Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) 2021

Viestejä
12,943
Täyty laittaa vielä toinenkin kuvatus Wikistä, on se niin komea:

katso liitettä 707

Ei se minusta ruma ole nykyäänkään, piti etsiä tollanen missä pesiskenttä on etualalla

1600966952743.png
 

LBC

Viestejä
4,200
No niin, olipas selvitys tästäkin Wikissä. Huomasitko @MieVaan tuon Kotkan keskustaajaman Haminan luettelossa? selitys oli todella hämärä: "Kotkan keskustaajama ulottuu pääosin Kotkan kaupungin alueelle. " :LOL:

Mä tulkkaan sen niin, että ne ei pysty laskemaan sinua ja vastaavia Kotkalaisiksi (vai muistinko oikein)

EDIT: siis johtuen tästä pesis- ja HP-kiinnostuksesta, ei muuten. Ja enhämmä tiedä edes seuraatko sitten vaikka esim. KTP:täkin yhtä intensiivisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
12,943
No niin, olipas selvitys tästäkin Wikissä. Huomasitko @MieVaan tuon Kotkan keskustaajaman Haminan luettelossa? selitys oli todella hämärä: "Kotkan keskustaajama ulottuu pääosin Kotkan kaupungin alueelle. " :LOL:

Mä tulkkaan sen niin, että ne ei pysty laskemaan sinua ja vastaavia Kotkalaisiksi (vai muistinko oikein)

Mähän olen etnonatiivi etelä-karjalainen joten juuret muualla, mutta henkinen haminalainen kyllä.

Wikin Kotka sivulla todetaan, että Kotkan keskustaajama ulottuu osin Haminaan. Se on kyllä mystistä ellei sitten joku Tavastila/Ylä-nummen kohdalla olevat Haminan puolella olevat talot lasketa Kotkan Keskustaajamaan. Jos Tavastila on Kotkan keskustaajamaa niin sitten Kotkan Keskustaajamassa on välillä pirukseen hanhia kun arktisen muuton hanhet tankkaa Tavastilan/Saksalan pelloilla. Vai voiskohan olla, että Haminan saaristossa asuvat lasketaan Kotkan keskustaajamaan jonkun saaristosäännön takia?


Toki mä seuraan FC KTP:tä (sekä PeKaa ja KTP Baskettia). Kotoa Arto Tolsa Areenalle on alle 400 metriä, mutta pesiskauden aikana käyn kyllä vähemmin mutta useimpina vuosina kuitenkin 5 .. 10 peliä paikan päällä jos työt ja lomapurjehdus sekä pesäpallo sallii. Käynhän mä sen viitisen matsia kaudessa katsomassa Koplan pelejäkin, mutta kaikki HP:n matseja lukuunottamatta kyllä purjehduksen, iltarastien ja töiden ehdoilla.

Paljon ehtii käydä jos vain haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4,728
Vallikentällä käy jo nyt melko paljon kotkalaisia - uskoisin että prosenteissa kaksinumeroinen luku ennen pilkkua ja eka numero ei välttämättä ole ykkönen mutta todennäköisesti kyllä - ja läheskään kaikki eivät ole sellaisia joilla on siteitä Haminaan. Itse toki olen sellainen.

Siellä FC KTP:n matsissa käy moni haminalainen, vieläpä sellaisia jotka käyvät Vallikentälläkin. Ja niiden osajoukko sitten KTP Basketin Ja PeKan matseissa.

Toki on paljon sellaisia jotka käyvät vain yhdessä, mutta on kotkalaisten aliarvioimista sanoa heitä vain jalkapallofaneiksi.

Kymenlaaksossa on kaikenkaikkiaan valtavan hyvä imu palloilulajien katsomoon, kullähän sen näkee Koplankin luvuista (joissa on muuten yllättävän paljon haminalaisia ja kotkalaisia)

Juu olen sinänsä aika hyvin kärryillä, olen oman osani Kotkassa asustellut, kotkalainen lankomies siellä vallikentällä joka kotipelissä istuu eikä minullekaan ole niin vieras paikka :)

Lähinnä tuo yleinen pössis kesälajien osalta on aika vahvasti KTP:n kallellaan ja varsinaisen pesäpallobuumin vienti vaatii hieman kärsivällisyyttä, mutta ei mahdoton juttu jos saa hyvin jalkaa Superin oven väliin ja paikan vakiinnutettua. Kouvolassakin pelataan aika montaa lajia pääsarjatasolla ja jotenkin kaikkiin löytää porukkaa katsomoon.

Eipä se Myllykoskikaan Kouvolaa ennen ollut, mutta oli se MyPa silti henkisesti Kouvolan jalkapallon kruununjalokivi, ja sama on mahdollista HP:lle kun tarpeeksi hommaa vaan Kotkan suuntaan pusketaan.
 
Viestejä
12,943
Juh toki. Ei pääse HP edes superissa FC KTP divarin katsojalukuihin kuin ehkä juuri Kopla ja IPV matseissa. Mutta ei kyllä pääse moni veikkausliigan seurakaan ...
 

LBC

Viestejä
4,200
Ei se minusta ruma ole nykyäänkään, piti etsiä tollanen missä pesiskenttä on etualalla

Haminan ottelutauoilla (Ruudussa siis ) oli myös hienoa drone- ja muutakin kuvaa Haminan maisemista. Hyvä veto.

Mutta jos kauteen 2021, niin mitenkähän sitten jo ikää saaneet LMV:ssä pelanneet Vuorela Koskelainen Pesu... ja kärmeenyksissäni kirjoittelema Paanasen Jerekin kun ei näyttänyt kelpaavan edustukseen niin millään. Pesullahan sopimus, mutta vuokra? Toki jos he seudulla haluaa edelleen pelata, niin Kouvolan farmihanke saisi sitten taas kolauksen. Tuntuu vaan, että ensi kausi ei ole tuolle kolmikolle kuitenkaan ihan helppo lyödä läpi Koplan edustukseen. Niin ja täytyyhän sitten HP:lläkin olla kiinnostusta.

Mitä sotakirvestä se @Hakki tarkoitti? etäseuraajana kun ei oikein mitään juorujakaan kuule. Paitsi tietty täältä. Eli tarkoitan, että jotain tuollaista yhteispähkintääkin voisi miettiä, kuka pelaa missä.
 
Viestejä
674
Haminan ottelutauoilla (Ruudussa siis ) oli myös hienoa drone- ja muutakin kuvaa Haminan maisemista. Hyvä veto.

Mutta jos kauteen 2021, niin mitenkähän sitten jo ikää saaneet LMV:ssä pelanneet Vuorela Koskelainen Pesu... ja kärmeenyksissäni kirjoittelema Paanasen Jerekin kun ei näyttänyt kelpaavan edustukseen niin millään. Pesullahan sopimus, mutta vuokra? Toki jos he seudulla haluaa edelleen pelata, niin Kouvolan farmihanke saisi sitten taas kolauksen. Tuntuu vaan, että ensi kausi ei ole tuolle kolmikolle kuitenkaan ihan helppo lyödä läpi Koplan edustukseen. Niin ja täytyyhän sitten HP:lläkin olla kiinnostusta.

Mitä sotakirvestä se @Hakki tarkoitti? etäseuraajana kun ei oikein mitään juorujakaan kuule. Paitsi tietty täältä. Eli tarkoitan, että jotain tuollaista yhteispähkintääkin voisi miettiä, kuka pelaa missä.
Tarkoitin sitä Toikan,Postin ja Heikkilän siirtoa Koplaan silloin vajaat kymmenen vuotta sitten.Valitettavasti se on edelleen hiertänyt seurojen välejä.Lähinnä Hamina on ollut pitkävihainen,viime vuosina sen takia seurojen yhteistyö on ollut vähäistä.Voisi jo unohtaa menneet ja oltaisiin yhdessä ylpeitä Kymenlaakson pesiksestä.Itse ainakin kiva saada Hamina takaisin.
 
Viestejä
12,943
Mun arvaus sotakirveestä on Nokkala - HP valitsi pelataan joukkueena kausi läpi taktiikan ja Kopla olisi varmasti mielellään lainannut Nokkalan kaksoisedustuksella HP:hen tyyliin mahdollieimman paljon HP:ssa mutta aina Koplan tarve edellä. HP ei nähnyt win-win casea ja kaikki ei Koplassa pitäneet ratkaisusta. Mutta vain arvaus ei tieto. Toivon että seurat ovat puheväleissä mutta enhän mä tiedä.

Vuorela, Koskelainen, Pesu jne joo miksei mutta lähtökohtaisesti kait tarvittaisiin vähän kovempaa. Ja kotiutukseen tarvitaan leveyttä, mutta saako sellaisia HP:hen on se iso kysymys. Jos ja kun Kopla haluaa pelata mitaleista niin listatut eivät varmaan ainakaan yhtäaikaa mahdu Koplan kokoonpanoon?

LMV:stä pitäs tehdä kaakonkulman yhteisprojekti. Jere Heikkilä sinne lukkari-kotiuttajaksi kaksoisedustuksella HP:sta. Koplasta ja IPV:stä sitten ne oikeat nousun tekijät vuokralle kun materiaali on siellä kuitenkin enemmin. Molemmat pystyvät turvaamaan oman suomarijoukkueen silti. HP:lta Elias Lahti lukkariksi ja Taurama ja Aitala sinne HP:n suomariin Aallon Villen kanssa turvaamaan sarjapaikkaa.
 
Viestejä
4,728
Minä olen kuullut että yksi hiertämisen aihe on ollut jo vuosikausia Sasu Toikan "ryöstäminen" Haminasta aikoinaan joka on harmittanut HP:n riveissä - tästä oli puhetta Koplan podcastissakin - mutta eipä noista nyt tiedä.

Kannattaisi kaikki menneet unohtaa joka tapauksessa ja tehdä töitä Kymenlaaksolaisen pesiksen eteen, siitä on etua molemmille seuroille.

EDIT: Näköjään Hakki tuon saman tuossa mainitsikin..
 
Viestejä
12,943
Tarkoitin sitä Toikan,Postin ja Heikkilän siirtoa Koplaan silloin vajaat kymmenen vuotta sitten.Valitettavasti se on edelleen hiertänyt seurojen välejä.Lähinnä Hamina on ollut pitkävihainen,viime vuosina sen takia seurojen yhteistyö on ollut vähäistä.Voisi jo unohtaa menneet ja oltaisiin yhdessä ylpeitä Kymenlaakson pesiksestä.Itse ainakin kiva saada Hamina takaisin.

Eikö nuo ole jo menneitä jo?

HP:n junnuja on ollut 4-lomakkeella Koplan jengeissä jo ties kuinka kauan. Jos seurat eivät olisi väleissä niin tuskinpa olisivat olleet.

Jesse Eskelinen ja Joona Mäkelä pelanneet kaksoisedustuksella HP:ssa, Eskimo useampana vuonna ja Joona siirtyi HP:hen kun katsoi että ei Koplasta kuitenkaan paikkaa irtoa. Mutta ei nuokaan onnistuisi jos joku juttu 10 vuoden takaa hiertäisi. Eihän HP:n seurajohdossa taida olla yhtään nimeä 10 v takaa?

Mutta sen voin uskoa, että Kopla olisi mieluusti peluuttanut viime vuosina jengiä HP:ssa kaksoisedutuksella Kopla edellä enemmänkin mutta, että HP halunnut koko kauden vuokria ja sopuun ei ole päästy. HP:n tämän kauden ulkopelitapa ei olisi kyllä sietänyt jatkuvia satunnaisia vierailijoita luulen mä.

Voin toki olla ihan väärässä kun en ole mikään insider.

Edit: ja tuskin olisi Pitkänen tullut yrittämään mahdotonta viime superin keikan aikana jos seurat eivät olisi väleissä
 
Viestejä
674
Minä olen kuullut että yksi hiertämisen aihe on ollut jo vuosikausia Sasu Toikan "ryöstäminen" Haminasta aikoinaan joka on harmittanut HP:n riveissä - tästä oli puhetta Koplan podcastissakin - mutta eipä noista nyt tiedä.

Kannattaisi kaikki menneet unohtaa joka tapauksessa ja tehdä töitä Kymenlaaksolaisen pesiksen eteen, siitä on etua molemmille seuroille.

EDIT: Näköjään Hakki tuon saman tuossa mainitsikin..
Juuri näin.Ollaan iloisia Kymenlaakson pesiksestä.Tästä aiheesta voisi puhua enemmänkin, mutta eiköhän keskitytä tulevaisuuteen.Koplan kohdalla on mietitty omista pelaajista tehtävää ykköspesis joukkuetta, mutta se on matkoineen todella kallis sarja.Tänäkin vuonna kakkosjoukkue piti Lohea tiukemmalla kuin Lahti nousupeleissä.Mutta tämä aihe ei kuulu tänne vaan Koplan sivuille.Ja ilmeisesti Sotkamo on luopumassa ykköspesis paikasta.
 

LBC

Viestejä
4,200
2010 lopulta 2011 loppuun pyllisteltiin vähän muutenkin, enkä kaikkea muistele hyvällä.

Mäentaustan tilalle Yrttiahaho etenijäjokeriksi pudotuspeleihin, Koplan naisten toiminnan alasajo Superiin nousun jälkeen. Ja sitten Haminan melkein nousu muttei ihan yhdistettynä Koplan A-nuorten kulta, jossa Haminalaiset pelasi, ja sen jälkeen tuo kolmikko vielä siirtyi Koplaan. Eli goobye seuraavan kauden nousuhaaveet. Tai siirtyikö Sasu jo aiemmin, kun pelasi jo ottelun Superissa 2011. Ja toisaalta kolmikon siirtyminen osaltaan pelasti Koplan v 2012 putoamasta.

No anyway luulen kyllä samaa, että tällä tavalla ei enää asiaa vatvota, on siitä aikaa ja tosiaan pelaajavaihtoa on ollut (olenko mä sitten edelleen sotajalalla, mutta minne päin...? :unsure: ).

Mutta tuo kuvio koko kaakonkulman voimin inc IPV tekisi kyllä hyvää. En mä tuota kolmikkoa supervahvistukseksi HP:lle laske, mutta leventämään rosteria ja enemmän pelejä kavereille sitä kautta, jos kiinnostaa Superissa pelata. Ehkä.
 
Viestejä
12,943
Jos menneitä on pakko muistella niin kaikki kolme siirtyivät 2011 kauden jälkeen ja olisko ollut niin, että Villen siirto seuraavalle kaudelle julkaistiin kesken kauden ja serkusten siirto sit kauden jälkeen.

HP pelasi kaudella 2011 kärjellä Posti-Heikkilä - Toikka S - Suurnäkki J - Toikka J ...

Koplan nimissä pelatussa A poikajoukkueessa loppusarjassa neljä HP:sta, kolme Tahkosta yksi Juvalta ja viisi Koplasta.

Nousematta jääminen oli iso pettymys Haminassa ja pelaajat tottakai katsovat omaa kehitystään.

Menneitä ja tuskin noista enää seuroissa peistä taitetaan.ja jos taitetaan niin siihenkin tarvitaan kaksi.
 
Viestejä
1,217
Kyllä yhteistyö tai sulasopu kymenlaaksossa on paikallaan. Se ei ole minun ulkopuolisin silmin katsottuna ollut parhaassa terässä. Hamina ei kuitenkaan taida saada todellisia vahvistuksia siltä suunnalta, katseet on oltava muualla. Jos HP ei saa muutamaa uutta Superissa pelannut ukkoa riveihinsä, lopputulos on taas karu. Onneksi seurajohto on tai on ainakin antanut ymmärtää, että nyt panostetaan. Hyvä näin ja se ....”jää nähtäväksi”😉
 
Viestejä
12,943
Jutun juoneen kuuluu että joku voittaa ja joku on viimeisten joukossa ja putoaa. Viime kerralla ei putoamisen välttäminen ei onnistunut mutta toisaalta ei upotettu seuraakaa. Nyt yritetään uudestaan, vanhoja velkoja ei ole ja nokka on kohti uusia haasteita ei se sen kummenpaa ole.

Mennyt ei ole tae tulevasta joten kaikki pitää ansaita on se sitten riemastuttava menestys tai katkeransuloinen tappio niin omasta tekemisistä se on kiinni. Henkeä tarvitaan pelkkä materia ei riitä mutta sitäkin pitää olla.

Jää nähtäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
785
Kun olen Pesis-Pekan journalistisesta linjasta jotakin täällä aikaisemminkin lausunut, niin loogisuuden nimissä täytyy todeta, että kyllä hän näköjään kykenee aivan asialliseenkin ja jopa kokolailla kohteliaaseenkin [?] viestintään. Siitä pitää olla iloinen, ja pisteet hänelle siitä.

Joskin... fokus oli Sasu Toikassa, ja rivien välistä luettuna, että Haminalla EI OLE VARAA pelaajiin, joilla HP pysyisi Superissa. Vai onko näkökulmani saivartelua...? Toivoisin OIKEASTI kannustavaa näkökulmaa eikä aina pirujen heittelyä mustepullolla...! Tuollaista Hakin edustamaa sovintolinjaa. Yhteistyötä, rehellistä ja avointa win-win -meininkiä.
 
Viestejä
1,418
Eipä median tehtävä toisaalta ole kannustaa ketään, tai kaunistella todellisuutta. Haminan onneksi Superin häntäpäässä on useita heikkoja joukkueita, joten sarjassa säilyminen on ihan realistista.
 
Viestejä
12,943
Näinpä ja eipä noista rahoista niin tiedä.

Vaikka seura nyt sanoo laittavansa noin 100 000 € enemmin rahaa joukkueeseen kuin tänä vuonna eli noin tuplat niin laittaako vai laittaako vähemmin tai enemmin niin mistäpä se sit saadaan tietää. Päälle sitten kaikki muu härpäke. Edellisellä superin kaudella mielikuva lehtijutuista oli että, koko seura oli jossain puolen miljoonan kantturoissa, joka on melko pientä naapurikaupungin divarijalkapalloseuran 800 000 €:n.

Luulen kyllä rahaa suuremman haasteen oleva kiinnostavuus tulla pelaamaan vaikkakin uskon tämän kauden nostaneen HP:n mainetta asioita hoitavana seurana.

Mutta sitten kun nimet ovat julki voi sitä vetovoimaa arvioida. Kaipa toi ennen sarjakauden alkua selviää.
 
Viestejä
1,990
HP:n kannalta yksi olennainen kysymys on se, millainen on ensi kauden sarjajärjestelmä. Tippuuko suoraan yksi vai kaksi. Myös sillä voi olla väliä, pelataanko ylimääräisiä paikallispelejä. KPL:n kanssa pelit tuovat kyllä rahaa, mutta (KPL-lasien läpi arvioituna) tuskin juuri pisteitä HP:lle.
 
Viestejä
785
Eipä median tehtävä toisaalta ole kannustaa ketään, tai kaunistella todellisuutta. Haminan onneksi Superin häntäpäässä on useita heikkoja joukkueita, joten sarjassa säilyminen on ihan realistista.
En tarkoita, että tosiasioita pitäisi kaunistella tai jopa kieltää. Tosiasioiden tunnustaminen on viisautta, sanoi jo Juho Kusti kauan sitten... Mutta asian ydin on mielestäni siinä, onko lasi puolityhjä vai puolitäysi! Heitetäänkö mailat nurkkaan ja pyyhkeet kehään, ja jäädään vatvomaan kaikkea sitä, mikä puuttuu. Tuota asennetta tarvitaan markkinoinnissa ja yhteistyösopimusten sorvaamisessa, jos missä!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös