uudessa värkissä tulee tuorein IOS ja osa oletuksista on eri lailla kuin ennen. Napsin niitä kohilleen sitä mukaa ku ärsyttää tarpeeksi.

lisäksi teen luontaisesti järjettömän määrän typoja niin joku tekoäly olis kyllä hyvä.

Reimarin lehdessä on juttu Reetasta. Sanoo että jäi omasta tahdosta Haminaan pelaamaan ja on suuri kiinnostus jatkaa oranssissa myös ensi kaudella.
Kyllä Reetalle nyt riittää ottajia!

Oli hyvä koppari ja erityisesti hyvä heittäjä jo viime kaudella. Nyt saanut lisää vastuuta myös sisällä HP:n ykköskärjessä ja ilmeisesti kehittynyt myös siinäkin. Kuuluu epäilemättä tasoltaan superiin.

HP KPK:ta vastaan tutussa kokoonpanossa
1661600967701.png

Kyllä mä uskon että naisten super onnistuu Haminassa miesten rinnalla, ihan hirveän kallista hupiahan se ei edes ole - ikävä kyllä naispuolisten pelaajien kannalta.

Ja tunnen monta kotkalaista jotka käyvät Haminassa peleissä, niin kyllä Kouvolassakin.

Ei ollut naisista tänään ottajiksi. Huomenna mitataan naisten kanttia, onko heistä voittamaan tiukan paikan tullen. Kova on kuitenkin luotto, aion tuolla katsomaan, vaikka miesten peli käynnistyy samaan aikaan.

MRO

Kotipeli on aina kotipeli. Kova luotto on, että huomenna oranssi poistuu vallikentältä voittajana.

Silmiin pisti Vainionperän eteneminen eilisessä pelissä. Hän tuntui järjestään kärähtävän 2-3 välillä, vaikka vaihtolyönnit olivat hyviä: laadukkaita pieniä ja joku rajakova kakkospesän puolelle.

Sitä en pannut merkille, johtuivatko käryt juoksunopeudesta vai kenties kehnoista lähdöistä. Joka tapauksessa kakkoskärjen pääetenijällä vaihtojen pitäisi onnistua hyvillä vaihtolyönneillä. Turha on peräpäästä edes yrittää, jos vaihtoa varten pitää laittaa merkistä väliin.

Tänään sarja ratkeaa, toivottavasti joukkue on saanut hyvät yöunet alle vieraspelin jälkeen, ja jalka on raikas alusta asti.

Tutulla kokoonpanolla mennääm
1661682438383.jpeg

Hyvä HP, tsemppiä HP!

Naisille ansaittu voitto tänään ja paikka naisten ykkösen finaaleissa. Hyvä HP naiset! Keskiviikkona alkaa Vallikentällä

• Tykkää
Reaktiot: MRO
Loistava peli tänään. Ulkopeli palasi takaisin totutun varmaan, montaa räpylävirhettä ei peliin mahtunut. Kyllä porukasta aisti, että he olivat päättäneet voittaa. Pillin viheltäessä kolmesti huomasin, kuinka tunteella naiset olivat pelissä mukana, tunteet vapautuivat. Nyt tästä voitosta energiaa Lappajärven kaatoon - se on täysin mahdollista, vaikkei varmasti helppoa. Keskinäisen pelin voitti runkosarjassa HP, vaikkakin tuosta pelistä on aikaa paljon, joten isoja johtopäätöksiä tuosta ei voi tehdä. Loistavaa Haminan naiset, hoitakaa Superpesispaikka kaudelle 2023 Haminaan

MRO

Tiukkoja pelejä olivat nämä kaikki matsit Kajaania vastaan, ja samaa sopii odottaa jokaisesta ottelusta myös Lappajärveä vastaan.

Ei olisi enää kuitenkaan kuin yksi este ylitettävänä!

Pitää vaan tehdä lite bättre vai miten se meni. Tänään jäi parannettavaa kaikkeen myös ulkopeliin ja pelinjohtoon. Uusia asioita ei ehdi oppia ja omaksua mutta jo osattuja asioita voi tehdä paremmin.

Juostaan pesään asti eikä hiiata ennen pesää, heitot joko reilusti pompulla tai sitten suoraa mutta ei jalkoihin, nollatilanteen syöttöpeli, pallorallit, pelillisesti kuumien pelaajien peluutus ja lyötätys, kaaripeli, heittäminen lyhyiltä paikka se tukijalka ei olisikaan edessä,kyllä se pallo lentää.

Esim kaikkea noita voi tehdä pikkaisen paremmin, pyritään oman osaamisen rajoille. Se helpottaa seuraavan sarjan voittamista luulen mä.

Hyvä HP, tsemppiä HP!

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.