Supervuoro Verkkolehti »

Finaalit 2017

Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

ernesti sanoi:
Grainger sanoi:
ernesti sanoi:
Näinhän se menee, mutta joidenkin mielestä tuomari on puolueellinen noudattaessaan sääntöjä.

Mitäs sinä sitten oikein täällä valitat siitä yhdestä Vimpelin kakkospesäkilvasta kolmannessa finaalissa? Vimpelin etenijää en muista nimeltä, mutta siis sääntökirjan mukaan jos pesäkilvan tulos on epäselvä, niin se on aina ehtiminen ja niinhän siinä oli. Täysin sääntökirjan mukaan meni, sinä sanot että sääntökirjaa pitää noudattaa pilkulleen ja valitat sen jälkeen siitä, kun sitä noudatetaan pilkulleen. 46 §, voit tarkistaa.

Aika epätoivoista :D Jos tuomarin aistit pettää ja näkee tilanteen väärin, niin kyllähän siinä virhe tapahtuu. Samoin kuin tuomari vihelsi kopin hieman hätäisesti tässä taannoin. Inhimillisiä virheitä.

Ihan eri asia kuin että alkaisi rikkoa sääntöjä tahallaan tilanteen palauttamisessa.

Ahaa, eli sinä vedät nyt viivan aisteihin, kun sääntökirjaan et enää voi vedota. Kun tuomari viheltää jotain, niin sinä tiedät että sen aistit oli pielessä jos se vihellys ei ollut meidän Jymyn etujen mukainen? Vaikka sääntökirjan mukaan kaikki meni oikein ja vaikka aiempien puheidesi mukaan sääntökirja on ehdoton laki?

Tehdäänpä nyt ernesti niin, että kun sinä et sitä nimimerkkiä näköjään osaa rekisteröidä vaan se on sinun lahjoillesi ilmeisesti ylitsepääsemättömän vaikeaa, niin palataan asiaan kun olet sen ongelman ratkaissut. Sen jälkeen voidaan palata muihin mieltäsi askarruttaviin asioihin.
 

ernesti

Vs: Finaalit 2017

Sääntökirjan mukaan mennään jokaisessa tilanteessa. Milloinkaan ei pidä tahallaan tuomita sääntöjen vastaisesti. Koska jokaista tilannetta ei lähdetä katsomaan videolta, niin säännöt jättävät mahdollisuuden inhimillisille virheille pesäkilvoissa ja hätäisissä koppivihellyksissä. Pitkässä juoksussa ne menee tasan, ellei usko salaliittoon Jymyn lahjomista tuomareista.

Raja menee siinä kun aletaan tietoisesti rikkoa sääntöjä. Kun säännöissä on selkeä protokolla tilanteen palauttamiseen, niin siitä poikkeaminen olisi tahallista sääntöjen päälle kusemista. Tässä kohtaa kaikki ymmärtävät eron, ellei tarkoituksena ole ymmärtää tahallaan väärin.
 

ernesti

Vs: Finaalit 2017

Grainger sanoi:
Tehdäänpä nyt ernesti niin, että kun sinä et sitä nimimerkkiä näköjään osaa rekisteröidä vaan se on sinun lahjoillesi ilmeisesti ylitsepääsemättömän vaikeaa, niin palataan asiaan kun olet sen ongelman ratkaissut. Sen jälkeen voidaan palata muihin mieltäsi askarruttaviin asioihin.

Palaile sinä asioihin Jatkoajassa, jossa otit verbaalisesti turpaan nimimerkkisi keksijältä. Ehkä sen jälkeen voit vapautua ongelmistasi ja keskittyä kannattamaan Vimpelin Vetoa. Minusta on hieman traagista ettet pysty nauttimaan hienosta lajista, vaan kaikki energia menee vihaamasi seuran haukkumiseen.

------------------------------------------

Enää muutama päivä ja Hiukassa jysähtää. Ei tule jäämään Jymyn voitto kannustuksesta kiinni.
 
Viestejä
1,997
Vs: Finaalit 2017

Ylihuomenna tämä sitten loppuu. Pohjalaispirskeitä varten on Talvivaaran vedestä tehty oma uintilammikko Hiukan rantaan. Kaikki Kainuun vanhat piiat on pestattu riiuulle, josko emänniksi pääsisivät pohojalaisille ökyisännille. Sotkamo Silverin osake on nousussa, koska hopea ei tarvitse kuljettaa omaa kylää pidemmälle.
 

molekyyli

Vs: Finaalit 2017

Jos viidenteen finaaliin menisi niin sunnuntaina näyttäisi olevan oikein kesäinen keli Saarikentällä.
+ 17 astetta kera auringon paisteen ja lämpimän etelätuulen.
 
Viestejä
689
Vs: Finaalit 2017

Hieno viikonloppu tulossa. Rohkeuden ja peli-ilon kautta Sotkamoon. Olisi huikea juttu päättää kausi Hiukassa. Vimpelille mestaruuden voittaminen nimenomaan Sotkamossa olisi uusi saavutus. Sotkamo taas ei varmasti halua kotona hävitä. Monta hyvää merkkiä on ilmassa. Puputti on löytänyt taas varmuutensa finaalien kotiutustilanteissa. Ruuskan ensimmäinen pääsarjatason kunnari on odotuttanut itseänsä. Tässä olisi sille loistava paikka! Tunnelmaa ja tunnetta varmasti riittää katsomossa. Ei voisi parempaa päätöstä kaudelle toivoa.
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

ernesti sanoi:
Palaile sinä asioihin Jatkoajassa, jossa otit verbaalisesti turpaan nimimerkkisi keksijältä.

Sinulta vai?

Vaikea tosin ottaa turpaan jossain, missä ei ole koskaan ollutkaan. Sm-liigan lätkä ei voisi vähempää kiinnostaa. NHL sen sijaan kyllä ja siellä kaikkien aikojen menestynein joukkue Montreal on suosikkini. Mutta siitäkään keskusteleminen ei kiinnosta, sillä kun en ole koskaan ko. seuran pelejä katsonut muualta kuin teksti-tv:stä, niin en tiedä joukkueen asioista mitään lukuunottamatta tuloksia. Joten miksi siis rekisteröityä jollekin palstalle, johon ei koskaan kuitenkaan kirjoittaisi? Sinä sen sijaan kirjoittelet myös sellaisille palstoille, joihin et ole edes rekisteröitynyt.

ernesti sanoi:
Ehkä sen jälkeen voit vapautua ongelmistasi ja keskittyä kannattamaan Vimpelin Vetoa.

Vimpelin Vetoa? Kyllä minä olen kannattanut meidän Jymyä heti siitä lähtien, kun siitä tuli kaikkien aikojen menestynein seura miesten pesiksessä. Minusta on kiva olla menestyjien vankkureissa. Sama se on vaikka jalkapallossa, miksi kannattaa jotain Atletico Madridia kun voi suoraan kannattaa Real Madridia? Keskimäärin on kivempi voittaa kuin hävitä. Eikö sinustakin?

ernesti sanoi:
Minusta on hieman traagista ettet pysty nauttimaan hienosta lajista, vaan kaikki energia menee vihaamasi seuran haukkumiseen.

Minä en vihaa kuin Oulun Lippoa ja ko. seuran mainitsin nyt ensimmäisen kerran tällä palstalla. Ainakin muistaakseni. Pelaajista Henri Puputti sen sijaan on päässyt kyllä ihoni alle, sen myönnän auliisti. Mutta en minä häntäkään vihaa.

ernesti sanoi:
Enää muutama päivä ja Hiukassa jysähtää. Ei tule jäämään Jymyn voitto kannustuksesta kiinni.

Ei se kannustuksesta tai sen puutteesta ole koskaan ollut kiinni. Se tulee jäämään kiinni juuri niistä asioista, joista olen koko kauden täällä kirjoittanut. Suostut sinä sitä hyväksymään tai et.

Voitasko me nyt ernesti jo keskustella pelistä? Käykö se sinulle? Jos vaikka ihan ensin kertoisit, kun minä mielestäsi olen väärässä meidän Jymyn heikkouksista, että jos (vai kun?) Jymy mielestäsi voittaa mestaruuden, niin mitkä ovat ne vahvuudet, joilla se sen tulee tekemään? Ihan sinun oman mielipiteesi haluaisin kuulla. Vai voittaako meidän Jymy mestaruuden sen takia, että Vimpeli on ihan paska?
 

Graing3r

Vs: Finaalit 2017

Jymyn sisäpeli kulminoituu 1-tilanteen purkamiseen. Oikeastaan niin on ollut läpi kauden, mutta korostetusti pleijareissa. Mutta turhapa näitä on avata trollille, jonka ainoa agenda on heittää lokaa Jymyn niskaan.
 

Vieras

Vs: Finaalit 2017

Grainger sanoi:
ernesti sanoi:
Palaile sinä asioihin Jatkoajassa, jossa otit verbaalisesti turpaan nimimerkkisi keksijältä.

Sinulta vai?

Vaikea tosin ottaa turpaan jossain, missä ei ole koskaan ollutkaan. Sm-liigan lätkä ei voisi vähempää kiinnostaa. NHL sen sijaan kyllä ja siellä kaikkien aikojen menestynein joukkue Montreal on suosikkini. Mutta siitäkään keskusteleminen ei kiinnosta, sillä kun en ole koskaan ko. seuran pelejä katsonut muualta kuin teksti-tv:stä, niin en tiedä joukkueen asioista mitään lukuunottamatta tuloksia. Joten miksi siis rekisteröityä jollekin palstalle, johon ei koskaan kuitenkaan kirjoittaisi? Sinä sen sijaan kirjoittelet myös sellaisille palstoille, joihin et ole edes rekisteröitynyt.

ernesti sanoi:
Ehkä sen jälkeen voit vapautua ongelmistasi ja keskittyä kannattamaan Vimpelin Vetoa.

Vimpelin Vetoa? Kyllä minä olen kannattanut meidän Jymyä heti siitä lähtien, kun siitä tuli kaikkien aikojen menestynein seura miesten pesiksessä. Minusta on kiva olla menestyjien vankkureissa. Sama se on vaikka jalkapallossa, miksi kannattaa jotain Atletico Madridia kun voi suoraan kannattaa Real Madridia? Keskimäärin on kivempi voittaa kuin hävitä. Eikö sinustakin?

ernesti sanoi:
Minusta on hieman traagista ettet pysty nauttimaan hienosta lajista, vaan kaikki energia menee vihaamasi seuran haukkumiseen.

Minä en vihaa kuin Oulun Lippoa ja ko. seuran mainitsin nyt ensimmäisen kerran tällä palstalla. Ainakin muistaakseni. Pelaajista Henri Puputti sen sijaan on päässyt kyllä ihoni alle, sen myönnän auliisti. Mutta en minä häntäkään vihaa.

ernesti sanoi:
Enää muutama päivä ja Hiukassa jysähtää. Ei tule jäämään Jymyn voitto kannustuksesta kiinni.

Ei se kannustuksesta tai sen puutteesta ole koskaan ollut kiinni. Se tulee jäämään kiinni juuri niistä asioista, joista olen koko kauden täällä kirjoittanut. Suostut sinä sitä hyväksymään tai et.

Voitasko me nyt ernesti jo keskustella pelistä? Käykö se sinulle? Jos vaikka ihan ensin kertoisit, kun minä mielestäsi olen väärässä meidän Jymyn heikkouksista, että jos (vai kun?) Jymy mielestäsi voittaa mestaruuden, niin mitkä ovat ne vahvuudet, joilla se sen tulee tekemään? Ihan sinun oman mielipiteesi haluaisin kuulla. Vai voittaako meidän Jymy mestaruuden sen takia, että Vimpeli on ihan paska?
Kyllä ootte pehmeitä.
 

LBC

Viestejä
4,215
Vs: Finaalit 2017

Masensiko Vieras ernestin ja Graingerin? vai moderaattori?
Huomenna vissiin peli, vaikkei palstan aktiivisuudesta heti uskoisi.
Paaaljon aiemmin kirjoitin, että Jymystä ei finaaleihin ole, mutta oli kyllä mielenkiintoista nähdä, miten sinne taas kammettiin. KKK, ja entistä vahvemmin. Jos nuo muut edes vähän avittaa, niin mene tiedä, vaikka sunnuntainakin pelattaisiin.
Sotkamon kärjestä on paljon kiinni. Kolme ensimmmäistä numeroa on saaneet finaaleissa alle 8 kärkilyöntiä/peli. Yhteensä. Se on melko vähän se. Jos ei tuo parane, niin huomiseen loppuu
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

LBC sanoi:
Masensiko Vieras ernestin ja Graingerin? vai moderaattori?

Oliko siinä Vieraalla joku kysymys? Enkä minä nyt tänne jaksa kirjoitella, jos minulla ei ole mitään asiaa. No tänään taas on, paljonkin.
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

Grainger sanoi:
Mitähän pahaa T. Korhonen on tehnyt, että mies hukataan sisäpelissä täysin? Luulisi, että kun Vikström ei ole päässyt kahteen finaaliin kentälle, niin ei se Topi nyt ainakaan huonommin voisi pärjätä.

Näin kirjoitin ennen kolmatta finaalia. T. Korhonen vaihdettiinkin sitten kesken ottelun kärkeen.

Grainger sanoi:
Topi laitettiin kärkeen tänään tokalla jaksolla ja se oli fiksu veto. Mutta millä ihmeen logiikalla Jere oli kakkonen? Jos ei ole päässyt kentälle kolmeen otteluun, niin vaihtopelikään tuskin toimii.

Näin kirjoitin kolmannen finaalin jälkeen. Ja nyt, kun neljännen finaalin alustavat kokoonpanot on julkaistu, niin se kokoonpanohan näytää meidän Jymyn osalta tältä:

1 Topi Korhonen
2 Niko Korhonen
3 Antti Hartikainen
4 Toni Kohonen
5 Markus Tuikka
6 Jere Vikström
7 Kosti Rautiainen
8 Jussi Korhonen
9 Mikko Korhonen
10 Roope Korhonen
11 Jani Komulainen
12 Niilo Piiponniemi

Mukava nähdä, että Kuosmanenkin jo sentään neljänteen finaaliin lähdettäessä tajuaa, missä se vika on ollut. Tuolla kokoonpanolla meidän Jymy voi vielä nousta mukaan taistelemaan tosissaan mestaruudesta, jos muut asiat loksahtavat kodilleen. Nyt on tekemisen meininki siltä osin, että vaikka meidän Jymy onkin ykkösmiehistöllään päässyt koko finaalit pelaamaan, niin nyt se on ensimmäistä kertaa parhaassa mahdollisessa järjestyksessä.

Grainger sanoi:
Ens viikolla Hiukassa tapahtuu jotain poikkeuksellista ihan satavarmasti. Meidän Jymyn ainut keino mestaruuteen on joku hässäkkä, mutta onneksi tässä on 5 päivää ohjeistaa maskotti, pallopojat ja toimitsijat meidän Jymyn puolelle.

Ei kahta ilman kolmatta, niinhän sitä sanotaan. Tänään tapahtuu aivan varmasti, sillä kotikentällä ollaan viimeistä kertaa tällä kaudella ja sarja pitää saada jatkumaan vaikka väkisin vielä huomiselle. Joten mitään hävittävää ei ole enää edes penkkimiehillä, vaikka meidän Jymyn penkkimiehiä siellä se kuudes tuomari vahtiikin.

Sanottakoon nyt vielä, että minä en sitä hässäkkää toivo, sillä pelit pitää ratkoa pelaamalla. Syvää myötähäpeää ne yleensä aiheuttavat myös tälläisen vannoutuneen Jymy-faninkin silmissä. Mutta kyllähän kait jokainen sen nyt tietää, että sellainen tullaan näkemään, jos meidän Jymy on alakynteen jäämässä ja finaalisarjaa kotikentällään häviämässä. Varsinkin kun kyseessä on Komulaisen ja todennäköisesti parin muunkin jymyläisen viimeiset pelit, niin tuskin haluavat uraansa ihan suosiolla lopettaa kotikentällä häviäjinä.
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

Laitetaas eka jakso pakettiin:

1. Näköjään ihan sama kuka meidän Jymyllä on kärjessä. Nollat taulussa kentällemenojen suhteen.

2. Roope floppasi pahasti ekalla jaksolla. Toivottavasti ryhdistäytyy kunnolla.

3. Komulaisella osui keppiin, hienoa! Mutta miten voi mies olla noin hidas, että palaa kakkoselle kun pallo lyödään merkistä väliin?

4. Vimpelin ykkönen sakkasi myös ekalla jaksolla. Harmi vaan että heidän pelissään se ei niin paljon merkitse kuin meidän Jymyn kohdalla.

5. Jussi Korhonen. Kyllä minä ymmärrän, että finaalit jännittää junnua. Mutta että noin paljon. Eihän tuosta tule yhtään mitään. Meidän Jymyllä olisi toki kaksi kopparia myös jokereina, mutta Roopea nyt ei voi uhrata ulos, jos sisäpelissä jotain aikaiseksi halutaan ja Niilo ei ole mikään parannus ulkopeliin, joten eiköhän Jussi siellä heilu myös tokan jakson.

6. Puputti. Olisi nyt edes joku muu ratkaissut, niin minua ei vituttaisi niin paljon.

No, toisella jaksolla tapahtuu kummia. Se on varma.
 
Viestejä
113
Vs: Finaalit 2017

Loistavaa Veto ...ensimmäinen jakso hoidettu , toivotaan vielä oikein kunnon pohjalaisjuhlia toiselle jaksolle. Sotkamon räksyttäjät voi painua v.......a . Ainainen vastustajan pelaajille pään aukominen ja urpiuttaminen sais loppua. Ensi kaudella Jymy ei enää finaaliin onneksi yllä sen verran vahvoja ovat Vimpeli Joensuu ja Kouvola. Inhoan yli kaiken vastustajien parjaamista ja epäurheilijamaista käyttäytymistä vastustajia kohtaan. Kentällä täytyy pelata kovaa mutta reilusti, Sotkamossa valitettavasti opitaan jo pienestä pitäen vastustajien mollaaminen ja haukkuminen...en arvosta pätkääkään. Paskanjauhamisen vois lopettaa ja keskittyä pelaamiseen kun kerran senkin hyvin osaavat. Toivotaan että Veto hoitaa homman toisella jaksolla.
 

Viulis

Vs: Finaalit 2017

Olikohan Roope vetänyt viikolla märkää kun ihan tärisi kun joutui lyömään? Vai eikö muuten vaan pää kestänyt voi surku.
 

Otto

Vs: Finaalit 2017

Onnittelut kulta-Vimpeli ja hopea-Sotkamo! Paras voitti.

Sen verran pilaan tunnelmaa, että toivon todella pesiksen edun nimessä, että ensi vuonna finaalipari vihdoin vaihtuu esim. JoMa-KPL-finaaliksi.
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

Hoiskolainen sanoi:
Sotkamolaisilla petti pää. Het sitte.

Osittain samaa mieltä, mutta toisaalta sitten taas Roope, Komulainen ja Hartikainen teki juuri niitä ratkaisuja, jotka ovat riittäneet 15 vuotta. Luulivat että riittävät vieläkin, mutta ei enää. Sitten taas tästä nuoremmasta kaartista Niko ja Piiponniemi, niin heidän vastuunkantoaan tässä on odotettu jo 5 vuotta. Nyt näyttää pahasti sille, että heistä ei siihen ole, vaikka taidoiltaan erinomaisia pelaajia ovatkin.
 
Viestejä
1,490
Vs: Finaalit 2017

Oikeastaan pelin lopettanut tilanne oli helvetin kuvaava koko kaudesta. Hartikainen pelaa ykköskolmos-tilanteen ihan päin vittuja ja polttaa Nikon kakkoselle. Sitten vähän myöhemmin Roope tulee lyömään ajolähdössä, lyö kopin ja kakkoseltakin edetään joten kaksi haavaa. Tämän jälkeen Roope polttaa Kohosen kakkoselle ja menee itse seuraavaksi. Seuraavaksi sitten Tuikan lyönnin jälkeisellä harhaheitolla Roope yrittää epätoivoista ratkaisua juosta ykköseltä suoraan kotiin, mutta tietäähän sen miten siinä käy. Roopea en syytä, koko kauden kantoi koko joukkuetta reppuselässään, niin pakkohan se oli yrittää kun muista ei ole mihinkään.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös