Supervuoro Verkkolehti »

Finaalit 2015

Vs: Finaalit 2015

Jesse Kupperi sanoi:
Nyt alkaa kyllä kaikkien näitten kirjotusten perusteella olemaan niin, että nämä vänkääjät taitaa kyllä olla ihan eri paikkakunnilta kun Sotkamo ja Vimpeli......Ainakin 99%. Näin silläkin perusteella miten olen Sotkamolaisten ja Vimpeliläisten fanien käyttäytyneen toisiaan kohtaan kentällä. Provoja suurin osa näistä.......

Totta. Alkaa tympiä koko palsta. Ei niitä pelejä tällä keskustelufoorumilla voiteta, eikä täällä psyykaaminen horjuta ainoatakaan pelaajaa. Tylsää luettavaa.

pelimiäs

Jesse Kupperi sanoi:
Nyt alkaa kyllä kaikkien näitten kirjotusten perusteella olemaan niin, että nämä vänkääjät taitaa kyllä olla ihan eri paikkakunnilta kun Sotkamo ja Vimpeli......Ainakin 99%. Näin silläkin perusteella miten olen Sotkamolaisten ja Vimpeliläisten fanien käyttäytyneen toisiaan kohtaan kentällä. Provoja suurin osa näistä.......

Näin on

Pelimiäs ei kuulu onneksi trolleihin
Vaan kun puhuu, puhuu ASIAA!!

Vieras

Eki sanoi:
pelimiäs sanoi:
Vieras sanoi:
Kaksi ottelua on nyt kiihkeästä ottelusarjasta pelattu ja tilanne kutkuttavasti 1-1. Yhteenveto ensimmäisestä viikonlopusta sanoisin seuraavaa:

1) Vastapuolen itkeminen on ollut tänäkin vuonna yllättävän kovaa. Meidän joukkueemme pelaajat ovat tähän sitten joutuneet vastaamaan.

2) Vastapuolen pelaajien pää ei ole kestänyt tiukoissa paikoissa.

3) Paineet ovat nyt ilman muuta vastapuolella. Sitä korostaa se tosiseikka, että voitot menivät ensimmäisenä viikonloppuna ristiin.

Onpa punnittuja ja painavia yhteenvetoja.
Kestävät oikein lähimmän tarkastelun

Minkähalaine persoona on noin vahvojen argumenttien takana.
Epäilemättä tietyn kansanosan henkilö.

Eivät ikävä kyllää paina mitään saarikentän hornankattilassa!

Mitä nyt voi odottaakaan kun kyseinen asiantuntemus tulee jostain kainuun perähikiältä.

Asantuntemattomuuteni tulee Oulusta. Ketään ei takuulla kiinnosta, mutta Vimpelin puolella olen tässä sarjassa vahvasti.

Sinänsä sisällöttämällä viestilläni pyrin rauhoittamaan tämän palstan keskustelua, jossa vastapuoli mustavalkoisesti "tuomitaan syylliseksi", eikä asialliseen keskusteluun edes pyritä. Nimimerkit Eki ja Pelimiäs onnistuivat kuitenkin tulkitsemaan viestini nimenomaan vimpeliläisvastaiseksi ja sain jo vähän henkilökohtaista hyökkäystäkin osakseni.

pelimiäs

Vieras sanoi:
Eki sanoi:
pelimiäs sanoi:
Vieras sanoi:
Kaksi ottelua on nyt kiihkeästä ottelusarjasta pelattu ja tilanne kutkuttavasti 1-1. Yhteenveto ensimmäisestä viikonlopusta sanoisin seuraavaa:

1) Vastapuolen itkeminen on ollut tänäkin vuonna yllättävän kovaa. Meidän joukkueemme pelaajat ovat tähän sitten joutuneet vastaamaan.

2) Vastapuolen pelaajien pää ei ole kestänyt tiukoissa paikoissa.

3) Paineet ovat nyt ilman muuta vastapuolella. Sitä korostaa se tosiseikka, että voitot menivät ensimmäisenä viikonloppuna ristiin.

Onpa punnittuja ja painavia yhteenvetoja.
Kestävät oikein lähimmän tarkastelun

Minkähalaine persoona on noin vahvojen argumenttien takana.
Epäilemättä tietyn kansanosan henkilö.

Eivät ikävä kyllää paina mitään saarikentän hornankattilassa!

Mitä nyt voi odottaakaan kun kyseinen asiantuntemus tulee jostain kainuun perähikiältä.

Asantuntemattomuuteni tulee Oulusta. Ketään ei takuulla kiinnosta, mutta Vimpelin puolella olen tässä sarjassa vahvasti.

Sinänsä sisällöttämällä viestilläni pyrin rauhoittamaan tämän palstan keskustelua, jossa vastapuoli mustavalkoisesti "tuomitaan syylliseksi", eikä asialliseen keskusteluun edes pyritä. Nimimerkit Eki ja Pelimiäs onnistuivat kuitenkin tulkitsemaan viestini nimenomaan vimpeliläisvastaiseksi ja sain jo vähän henkilökohtaista hyökkäystäkin osakseni.

Nöyrä anteeksipyyntöni!

Miten osasit nuan kainuulaiseksi naamioitua ?
Itkijöiksihän tuossa on nimittäin sieltä päin juuri syyllistetty
kun aivan oikein on esim.ala-arvoista tuomarointia hiukassa analysoitu
koska tuon tyylistä sappea on nimenomaan tullut sieltä päin!

pelimiäs sanoi:
Liitto sanoi:
on nyt linjansa valinnut. Kentillä saa sanoa häpeilemättä mitä haluaa.

Superpesis=kyllä rasismille.

Jotenkin tunnen outoa myötähäpeää.

Kyllä arvaa jotta taas pääsivät pälkähästä
Ei tarvinnut kummoista ennustajaa
Oli täysin odotettavaa
Onneksi kansa vimpelis ymmärtää yskän lauantaina,
Ehkäpä tämä kääntyykin sitten siella kuppi toisinpäin,

Eli aihetta helpotukseen asian tiimoilta ei liene lainkaan sotkamossa

Ei tässä tartte kenkään ihmetellä mitään.
Kansakoulun opettaja jakaa valtavaa valaistustaan kainuulaisille taaperoille,
ja vakuuttaa heillekin että ei siinä mitenkään voi olla jumalalla mitään tekemistä eikä
edes jakoa jos minä,
minä itse koiranpaska mättäällä lyön sen läpinlyönnin,
Ei siinä jumalaa ole
näittehän se olin minä.

Mikko poika 'Rantalahtihan kertoi asia niinku se oikeasti onkin,
Suuri urheilija uskaltaa antaa tunnustuksen jumalalle
jopa myöskin epäonnistumisesta-

Sääliksi käy SOSIALIREMOKRAATTI kumulaisen kansankynttilän lapsukaisia,
Jos olisin vanhempi niin vaihtaisin lapsella koulua vai onko sotkamossa mahdollisuutta
välttyä karttakeppi miäs komulaisen opeilta ja opetuksilta?? Mitä?
Minä se olen se kova poika

Ei jumalauta, nyt saatiin vielä Timo Soini kommentoimaan tänne! ;D

pelimiäs

Tunkki sanoi:
pelimiäs sanoi:
Liitto sanoi:
on nyt linjansa valinnut. Kentillä saa sanoa häpeilemättä mitä haluaa.

Superpesis=kyllä rasismille.

Jotenkin tunnen outoa myötähäpeää.

Kyllä arvaa jotta taas pääsivät pälkähästä
Ei tarvinnut kummoista ennustajaa
Oli täysin odotettavaa
Onneksi kansa vimpelis ymmärtää yskän lauantaina,
Ehkäpä tämä kääntyykin sitten siella kuppi toisinpäin,

Eli aihetta helpotukseen asian tiimoilta ei liene lainkaan sotkamossa

Ei tässä tartte kenkään ihmetellä mitään.
Kansakoulun opettaja jakaa valtavaa valaistustaan kainuulaisille taaperoille,
ja vakuuttaa heillekin että ei siinä mitenkään voi olla jumalalla mitään tekemistä eikä
edes jakoa jos minä,
minä itse koiranpaska mättäällä lyön sen läpinlyönnin,
Ei siinä jumalaa ole
näittehän se olin minä.

Mikko poika 'Rantalahtihan kertoi asia niinku se oikeasti onkin,
Suuri urheilija uskaltaa antaa tunnustuksen jumalalle
jopa myöskin epäonnistumisesta-

Sääliksi käy SOSIALIREMOKRAATTI kumulaisen kansankynttilän lapsukaisia,
Jos olisin vanhempi niin vaihtaisin lapsella koulua vai onko sotkamossa mahdollisuutta
välttyä karttakeppi miäs komulaisen opeilta ja opetuksilta?? Mitä?
Minä se olen se kova poika

Ei jumalauta, nyt saatiin vielä Timo Soini kommentoimaan tänne! ;D

Eee

Ei kai

Timppahan o parhaillaan julkistamassa
yhteiskuntasopimuksen korvaavaa pakettia,
ei kai se voi olla kahadessa paikassa.

Muuten ne jotka hylkäs yhteiskuntasopimuksen elokuussa
ne oletettavasti oli kansankyntttilä karttakeppimies kumulaisen
hengenheimolaisia

pelimiäs

Timppa tuloo kyllä Vimpelii
Reijo Hongistolle kylää lauantaina kuulema

ja siellä me harjathan kunnolla
komulainen ja kohonen

Karra

pelimiäs sanoi:
Timppa tuloo kyllä Vimpelii
Reijo Hongistolle kylää lauantaina kuulema

ja siellä me harjathan kunnolla
komulainen ja kohonen

Nyt on kyllä myönnettävä tappio ja poistuttava tältä foorumilta näiden analyytikoiden jaloista. Ei enää järki riitä tällä tasolla. Moro ;D

Minusta oli harmillinen tuo kurinpitäjän päätös. Rantalahti vaikuttaa fiksulta mieheltä ja varmaan pelasti Komulaisen. Mutta minusta olennaisin tässä meni ohi, sillä pahintahan tuossa kommentissa ei ollut Rantalahden piikittely-yritys vaan toisten ihmisten hädän vähättely. Ei kai siinä sitten, pesäpallossa on siis sallittua toimia noin. Aika perussuomalaista meinkiä. Kuten joku totesi Twitterissä, onhan se hienoa, että suomalaisilla on auttamishalu kohdallaan: toiset lahjoittavat Syyrian lapsille tuhansia euroja, toiset EHKÄ pesäpallon.

Mitä taas tulee Puputin vitunhomotteluun, se nyt on tässä yhteiskunnassa niin peruskauraa, ettei siitä taida loukkaantua juuri kukaan. Minä ainakin nuorten parissa työskentelevänä kuulen sitä niin paljon, etten hetkahda mihinkään päin. Rutiininomaisesti vain käyn ne samat keskustelut siitä, oliko tuo viisasta ja asiallista vai ei. Puputin käytös on todella tyhmää, mutta ei mitenkään verrattavissa tuohon Komulaisen loukkaavaan toimintaan.

Hölmöä on myös väittää, että Vimpelin joukkue olisi tuonut tämän julkisuuteen. Twitteristä se lähti, kun joku ihmetteli, mitä Komulainen oikein sanoi, kun sai jopa Rantalahden suuttumaan. Ja joku vastauksen jostain kaivanut sen kertoi (en tunne henkilöä, joten en tiedä, kummalta joukkueelta tietonsa kaivoi). Koska iltapäivälehtien toimittajat seuraavat myös Twitteriä, he tekivät työtään ja kaivoivat asiasta kommentteja. Sen jälkeen asiaan tarttui myös Yle.

PS: En ole Vimpelistä, joten älkää ainakaan tätä viestiä heidän niskaansa kaatako. Minun elämääni mahtuu vain yksi pesisjoukkue eikä se pelaa tässä sarjassa. Tätä sarjaa seuraan ihan vain mielenkiinnosta, täysin ulkopuolisin silmin.

Nyt on niin paljon mielensä pahoittajia liikkeellä että pitää ottaa yhteyttä Tuomas Kyröön, muuten vaan.

Jos tekisin elokuvia niin tästä voisi jo jonkin sortin puskafarssin väsätä. Käsikirjoitus olisi selkeä:

- Näillä lakeuksilla ei jumalauta pilkata jumalaa

- jumalan pilkka syytös

- Puputti pistää välilyöntejä kanalan takana

- pelinjohtaja Korhonen setvimässä mikä osa käytöksestä johtuu siitä että Sotkamon kylässä yli puolet on Korhosia

- Roope yrittää estää tuota selvitystä takarajan puhkaisuilla

- Rantalahti jatkaa pallon mättämistä jokeen vahvemman tuella

- Haapakosken Sami ihmettelee mihin on vanhoilla vuosillaan joutunut

- Antti Kuusisto miettii että hyvä kun pääsin alta pois, pikku naaman vääntelyt olivat pientä tähän verrattuna

- Ritari ja Tokkari ovat edelleen sitä mieltä että eka finaali oli loistopesistä koska Vimpeli voitti, toinen huono kun Sotkamo voitti

- ja loppuhuipennus on se että yleisö niin Vimpelissä kuin Sotkamossa on tilanteessa kaikkein normaalein ja viilein. Joukkueet, valmentajat,taustavoimat ja me hörhöt meuhaamme minkä ehdimme.

- loppuun maakuntalaulut ja porukalla loppu karonkkaan.

Mahtifinaalit menossa ja toivottavasti menisi 5. matsiin!

Pikku-Inka.

Tämä iso-J:n teksti oli kyllä mainio. nythän on tosiaan vaara että tulee 5. kin finaali.

jontte

Kukaan ei osaa kritisoida sivulla 30 esittämiäni faktoja. voitto!

pelimiäs

Isompi Jii sanoi:
Nyt on niin paljon mielensä pahoittajia liikkeellä että pitää ottaa yhteyttä Tuomas Kyröön, muuten vaan.

Jos tekisin elokuvia niin tästä voisi jo jonkin sortin puskafarssin väsätä. Käsikirjoitus olisi selkeä:

- Näillä lakeuksilla ei jumalauta pilkata jumalaa

- jumalan pilkka syytös

- Puputti pistää välilyöntejä kanalan takana

- pelinjohtaja Korhonen setvimässä mikä osa käytöksestä johtuu siitä että Sotkamon kylässä yli puolet on Korhosia

- Roope yrittää estää tuota selvitystä takarajan puhkaisuilla

- Rantalahti jatkaa pallon mättämistä jokeen vahvemman tuella

- Haapakosken Sami ihmettelee mihin on vanhoilla vuosillaan joutunut

- Antti Kuusisto miettii että hyvä kun pääsin alta pois, pikku naaman vääntelyt olivat pientä tähän verrattuna

- Ritari ja Tokkari ovat edelleen sitä mieltä että eka finaali oli loistopesistä koska Vimpeli voitti, toinen huono kun Sotkamo voitti

- ja loppuhuipennus on se että yleisö niin Vimpelissä kuin Sotkamossa on tilanteessa kaikkein normaalein ja viilein. Joukkueet, valmentajat,taustavoimat ja me hörhöt meuhaamme minkä ehdimme.

- loppuun maakuntalaulut ja porukalla loppu karonkkaan.

Mahtifinaalit menossa ja toivottavasti menisi 5. matsiin!

Ei poiat ei näin mene lainkaan.

Tuskin Tokkari jne ovat ollenkaan sotkamon voitosta pahoillaa, sillä lailla
vaikka ymmärrän opettaja tokkaria jotta varmasti sympateeraa opetttaja
Rantalahtea jonku verra enemmä
kuin sotkamon karttakeppimiästä.

Siis Tokkari arvostaa pelillisillä avuilla voitettua peliä takuuulla
ja kuinka ollakkaan pelillinen voitto tapahtuikin Saarikentällä,
mutta sitä samaa eivoi sanoa sunnuntai pelistä,
tottahan siinä sitten kaikkien koijarointien jälkeen voitti Sotkamo kun niitä
piruja ei saa vipillisten keinojen käytöstä näköjään kukaan aisoihin.

Vähä vaikuttaa sekin kun kohta julkistetaan nuppus kusiaisen sanktiot
totaalisesta epäonnistumisesta tasapuolisessa tuomaroinnista hiukassa

Mutta sen verran uskon ehkäpä naivisti huomiseen kuitenkin,
että luotan pelin olevan nyt rehellisempää
Takuuvarmasti lauantaina onkin
mutta sunnuntai kyllä ne jotai keksii
on ne nii kiaro luihuja!!

aika näyttää kuin käy

Maalaistollo sanoi:
Mitä taas tulee Puputin vitunhomotteluun, se nyt on tässä yhteiskunnassa niin peruskauraa, ettei siitä taida loukkaantua juuri kukaan. Minä ainakin nuorten parissa työskentelevänä kuulen sitä niin paljon, etten hetkahda mihinkään päin. Rutiininomaisesti vain käyn ne samat keskustelut siitä, oliko tuo viisasta ja asiallista vai ei. Puputin käytös on todella tyhmää, mutta ei mitenkään verrattavissa tuohon Komulaisen loukkaavaan toimintaan.

Tässä on aika hyvin tiivistetty juttu teille jotka hädissään vedätte "mutta kun Puputtikin" korttia esiin.

Asiaa

Maalaistollo sanoi:
Minusta oli harmillinen tuo kurinpitäjän päätös. Rantalahti vaikuttaa fiksulta mieheltä ja varmaan pelasti Komulaisen. Mutta minusta olennaisin tässä meni ohi, sillä pahintahan tuossa kommentissa ei ollut Rantalahden piikittely-yritys vaan toisten ihmisten hädän vähättely. Ei kai siinä sitten, pesäpallossa on siis sallittua toimia noin. Aika perussuomalaista meinkiä. Kuten joku totesi Twitterissä, onhan se hienoa, että suomalaisilla on auttamishalu kohdallaan: toiset lahjoittavat Syyrian lapsille tuhansia euroja, toiset EHKÄ pesäpallon.

Hölmöä on myös väittää, että Vimpelin joukkue olisi tuonut tämän julkisuuteen. Twitteristä se lähti, kun joku ihmetteli, mitä Komulainen oikein sanoi, kun sai jopa Rantalahden suuttumaan. Ja joku vastauksen jostain kaivanut sen kertoi (en tunne henkilöä, joten en tiedä, kummalta joukkueelta tietonsa kaivoi). Koska iltapäivälehtien toimittajat seuraavat myös Twitteriä, he tekivät työtään ja kaivoivat asiasta kommentteja. Sen jälkeen asiaan tarttui myös Yle.

PS: En ole Vimpelistä, joten älkää ainakaan tätä viestiä heidän niskaansa kaatako. Minun elämääni mahtuu vain yksi pesisjoukkue eikä se pelaa tässä sarjassa. Tätä sarjaa seuraan ihan vain mielenkiinnosta, täysin ulkopuolisin silmin.

Sillä ei ole väliä, onko Puputin vitunhomottelu sinun mielestäsi normaalia ja soveliasta käytöstä ja minun mielestäni ei, vaan sillä ettei liiton kurinpitäjä asiasta tykännyt http://www.pesis.fi/kilpailu/kurinpito/kurinpito-2014/?x14469508=11983943 ja Puputti & Veto lupasivat ettei vastaava toistu. Paha juttu, jos jää taas samasta kiinni.
Pesäpalloliiton Komulaista koskevasta kurinpitopäätösestä käy ilmi, ettei lausahdus ollut kuultavissa kentän ulkopuolella eivätkä kentällä olleet tuomarit sitä kuulleet. Tuomareiden lisäksi pelin aikana kentällä ei muutamaa toimitsijaa lukuunottamatta joukkueisiin kuulumattomia pyöri. On varsin loogista olettaa, että tämä twitteri-sankari, joka muista twiiteistään päätellen on Veto-fani, on saanut tietonsa joltakin kentällä olleelta Vedon joukkueeseen kuuluvalta henkilöltä. Some-aikakautena on pitäisi muistaa, että turha hölösuisuus voi kostautua. Tässä oli ainekset Vedon kannalta ikävään tilanteeseen tulevan lauantain kokoonpanon osalta. Parempi näin, kaikkien kannalta.
Mielipiteisiimme meillä on kaikilla oikeutemme. Minusta finaalit pitää ratkaista kentällä, ei kabineteissa.

Joopa joo

Vitun homottelu ei ole superissa mitään peruskauraa, sen kertoo jo kurinpitopäätös Henri Puputtia koskien. Homottelusta voi antaa suoraan punaisen kortin ja kurinpito voi lätkäistä päälle pelikieltoa. Se lukee selvästi kurinpidon perusteluissa. Ihan turha yrittää vähätellä.

http://www.pesis.fi/kilpailu/kurinpito/kurinpito-2014/?x14469508=11983943

Joopa joo sanoi:
Vitun homottelu ei ole superissa mitään peruskauraa, sen kertoo jo kurinpitopäätös Henri Puputtia koskien. Homottelusta voi antaa suoraan punaisen kortin ja kurinpito voi lätkäistä päälle pelikieltoa. Se lukee selvästi kurinpidon perusteluissa. Ihan turha yrittää vähätellä.

http://www.pesis.fi/kilpailu/kurinpito/kurinpito-2014/?x14469508=11983943

Ok, en voi auttaa mikäli ei avautunut. Voimia jatkoon.

Peruskauraa

Maalaistollo sanoi:
Mitä taas tulee Puputin vitunhomotteluun, se nyt on tässä yhteiskunnassa niin peruskauraa, ettei siitä taida loukkaantua juuri kukaan. Minä ainakin nuorten parissa työskentelevänä kuulen sitä niin paljon, etten hetkahda mihinkään päin. Rutiininomaisesti vain käyn ne samat keskustelut siitä, oliko tuo viisasta ja asiallista vai ei.

Onko tuo rutiininomainen toiminta sitten auttanut? Kannattaisiko siihen satsata hieman enemmän. Siis jos haluaa tehdä jotain palkkansa eteen?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.