Supervuoro Verkkolehti »

Haminan Palloilijat 2024

Viestejä
3,662
Raesmaa on pelannut koko kauden Tahkon kakkoskopparina. Tschesmenskillä eka peli räpylässä. En ole katsonut kun sieltä täältä pätkiä vielä niin en osaa sanoa kumpi siellä oli enemmin helteessä, mutta onhan Tahko aika ylhäällä sarjataulukossa jos koko kauden toisena kopparina on pelannut pelaaja jolla ei voi pärjätä. On se Nurmio hurja koppari nykyään siinä tapauksessa - tai onhan se kyllä sitä - mutta ei se kuitenkaan koko takakenttää voi luutia ja hoitaa niin avaralla kentällä kuin Pihkala puolet matseista pelaavan joukkueen noin ylös.
Niin, kyllähän uusi, kokematon koppari voi melko kokemattoman kopparin pelin sekoittaa. Pari Nurmio/Raesmaa johtajanaan Nurmio on aivan eri asia kuin Raesmaa/Tschesmenski. Mielestäni esim. Lesen lyönti olisi pitänyt saada kiinni ja nyt se meni Tschesmenskiltä läpi. Mäentausta olisi sen kopannut kevyesti.
 
Viestejä
137
Kotiutukset 14/20. Ilman kunnareiden "ylimääräisiä" juoksuja 10/16. Ei noin voi joka pelissä käydä. Eli tässä pelissä sattui paljon pienten todennäköisyyksien asioita.
Oli nisun kunnarikii semmonen että ei niitä kyllä joka matsi. Mutta kyllä melkeen joka ukolle voi sisäpelin kannalta antaa ison hatun noston. Etenkin Huttuselle kaveri on ottanut suuria harppauksia tällä kaudella. Vaikutti hyvältä lautasellakin.
 
Viestejä
12,191
Juhannusta ennen vielä kaksi ottelua. Tiistaina ViVe kotona ja keskiviikkona JoMa vieraissa. Ei ole helppoa ei. Ja tämänpäiväisen jälkeen on aivan varmaa, että vastustaja tulee valmistautuneena ja JoMa ei kyllä halua hävitä molempia runkosarjan matseja HP:lle.

Itse toivoisin niihin matseihin ainakin seuraavia juttuja:

Vallikentälle paljon kotijoukkuetta kannustavaa porukkaa tiistain ViVe matsiin. Sääennuste lupaa ihan jees keliä ja vastassa on joukkue joka on paitsi sarjan kärkijengejä niin myös kotikentällään tottunut aurinkopalloihin.

HP:lta toivon yritteliästä ja peräänantamatonta peli-ilmettä vaikka vastus ei olekkaan helppo. Ja sama keskiviikkona Mehtimäellä tai hmm Bolt-Areenalle. Tarjolla olisi mahdollisuus ottaa eka tuplavoitto vastustajasta tällä kaudella.

Mä olen tyytyväinen hyvään, yritteliääseen peli-ilmeeseen ja kaikki sarjapisteet mitkä omaan laariin tulee otetaan ilolla vastaan.
 
Viestejä
82
Juhannusta ennen vielä kaksi ottelua. Tiistaina ViVe kotona ja keskiviikkona JoMa vieraissa. Ei ole helppoa ei. Ja tämänpäiväisen jälkeen on aivan varmaa, että vastustaja tulee valmistautuneena ja JoMa ei kyllä halua hävitä molempia runkosarjan matseja HP:lle.

Itse toivoisin niihin matseihin ainakin seuraavia juttuja:

Vallikentälle paljon kotijoukkuetta kannustavaa porukkaa tiistain ViVe matsiin. Sääennuste lupaa ihan jees keliä ja vastassa on joukkue joka on paitsi sarjan kärkijengejä niin myös kotikentällään tottunut aurinkopalloihin.

HP:lta toivon yritteliästä ja peräänantamatonta peli-ilmettä vaikka vastus ei olekkaan helppo. Ja sama keskiviikkona Mehtimäellä tai hmm Bolt-Areenalle. Tarjolla olisi mahdollisuus ottaa eka tuplavoitto vastustajasta tällä kaudella.

Mä olen tyytyväinen hyvään, yritteliääseen peli-ilmeeseen ja kaikki sarjapisteet mitkä omaan laariin tulee otetaan ilolla vastaan.
Oliko se edellinen Vimpelin vierailu Vallikentällä, jolloin tehtiin yli 30 juoksua?
 
Viestejä
235
Katsoin Tahkon ja HP:n pelin tallenteen vasta aamutuimaan. Mico Huttusen esitys lukkarina oli huisin hyvä.
Häkämiehellä on nyt myönteinen ongelma joukkuetta valitessaan. Kaksi mallikasta lukkaria käytettävissä, joista Mico ajaa ainakin minun papereissani ohi mm. vauhtinsa ansiosta. Onkohan Haminalla ollut näin kovaa lukkaria sitten maajoukkuekoripalloilijan isän Vesa Kaukiaisen päivien? Molemmat lukkarit ovat vielä erittäin käyttökelpoisia sisäpelaajina. Mico näytti tulevan todella lujaa tilanteessa, jossa hän toi juoksun.
 
Viestejä
1,087
Micon vauhtipeli eilen puri hyvin Tahkoon ja olivat osin hätää kärsimässä. Micolla heitto paremmin kuosissa. Jatkossa kokoonpano selvä, Eliaksella on käyttöä jokeriosastolla, on monipuolinen, pystyy kotiuttamaan ja vaihtamaan sekä lisäksi jalkojakin löytyy. Olisko Koden opit menneet perille? Joka tapauksessa Micon kehitys on ollut nopea.
 
Viestejä
12,191
Miko on myös varmaan vähemmin scoutattu lukkari mutta luulen että nyt katsellaan muissa seuroissa tän kauden PuPen pelien videoita
 
Viestejä
137
Katsoin Tahkon ja HP:n pelin tallenteen vasta aamutuimaan. Mico Huttusen esitys lukkarina oli huisin hyvä.
Häkämiehellä on nyt myönteinen ongelma joukkuetta valitessaan. Kaksi mallikasta lukkaria käytettävissä, joista Mico ajaa ainakin minun papereissani ohi mm. vauhtinsa ansiosta. Onkohan Haminalla ollut näin kovaa lukkaria sitten maajoukkuekoripalloilijan isän Vesa Kaukiaisen päivien? Molemmat lukkarit ovat vielä erittäin käyttökelpoisia sisäpelaajina. Mico näytti tulevan todella lujaa tilanteessa, jossa hän toi juoksun.
Mico oli jo talvisuperissa parempi lukkari mutta on kyllä molemmat lukkarit kehittyneet huimasti kauden aikana. Sisäpeli oli erittäin positiivinen yllätys vaikka kopin nosto palo tulikin 1-tilanteet ei mitään helppoja superissa kyllä 3/3 ja kärki 1/1 on aivan huippu suoritus. Elias oli myös erinomainen jokaista vaihto tilannetta ja kotiutusta tarjottiin ja kaikki hoitu. 3. pesä tuntuu olevan ulkokentän heikoin lenkki tällä hetkellä oli sielä Julli tai Heme voisiko olla mahdollista että Mico tai Elias paikkaa sitä tonttia ja Julli tai Heme jokeriksi?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
137
Miko on myös varmaan vähemmin scoutattu lukkari mutta luulen että nyt katsellaan muissa seuroissa tän kauden PuPen pelien videoita
Jos ensi kaudella toinen Lukkareista pääsee johonkin superin seuraan ykkös lukkariksi olisi kyllä aivan loistavaa ehkä vielä parempi jos lainalla. Mutta samaa virhettä ei muuten pidä tehdä kun Rätön kanssa kävi kärki pelaajista täytyy tiukasti pitää kiinni eikä antaa kärki seurojen viedä niitä isolla rahalla.
 
Viestejä
235
Jos ensi kaudella toinen Lukkareista pääsee johonkin superin seuraan ykkös lukkariksi olisi kyllä aivan loistavaa ehkä vielä parempi jos lainalla. Mutta samaa virhettä ei muuten pidä tehdä kun Rätön kanssa kävi kärki pelaajista täytyy tiukasti pitää kiinni eikä antaa kärki seurojen viedä niitä isolla rahalla.
Rättö on rikkaan talon poika. En usko, että Haminasta olisi löytynyt tarpeeksi pätäkkää hänen pitämiseensä, eikä se varmaan ollut edes rahasta kiinni. Treeniolosuhteet, valmennuksen laatu, mahdollisuus pelata kärkipään porukassa ratkaisivat Rätön seuran. Mutta veikkaan matkan jatkuvan ihan lähivuosina. Micosta ja Eliaksesta kannattaa tietenkin tarrata kiinni, mutta luulen, että molempien pitäminen seurassa voi olla pian haasteellista, varsinkin jos molemmat haluavat lukkaroida. Kysyjiä tulee olemaan ovella ruuhkaksi saakka.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös