Juu, itsestään selvyyksiähän nämä ainakin minulle ovat, siis nollatoleranssit kaikkeen kiusaamiseen, härintään yms liittyvät!
Mutta olisko vähän liiotelttua sanoa, notta pesis nyt kuitenkaan olis näistä mitenkään tunnettu? Tai sen enempää yliedustettu? 🤔
Jos katugalluppia vaiks Porin käviksellä teet, kysyen mistä tunnet pesiksen? Tai mitä tulee mieleen sanasta pesis? Sanosin melko varmasti, notta 0/100 sanois tähän aiheeseen liittyvää, ja hyvähän se niin on! Eikö vaan?
Yksikin on luonnollisesti liikaa, mutta löytyyhän näitä valitettavasti kaikista lajeista. Potkupallon junnuturnauksissa oli kesällä joukkotappeluita kentän laidalla, niistä vaan media jännästi vaikeni? Miksiköhän? 🤔
Naisten potkismaajengin, naispuolinen koutsi sai kenkää, syynä mm kiusaaminen, pelaajien eriarvoistaminen jne. Nyt juuri on otsikoissa tuo espanjalaisen potkupalloministerin äklöttävä suutelukohu jne yms...
Ei silti potkupalloa kyseenalaista lajina kukaan?
Samaa mieltä kyl siitä, notta pesiksessä vois tuomarit nostaa herkemmin varotuksia ja ulosajoja. Sitä en tiedä, miksi nää kuuntelee tota rähjäämistä noin nöyränä? 🤔
Silti tunnetta mielestäni pitää olla, katsomos ja kentällä, ja sitä saa näyttää! Hyviä tapoja noudattaen, tietenkin. Ja vaiks pelissä joskus kuohuu yli, ollaan sen jälkeen taas kavereita ja lyödään kättä! 👍
Joskus tuntuu notta voitosta ja omista onnistumisistakin iloitseminen ja tuuletuksetkin on pahasta, ja kiellettyä, nottei vastustaja pahoita mieltään... Ja joskus se mieli siitä näyttäny pahoittuvankin... 🙂
Hetken täs aamukahveella mietin, postaanko edes tätä? Kun tyypilliseen tapaan joku tämänkin varmaan ymmärtää väärin ja vänkäys alkaa... 😁
Eli korostan nyt viel, etten tosiaan mitenkään puolustele mitään häirintää, kiusaamista yms!! Kuten alussa sanoin, se on ihan itsestään selvyys! 👊
Itse olen pelannu aikoinaan pesistä F-pojista B-poikiin, sen jälkeen jos jonkinlaista aluesarjaa ja kunto/harrastesarjaa. Jälkikasvu pelannu tyttöjen junnupesistä. En oikeastaan itse ole koskaan törmänny lieveilmiöihin, hyvä näin! Tietty torikokousta ja tunteisiin on menny, itselläkin, mutta pelin jälkee on hommat kuitattu aina, eikä ole jääny jälkiviilinkejä! 👍
Juu, ja jos Rytkösen syytteissä on murunenkaan tosiperästä, en pidä häntä minään, enkä ketään kaltaisiaan... 👎
En niinku oikeesti tajua? Eipä tulis ittelle mielenkään laittaa jotain txt-viestiä jollekin valmennettavalle, tai kellekään! Mut meit on moneen junaan, ja joku jää Keravan asemalle, vai kuis se sanonta meni... 🙄
Tässä muuten myös yks kinkkinen juttu. Eli joskushan näitä tekaistaan ilkeilläkseenkin. Vaikka kuinka kuinka sitten syytteet näytettäis perättömiksi, on ko henkilön maine loattu pitkäksi aikaa, usein loppuiäksi... Siksi pitäis myös tuommosista täysin perättömistä tekaistuista syytteistäkin olla joku vastuu?
Ollaanpa ihmisiks! Kivaa perjantaita!! 👍