mleknoe sanoi:
Toinen mistä haluan mainita on Jani Komulainen. Pelaaja joka aikoinaan häpäisi koko pesäpallon sopupeleillään. Itse olen kotoisin Tampereelta, ja puolueeton näihin finaaleihin, mutta se että joku häpäisee koko lajin, herättäisi minulle vastenmielisiä tuntemuksia, olisin vaikka Sotkamosta kotoisin. Herra, joka on rehellisyyden, suomalaisen sisun, urheilijan, ja ihmisen irvikuva, ei pitäisi olla edes oman joukkueen sankari, hävettää toden teolla jos huhut hänen sanomisistaan Rantalahdelle on totta. Voittakoon vaikka 20 suomenmestaruutta mutta mielummin itse omistaisin arvokkuuden kuin kultamitalikasan.
Samaa mieltä Manselaisen kanssa.
Pesäpalloon ja muihinkin lajeihin kuuluu henkinen sodankäynti vastustajaa kohtaan ja se on ihan ok asia. Se miten Sotkamo tekee omaa sodankäyntiään, alkaa olla jo hyvän maun rajoilla. Muistanette parin kesän takaa Korhosen (doksa) räksytyksen KPL:n nuorelle lukkarille kaarella. Minä lähinnä myötähäpesin Korhosen puolesta, ei mitään ihmiskunnioitusta ja voiton eteen tehdään kaikki, ja jopa ihmisarvot joutuvat puntariin. Tätä esimerkkiä jaetaan Youtubessa koko kansalle ja ketkä siellä pääasiassa katsovat tuota touhua -> Nuoret ja lapset.
Jani Komulainen, tuo vanha vedonlyöjä, jokeri ja kansankynttilä, meni tuossa suunsoitossa uudelle tasolle. Hän solvasi Rantalahden uskonnollista vakaumusta ja samassa ja hetiperään useiden satojentuhansien ihmisten inhimillistä kärsimystä Syyria puheillaan. Tämän solvaus on ihan eritasolla kuin Puputin V.... H... puheet. Tällä sovauksella Komulainen osoittaa oman arvomaailman outouden -> sodassa ja pesäpallossa on kaikki sallittua. Sama koskee koko Sotkamolaista pesäpallokulttuuria, asioita tehdään hyvin ja laadukkaasti mutta vastustajia ei kunnioiteta. Nykyinen pelinjohtaja on sen kulttuurin ruumiilistuma. Nilkki mikä nilkki.
Jos pelaaja Komulainen sanoo, että uskonnollisen vakaumuksen ja Syyrian hädän hinnalla ostetaan omalle joukkueelle yksi voitto ja Suomenmestaruus lisää, niin mitä sanoisi opetta Komulainen? Onko se hinnan väärti? Myötähäpeän koko Sotkamon puolesta