Ei se minusta ruma ole nykyäänkään, piti etsiä tollanen missä pesiskenttä on etualalla
No niin, olipas selvitys tästäkin Wikissä. Huomasitko @MieVaan tuon Kotkan keskustaajaman Haminan luettelossa? selitys oli todella hämärä: "Kotkan keskustaajama ulottuu pääosin Kotkan kaupungin alueelle. "
Mä tulkkaan sen niin, että ne ei pysty laskemaan sinua ja vastaavia Kotkalaisiksi (vai muistinko oikein)
Vallikentällä käy jo nyt melko paljon kotkalaisia - uskoisin että prosenteissa kaksinumeroinen luku ennen pilkkua ja eka numero ei välttämättä ole ykkönen mutta todennäköisesti kyllä - ja läheskään kaikki eivät ole sellaisia joilla on siteitä Haminaan. Itse toki olen sellainen.
Siellä FC KTP:n matsissa käy moni haminalainen, vieläpä sellaisia jotka käyvät Vallikentälläkin. Ja niiden osajoukko sitten KTP Basketin Ja PeKan matseissa.
Toki on paljon sellaisia jotka käyvät vain yhdessä, mutta on kotkalaisten aliarvioimista sanoa heitä vain jalkapallofaneiksi.
Kymenlaaksossa on kaikenkaikkiaan valtavan hyvä imu palloilulajien katsomoon, kullähän sen näkee Koplankin luvuista (joissa on muuten yllättävän paljon haminalaisia ja kotkalaisia)
Ei se minusta ruma ole nykyäänkään, piti etsiä tollanen missä pesiskenttä on etualalla
Tarkoitin sitä Toikan,Postin ja Heikkilän siirtoa Koplaan silloin vajaat kymmenen vuotta sitten.Valitettavasti se on edelleen hiertänyt seurojen välejä.Lähinnä Hamina on ollut pitkävihainen,viime vuosina sen takia seurojen yhteistyö on ollut vähäistä.Voisi jo unohtaa menneet ja oltaisiin yhdessä ylpeitä Kymenlaakson pesiksestä.Itse ainakin kiva saada Hamina takaisin.Haminan ottelutauoilla (Ruudussa siis ) oli myös hienoa drone- ja muutakin kuvaa Haminan maisemista. Hyvä veto.
Mutta jos kauteen 2021, niin mitenkähän sitten jo ikää saaneet LMV:ssä pelanneet Vuorela Koskelainen Pesu... ja kärmeenyksissäni kirjoittelema Paanasen Jerekin kun ei näyttänyt kelpaavan edustukseen niin millään. Pesullahan sopimus, mutta vuokra? Toki jos he seudulla haluaa edelleen pelata, niin Kouvolan farmihanke saisi sitten taas kolauksen. Tuntuu vaan, että ensi kausi ei ole tuolle kolmikolle kuitenkaan ihan helppo lyödä läpi Koplan edustukseen. Niin ja täytyyhän sitten HP:lläkin olla kiinnostusta.
Mitä sotakirvestä se @Hakki tarkoitti? etäseuraajana kun ei oikein mitään juorujakaan kuule. Paitsi tietty täältä. Eli tarkoitan, että jotain tuollaista yhteispähkintääkin voisi miettiä, kuka pelaa missä.
Tarkoitin sitä Toikan,Postin ja Heikkilän siirtoa Koplaan silloin vajaat kymmenen vuotta sitten.Valitettavasti se on edelleen hiertänyt seurojen välejä.Lähinnä Hamina on ollut pitkävihainen,viime vuosina sen takia seurojen yhteistyö on ollut vähäistä.Voisi jo unohtaa menneet ja oltaisiin yhdessä ylpeitä Kymenlaakson pesiksestä.Itse ainakin kiva saada Hamina takaisin.
Juuri näin.Ollaan iloisia Kymenlaakson pesiksestä.Tästä aiheesta voisi puhua enemmänkin, mutta eiköhän keskitytä tulevaisuuteen.Koplan kohdalla on mietitty omista pelaajista tehtävää ykköspesis joukkuetta, mutta se on matkoineen todella kallis sarja.Tänäkin vuonna kakkosjoukkue piti Lohea tiukemmalla kuin Lahti nousupeleissä.Mutta tämä aihe ei kuulu tänne vaan Koplan sivuille.Ja ilmeisesti Sotkamo on luopumassa ykköspesis paikasta.Minä olen kuullut että yksi hiertämisen aihe on ollut jo vuosikausia Sasu Toikan "ryöstäminen" Haminasta aikoinaan joka on harmittanut HP:n riveissä - tästä oli puhetta Koplan podcastissakin - mutta eipä noista nyt tiedä.
Kannattaisi kaikki menneet unohtaa joka tapauksessa ja tehdä töitä Kymenlaaksolaisen pesiksen eteen, siitä on etua molemmille seuroille.
EDIT: Näköjään Hakki tuon saman tuossa mainitsikin..
En tarkoita, että tosiasioita pitäisi kaunistella tai jopa kieltää. Tosiasioiden tunnustaminen on viisautta, sanoi jo Juho Kusti kauan sitten... Mutta asian ydin on mielestäni siinä, onko lasi puolityhjä vai puolitäysi! Heitetäänkö mailat nurkkaan ja pyyhkeet kehään, ja jäädään vatvomaan kaikkea sitä, mikä puuttuu. Tuota asennetta tarvitaan markkinoinnissa ja yhteistyösopimusten sorvaamisessa, jos missä!Eipä median tehtävä toisaalta ole kannustaa ketään, tai kaunistella todellisuutta. Haminan onneksi Superin häntäpäässä on useita heikkoja joukkueita, joten sarjassa säilyminen on ihan realistista.