Mullakaan ei ole ollut. Voihan räkä...Jaa-a, aina oppii uutta. Eipä ole minulla ollut siis koskaan pätevää työsopimusta minkään firman kanssa.
Mullakaan ei ole ollut. Voihan räkä...Jaa-a, aina oppii uutta. Eipä ole minulla ollut siis koskaan pätevää työsopimusta minkään firman kanssa.
Yritä mennä avaamaan esim. 10000 euron määräaikaistalletusta pankkiin ja lähetä aiheesta whatsapp viesti tai sähköposti. Kaikenlaista voidaan sopia ja lyödä kättä päälle mutta oikeudessa asian toteennäyttäminen on sitten hiukan eri asia.
Lisäksi mitään teletietoja et saa käyttöösi ellei kyseessä ole rikos. Paperissa missä ei ole todistajaa ei myöskään ole pätevä. Aivan perusasioita tällaiset.
Sopimuksilla on aina muotovaatimuksensa. Siksi ne kannattaa teettää alan ammattilaisilla.Jaa-a, aina oppii uutta. Eipä ole minulla ollut siis koskaan pätevää työsopimusta minkään firman kanssa.
Tai sähkösopimusta, vakuutussopimusta, puhelin- tai nettiliittymäsopimusta, auton osamaksusopimusta ja mitäs näitä nyt on…Jaa-a, aina oppii uutta. Eipä ole minulla ollut siis koskaan pätevää työsopimusta minkään firman kanssa.
Vakuutusta, netti tai puhelinliittymää tai auton osaria et saa ilman pankkitunnuksilla tapahtuvaa vahvaa tunnistautumista. Ja jos alkaisin näitä palveluita nimellesi tehtailemaan kirjaston tietokoneella niin mikään niistä ei olisi pätevä.Tai sähkösopimusta, vakuutussopimusta, puhelin- tai nettiliittymäsopimusta, auton osamaksusopimusta ja mitäs näitä nyt on…
Ai nyt Manse on jo poliisin tutkinnassa. Aina vaan sakeampaa tekstiä.
Kyllä itse olen ainakin vakuutussopimuksen ihan paperille kahdestaan vakuutusmyyjän kanssa vääntänyt.Vakuutusta, netti tai puhelinliittymää tai auton osaria et saa ilman pankkitunnuksilla tapahtuvaa vahvaa tunnistautumista. Ja jos alkaisin näitä palveluita nimellesi tehtailemaan kirjaston tietokoneella niin mikään niistä ei olisi pätevä.
Ei muuta kuin Kelloportille seuraamaan asian käsittelyä.Niin @Pystärilaaka jo aiemmin peräänkuulutti luetunymmärtämistä ja pyytäisin samaa.
1) Kohonen esittää käräjäoikeudessa todisteena viestin missä Manse PP sitoutuu asiaan X
2) Manse PP sanoo että paskapuhetta, väittää että viesti on tekaistu ja asiasta tehdään rikosilmoitus
3) Polisii tutkii onko Kohonen tehnyt rikosta (väärennystä) ja käyttää tarpeellisia teknisiä keinoja tutkintaan
Näin ne tarvittavat tiedot saadaan mutta eiköhän se Kode ihan oikeita viestejä ole toimittanut ja tälläiseltä sirkukselta vältytään.
Juu, ja vakuutusmyyjä on varmasti pyytänyt sinulta henkilöllisyystodistuksen ja pitänyt huolen että ymmärrät mitä olet tekemässä. Pointti on se, että ihan kaikenlaiset sopimukset eivät ole päteviä. Mitä paremmin ne on laadittu sen parempi. Kohosenkin sopimuksessa on aivan varmasti kohta missä on sovittu sopimuksen irtisanomisen seuraukset. Riitaa voi korkeintaan tulla siitä, onko sopimuksen irtisanomisen edellytykset täyttyneet.Kyllä itse olen ainakin vakuutussopimuksen ihan paperille kahdestaan vakuutusmyyjän kanssa vääntänyt.
Mutta eiköhän tämä hassuttelu riitä tältä erää, menee offtopicin puolelle.
Pointti oli se, että väitit aiemmin kaikkien paperilla tehtyjen sopimusten, joilla ei ole todistajia, arvon olevan mitätön.Juu, ja vakuutusmyyjä on varmasti pyytänyt sinulta henkilöllisyystodistuksen ja pitänyt huolen että ymmärrät mitä olet tekemässä. Pointti on se, että ihan kaikenlaiset sopimukset eivät ole päteviä. Mitä paremmin ne on laadittu sen parempi. Kohosenkin sopimuksessa on aivan varmasti kohta missä on sovittu sopimuksen irtisanomisen seuraukset. Riitaa voi korkeintaan tulla siitä, onko sopimuksen irtisanomisen edellytykset täyttyneet.
Lain mukaan työsopimus on yhtä pätevä, olipa se tehty suullisesti, kirjallisesti tai sähköisesti.Juu, ja vakuutusmyyjä on varmasti pyytänyt sinulta henkilöllisyystodistuksen ja pitänyt huolen että ymmärrät mitä olet tekemässä. Pointti on se, että ihan kaikenlaiset sopimukset eivät ole päteviä. Mitä paremmin ne on laadittu sen parempi. Kohosenkin sopimuksessa on aivan varmasti kohta missä on sovittu sopimuksen irtisanomisen seuraukset. Riitaa voi korkeintaan tulla siitä, onko sopimuksen irtisanomisen edellytykset täyttyneet.
Useinmiten näin on ja Kohosen paperissa on aivan varmasti tämä asia kohdallaan.Pointti oli se, että väitit aiemmin kaikkien paperilla tehtyjen sopimusten, joilla ei ole todistajia, arvon olevan mitätön.
Näin ei ole.
Lain mukaan vain pätevä sopimus on pätevä.Lain mukaan työsopimus on yhtä pätevä, olipa se tehty suullisesti, kirjallisesti tai sähköisesti.
Niin juuri Helimo tai joku muu millä ei ole nimenkirjoitus oikeutta voivat lupailla mitä vaan.Niin no jokainen tietää, että tuo jättäytyminen pois mansesta tapahtui vain paperilla eikä oikeasti. Pointtini oli kuitenkin se että jos Helimo on lupaillut Kodelle 2 vuoden sopimusta niin sillä ei ole mitään painoarvoa ellei hallitus ole hyväksynyt asiaa.
Käsittääkseni näin on ja olisi nimenomaan työnantajan etu, että työsopimus tehdään mahdollisimman todistettavasti (kirjallisesti). Suullinen sopiminen => työntekijä aloittaa työt => työsuhde on, ja vieläpä helposti toistaiseksi voimassa olevana. Näin käy mielestäni myös, jos esimerkiksi määräaikaisen jälkeen työntekijä jatkaa töitään ilman uutta määräaikaista.Lain mukaan työsopimus on yhtä pätevä, olipa se tehty suullisesti, kirjallisesti tai sähköisesti.
No, ei kai tästä pitäisi enempää jauhaa, mutta mun nykyinen ja yksi edeltäväkin työnantaja ovat luokkaa tuhansia - kymmeniä tuhansia työllistäviä yrityksiä. Minulla on melkoinen luotto, että siellä laaditut ja käytetyt sopimuspohjat ovat ammattilaisten tekemiä. Työntekijän tulee tähän kyllä luottaa.Sopimuksilla on aina muotovaatimuksensa. Siksi ne kannattaa teettää alan ammattilaisilla.
Niin juuri Helimo tai joku muu millä ei ole nimenkirjoitus oikeutta voivat lupailla mitä vaan.
Tämä olisikin oikeudenkäynnin mielenkiintoisimpia juttuja, jos Manse vetoaisi, että heidän puolestaan sopimuksen on tehnyt henkilö, joka ei niitä voi tehdä. Tulossa erittäin mielenkiintoinen oikeuskäsittely, jos sinne asti mennään. Toki siinä voi vielä kestää kauan ennen kuin ollaan siinä vaiheessa.Niin juuri Helimo tai joku muu millä ei ole nimenkirjoitus oikeutta voivat lupailla mitä vaan.
Jos Helimo on valtuutettu tekemään/neuvottelemaan sopimus Manse PP Edustuksen puolesta niin kyllä se sopimus uskoakseni sitoo Manse PP Edustusta. Ja jos Manse PP Edustus on maksanut Kohoselle palkkaa tms niin voinee olettaa, että jonkinlainen sopimus on syntynyt vaikka sisällöstä on taidettukin olla eri mieltä.Niin juuri Helimo tai joku muu millä ei ole nimenkirjoitus oikeutta voivat lupailla mitä vaan.
Lain mukaan vain pätevä sopimus on pätevä.