Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) 2021

Hyvä juttu!
"Yli 50 (viidenkymmenen) henkilön ulkotilaisuuksissa asiakkailla tai osallistujilla täytyy olla mahdollisuus välttää fyysinen kontakti toisiinsa, mutta tietyn mittaisia turvavälejä ei enää vaadita".
Tulkitaanko tämä nyt niin, että korkeintaan puolet paikoista voi täyttää, jotta katsojalla on mahdollisuus välttää fyysinen kontakti.
Kaiken kaikkiaan tämä on helpotusta järjestäjälle, kun katsojat huolehtivat itse turvaväleistä niin halutessaan, eikä lohkojaottelua vaadita. Heti viikon alkuun varmasti tulee HP:n päätös sallitusta katsojamäärästä,
Viikon päästä onkin luvassa mitä maukkain kotiavaus Koplaa vastaan. Toivottavasti joukkue saa pohjalle onnistuneen suorituksen ja hyvää tunnetta Koskenkorvan reissulta keskiviikkona, niin on sitten kunnon pöhinää haastaa lauantaina ennakkosuosikkia.
LISÄYS: Näköjään tämä olikin jo ketjussa Korona uhka pesiskaudelle?

Viimeksi muokattu:

LBC

Myykö HP lippuja verkossa? tuo lauantain ottelu on varmaan niin täyteen myyty joka tapauksessa, että ei ole itsellä aikatauluissa tulla tarpeeksi aikaisin porteille.

Myykö HP lippuja verkossa? tuo lauantain ottelu on varmaan niin täyteen myyty joka tapauksessa, että ei ole itsellä aikatauluissa tulla tarpeeksi aikaisin porteille.

Ei ole mun mielestä ainakaan tähän asti myynyt. Itsellä on vähän sama dilemma kun itsellä on viimevuodesta poiketen vain yksi kausikortti ja tarkoitus olisi tulla kaverin kanssa peliin.

Saisikohan toimistolta ennakkoon, tämä ei kyllä tietty ole sulle kätevä ratkaisu kun asut siellä Vantaanjoen suistossa käsittääkseni.

Tai ei se ole kätevä ratkaisu mullekaan, mutta mä asun lähenpänä kun koti on Kymijoen deltan edustalla. Ehkä me vaan tullaan purjehtimasta aiemmin ja lähdetään matsin jälkeen uudestaan ulos johonkin saareen jos ei sit älyttömästi sada.

Viimeksi muokattu:

LBC

Juu, Vantaanjoen vesistöalueella on tullut majailtua hyvä tovi, mutta suistoahan ei Vantanjoella taida oikeastaan olla? Kymijoella sellainen on ja Suomessa olevaksi ihan komea. Vai onko sekin luettavissa kahdeksi suistoksi, en ihan tarkkaan ole perehtynyt:

Suisto eli delta on virtauksen kuljettaman maa-aineksen muodostama viuhkanmuotoinen alue joensuussa.[1]
Eli luetaanko suiston alkaminen jo siitä isosta haaraumasta Ahvion alapuolella. Kymijoeksihan se luetaan molemmissa haaroissa, eli ehkä on yhtä ja samaa suistoaluetta sitten.

Pitääpä seurata, miten paljon HP aikoo otteluihin maksimissaan ottaa. Vaikka tällaisiin otteluihin mikä tahansa rajoitus on jo oikea rajoitus.

Miten mä luulin, että Vantaanjoessa on kaksi laskua mutta eihän siinä kait sit ole, ehkä Keravanjoki saa mut jotenkin sekoamaan ajatuksessa, ajattelin kiat Keravanjoki erkanisi Vantaajoesta siellä jossain ylempänä mutta eihän se niin mene vaan yhtyvät siellä jossain Tammistossa ja Vantaa laskee sitten hmm Vanhankaupunginlahteen?

Kyllä mun käsittääkseni Kymijoen suisto alkaa sieltä Ahviolta eli Ahvenkoski on läntisin lasku ja Korkeakoskelta tuleva itäisin. Korkeakoski, Huuma ja Langinkoskihan ovat melko vierekkääin. Pyhtäänjoki ja Ahvenkoski sitten kauenpana. Etäisyytenä Kymijoen suisto lienee Suomen suurin mutta onhan niitä noissa muissakin joissa.

Eiköhän noista rajoituksista tule alkuviikosta jotain mutta luulen, että kolme lohkoa - kolmospuoli, pääkatsomo ja kakkoskatsomon peräosa ja max 1500

Twitteriin on tullut Kopla ottelusta mainos mutta mitään mainintaan millaiset rajoitukset - jos mitään - on käytössä.

Tarkoitus olisi tulla paikan päälle täältä yläjuoksulta, niin olishan se kiva tietää pääseekö portista sisään kun netistä ei voi etukäteen lippua ostaa :unsure:

Tulijoita olisi varmaankin riittämiin, kunhan tietäs katsojarajoitukset. Eiköhän se tänään tai viimeistään huomenna ilmesty.

HP:n kannalta harmillista nuo rajoitukset. Katsojamäärä olisi 3.000 luokkaa normaalioloissa.

LBC

Kymijoen yläjuoksukin on kieltämättä aika laaja käsite, tai onko tällä palstalla vakiintunut käsite "vain vähän yläjuoksuun":unsure:

Mutta Vantaanjoen seutu on tosiaan hukkareissuksi myös aika pitkä...

Tarkoitus olisi tulla paikan päälle täältä yläjuoksulta, niin olishan se kiva tietää pääseekö portista sisään kun netistä ei voi etukäteen lippua ostaa :unsure:

Kyllä portista varmaan sisään pääsee, mutta kyse lienee siitä, että monelta pitää tulla kuikuilemaan eli paljon otetaan väkeä.

Mutta mun oletus on että sisään otetaan max 1500 kolmeen lohkoon joka tarkoittaa että lippuja kantsii olla melko lailla heti ostamassa.

Eli portteja ois siinä tapauksessa kolme
  • pääportti kotipesän taakse ja kakkospuolen alku
  • alaportti kolmospuoli
  • takaportti kakkospuolen loppu, tämä voisi olla mahdollisesti Bastionistakin

Kyllä portista varmaan sisään pääsee, mutta kyse lienee siitä, että monelta pitää tulla kuikuilemaan eli paljon otetaan väkeä.

Mutta mun oletus on että sisään otetaan max 1500 kolmeen lohkoon joka tarkoittaa että lippuja kantsii olla melko lailla heti ostamassa.

• alaportti kolmospuoli

Niin se varmaan on tehtävä että tullaan pari tuntia ennen pelin alkua fiilistelemään tunnelmaa ja kärkkymään milloin lippuluukku aukeaa :)

Niin se varmaan on tehtävä että tullaan pari tuntia ennen pelin alkua fiilistelemään tunnelmaa ja kärkkymään milloin lippuluukku aukeaa :)

Kyllä mä uskon, että torstaihin mennessä on tiedossa miten kentälle otetaan väkeä ja mistä lippuja saa ja monelta.

Mutta Haminahan on asiallinen kesäkaupunki - niinkuin kaikki Suomen kaupungit - niin lippu heti myynnin auettua ja sitten Tervaniemeen syömään (tai juomaan)

• alaportti kolmospuoli
Miksi lohkottaisi kun ei tarvitse? Seuran tulee vain mahdollistaa asiakkaan näin tahtoessa turvavälien pitäminen - helpoin vaan rajata sisääntulevan massan määrä suhteessa katsomokapasiteettin niin että sielä on jossain aina tilaa sen verran että halukkaat löytävät penkin missä on tilaa ympärillä. Siihen "omalle, parhaalle paikalle" tämä ei varmasti onnistu mutta tällöin päätös on katsojan itsensä, ei seuran tai kenenkään muunkaan ongelma

Miksi lohkottaisi kun ei tarvitse? Seuran tulee vain mahdollistaa asiakkaan näin tahtoessa turvavälien pitäminen - helpoin vaan rajata sisääntulevan massan määrä suhteessa katsomokapasiteettin niin että sielä on jossain aina tilaa sen verran että halukkaat löytävät penkin missä on tilaa ympärillä. Siihen "omalle, parhaalle paikalle" tämä ei varmasti onnistu mutta tällöin päätös on katsojan itsensä, ei seuran tai kenenkään muunkaan ongelma

Totta kyllä. Mä ajattelin jotenkin että miten kontrolloidaan kokonaismäärää jos myydään kolmelta portilta ettei myydä enemmin lippuja kuin katsomoon voidaan turvallisesti ottaa. mutta jos otetaan myyntiin vain X lippua niin hoituuhan se kuriireilla sitten.

Totta kyllä. Mä ajattelin jotenkin että miten kontrolloidaan kokonaismäärää jos myydään kolmelta portilta ettei myydä enemmin lippuja kuin katsomoon voidaan turvallisesti ottaa. mutta jos otetaan myyntiin vain X lippua niin hoituuhan se kuriireilla sitten.
Tai puhelimilla - "meidän portilla liput loppu ja jonoa piisaa, joutaako teidän portilta myyntiin?" Onhan tohon vaihtoehtoja, toivotaan että organisaatiot on ketteriä ja notkeita.

Mä näkisin hurjan tärkeänä sen että ihmisiä ei tässä tilanteessa juoksutettaisi ympäri taajamaa vain sen takia että sisälle tilaisuuteen pääsee vain jostain tietystä lävestä jollain tietyllä ehdolla. Kun tämmöistä "kuplaa" ei tarvitse rakentaa niin eihän asiakkasta kannata piiskata omaehtoisilla säännöillä liikaa. Viime kesän juoksuttamiset oli niin surkuhupaisia että siihen ei enää kannata mennä. Tämä siis koskee monia superin kenttiä, mm. Kouvolaa. Samaan aikaan esim. kiteellä mentiin ihan kiltisti viereisistä porteista eri lohkoihin, lippusiima välissä.

Kymenlaaksossa alkaa olemaan aika erinomainen rokotekattavuus ensimmäisen annoksen osalta, ja useita nollapäiviä ollut tässä niin ilmaantuvuusluku on väistämättä laskussa.

Toivottavasti tämä johtaa sellaiseen tilanteeseen että näitä rajoituksia ei kesän edetessä tarvitse enää hirveästi miettiä.

Haminakin ansaitsee hyvät katsojamäärät ja sen tuoman tuloksen, kun nousu ja sarjapaikan vakiinnuttaminen ei ole helppo paikka taloudellisesti.

Mä näkisin hurjan tärkeänä sen että ihmisiä ei tässä tilanteessa juoksutettaisi ympäri taajamaa vain sen takia että sisälle tilaisuuteen pääsee vain jostain tietystä lävestä jollain tietyllä ehdolla. Kun tämmöistä "kuplaa" ei tarvitse rakentaa niin eihän asiakkasta kannata piiskata omaehtoisilla säännöillä liikaa.

Näin sen pitäisi olla. Jää nähtäväksi.

Kymenlaaksossa alkaa olemaan aika erinomainen rokotekattavuus ensimmäisen annoksen osalta, ja useita nollapäiviä ollut tässä niin ilmaantuvuusluku on väistämättä laskussa.

Ekalla rokoteannoksella ei vielä tarttuvuuteen kait kamalasti isketä mutta sairastavuuteen onneksi kyllä. Haminassa on 16 - 49 vuotiaista ekan annoksen saanut vajaa 27% ja 50 - 70 vuotiaista jo melkein 82% ja sitä vanhemmista 93% kokonaisporosentin ollessa 55%. Kotkan ja Kouvolan luvut ovat kutakuinkin samat. Mikä sitten on erinomainen kattavuus.

Mutta vaikka rokoteohjelma on vielä kesken niin kyllä ne lisäävät tapahtumien turvallisuutta.

Mutta Kymenlaakson kehitys tarttuvuusluvuissa on ollut tosi hyvää joten jos ei ihmeitä tapahdu seuraavassa Kymenlaakson koronanyrkin tms. päätöksessä päästäneen perustasolle. Ollaan jo 10 ... 15 välillä Hesain tiedoissa ja THL:n tiedoissa noin 20:ssa kun kaksi viikkoa sitten oltiin yli 50:n.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.