Asiassa on tottakai monta näkökulmaa. Itse en ole kummankaan seuran toiminnassa mukana mutta kun on nyt kuullut tässä kahden vuoden mittaan yli kymmeneltä eri puolilla olleilta henkilöiltä erilaisia versioita niin on alkanut tuntua siltä, että se kiusanteko/päähänpinttymä-henkisyys on tällä hetkellä enemmän junnujen seurajohdon pään sisällä.
Vanhasta Koetuksesta eräs taustahenkilö (jonka lempinimi on eräs puhallinsoitin) on ilmeisesti kaksi vuotta sitten ollut hankala neuvotteluissa, mikä osaltaan varmasti vaikutti eron syntyyn, mutta sen jälkeen se vaikuttaa olleen nimenomaan junnupuoli, joka on torpannut yhteistyöyrityksiä. Itse olen ollut hämmästynyt etenkin siitä kuinka henkilökohtaiseksi tilanne vaikuttaa sillä puolella menneen. Ei toki onneksi valtaosan osalta, mutta muutaman johtohenkilön osalta kyllä.
Juniorit on peluuttanut tällä kaudella joka pelissä 3-4 Mansen pelaajaa avainrooleissa kun omissa junnuissa ei tekijöitä tunnu olevan (ja osa tekijöistähän on jopa karannut muihin seuroihin riitelyä) ja vanha koetus tosiaan puolestaan pelaa ilman omia kasvatteja. Tulostason puolesta juniorit kuuluisi tällä hetkellä maakuntasarjaan, kuten vanha koetuskin viimevuotisella joukkueella olisi kuulunut.
Sopua tuskin tulee niin ilman seurojen hallitusten vaihtumista eli ei vielä pitkään aikaan.