Supervuoro Verkkolehti »

Verkkolehden yleisönosasto

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,553
Julkaisemme Supervuoron verkkolehden yleisönosastolla Lukijalta-otsikon alla myös lukijoidemme kirjoituksia.

Jos haluaisit kirjoituksesi julkaistavaksi, voit ottaa meihin yhteyttä yllapito@supervuoro.com tai yksityisviestillä.

Ensimmäinen yleisönosastokirjoitus on Tiia Alakoskelalta, joka ottaa vahvasti kantaa tuomareiden arvosteluun ja kohteluun.

 
Viestejä
2,867
"Olen saanut itkuisia puheluita, kuinka äsken oli elämänsä viimeinen tuomarointi, koska pelissä oli haukuttu niin pahasti".
Jotenkin on nyt jossain puurot ja vellit sekaisin. Superpesistuomarit ovat tuskin soitelleet itkuisia puheluita yhtään mihinkään. Superpesiksessä varmasti tuomarit tietävät mihin ryhtyvät, junnusarjoissa tuomaroinnit ovat harrastepohjalla, jolloin ongelmia varmasti on. Superpesistuomareiden ja superpesispelaajien tekemien, pelissä tapahtuvien virheiden, rinnastaminen toisiinsa on jo sangen erikoista.
 
Viestejä
304
Aikasta mielenkiintoinen kirjoitus, etten sanoisi.
Tuomareita nyt on arvosteltu lajissa kuin lajissa iät ja ajat ja varmasti tullaan arvostelemaankin ihan aiheesta ja varmasti myös aiheettomasti.

Jotenkin annetaan ymmärtää, vai halusinko vain ymmärtää, että tämä olisi vain pesäpallon juttu, että tuomareita arvostellaan ja tuodaan someen heidän virheitä. Kannattaa etsiä youtubesta videoita, jossa jääkiekkovalmentajat tuovat mielipiteensä julki tuomareista lehdistötilaisuudessa. Tuollaista noin suoraa palautetta tuskin pesäpallossa ainakaan vielä ole annettu.
Ja kyllä ne pelaajatkin hetkensä somessa saavat, jos tekevät isoja tai ratkaisevia virheitä.

Itse tuomaroinut pesäpallossa, lentopallossa sekä jääkiekossa, niin väitän kyllä, että pesäpallo on vielä helppo laji tuomaroida verrattuna lajeihin esim. jääkiekko, jalkapallo ja koripallo. Joku tietysti on eri mieltä tuosta "helppoudesta", mutta saa olla ja kuuluukin olla.
 
Viestejä
746
Niin, itte kun olen näitä aladivareita/harrastesarjoja/ikärisarjoja vetäny lähinnä pesiksessä ja kiekossa, olen aina ihmetelly kuin tuomarit on ikään kuin "vapaata riistaa"? 🤔

Virheitä tapahtuu, inhimillistä, pallopeleissä kuin elämässä yleensä... Mutta jos sulla vaikka olis työpaikalla seuraavan jakson työvuoroihin tullu virhe, ja merkattu nyt vaikka vapaa vkl työvuoroksi. Menisitkö vuoronlaatijalle huutamaan koko työyhteisön silmien edessä "saatanan puusilmä! ..tun idiootti, etkö osaa edes listoja tehdä oikein?" 😄 Niinpä, ei monikaan, jos kukaan menis!

Mutta kun dumari viheltää sen palon tai paitsion puolella millillä väärin, on ihan luvallista, suorastaan sankarillista huutaa solvauksia isoon ääneen...

Olen tuohon joskus nuorempana etenkin, syyllistyny itsekin. Noloa... 🙄

Kuitenkin noissa alasarjoissa saadaan olla tyytyväisiä, notta joku viittii tihkusateisena ma-iltana ylipäätään tulla viheltämään! Ja jopa selvin päin!

Ok, toki vaatimustaso ala- / harrastesarjan ja superpesiksen tai liigan välillä on suuri, mutta kyllä siellä ylemmilläkin sarjoilla voisi palaute ja kommunikointi säilyä edes alkeellisesti sivistyneellä tasolla?

Kyllä mä siis pitkälle komppaan tota kirjottajaa. Virheitä sattuu, vaikkei sais sattua. Mutta tunnekuohun vallassakin vois usein miettiä pari kertaa sanomisiaan, jopa joskus tekemisiään... 👉

Sohvalta on helppo päteä, mut itte en rehellisesti sanoen kyllä kykenis dumariks lähteä, pitkälle juuri näistä esillä olleista syistä! Joskus nimittäin miettiny moista...

Ei dumareita vissiin liiaks ole, eli eiköhän säilytetä pieni kunnioitus!
Asiallinen palautehan on aina paikallaan, ja kehittää toimintaa!

Hyvää juhannuspäivän iltaa! 👍
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,553
Ensimmäinen yleisönosastokirjoitus on Tiia Alakoskelalta, joka ottaa vahvasti kantaa tuomareiden arvosteluun ja kohteluun.

Myös Yle tarttunut tähän aiheeseen nyt.

 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös